Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Kanske kommer köpa Nintendo Wii efter lite prissänkning....
Lyckas nån cracka (hur man nu säger det) så köper jag det på direkten

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa

MS har inget kul alls att komma med enligt mig.

Ja det är sant att spelutbudet till xb360 nu är svagt, men jag skulle inte vilja sträcka mig så långt att dom inte har något som intressant ut.

Några spel jag ser fram emot:

Mass Effect
Too Human
Bluedragon
Lost Planet

Förövrigt kommer jag nog köpa alla konsoller, spel kan man inte få nog av

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jazzil
Några spel jag ser fram emot:
Mass Effect
Too Human
Bluedragon
Lost Planet

+

N3
Halo 3
Lost oddyse
Gears of war
Fable 2
Splinter cell
TDU
Forza 2
Dead rising
Vivi pinata (för barn)
Ninja gaiden 2?
enchanted arms
Resident Evil 5
Assassin's Creed?
GTA 4
Alone in the Dark

Bara för att nämna några.

EDIT:

La till några spel i listan

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Enchanted Arms heter det.

I vilket fall som hellst är oxo grymt besviken på utbudet till xbox 360, har ett men en så länge allt jag har till den är DOA4, och väntar fortfarande på något vettigt, ser ifram imot N3 samt Enchatned Arms men det är typ allt just nu.
Kanske Dead Rising men vet ej hur det spelet blir i längden.

Nästan allt till Xbox på E3 följde mer eller mindre samma stil, FPS eller third person shotter så got som allt var det förutom ett antal få lir, det skadar mig ganska mycket att Microsoft forfarande bara inriktar sig på det som precis vad som hände med gamla Xbox vist bra spel men nästan allt i samma spel kategori o allt annat kom i skym undan. T.ex. RPG.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har en xbox 360 och kommer köpa Wii när den kommer med.
PS3 står jag över. Känns som PS3 är för lik 360 i dagsläget med mindre lockande tittlar än 360.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Innan sony's och nintendos inledande presskonferenser till E3, så var jag väldigt inne på att skaffa en PS3, och eventuellt en Wii senare. Men sony's framförande tyckte jag var tämligen stelt och oinspirerat. Nu känner jag helt tvärtom... men det kommer antagligen sluta med alla 3 konsoler oavsett..... bara jag har kvar jobbet när det är dags.

Permalänk
Medlem

Too Human och Halo 3 är nog de enda X360 spelen jag är intresserad av just nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Blir Wii och PS3 för mig...
Wii som så många p.g.a Zelda, Super Smash Bros. Brawl.
PS3 p.g.a Killzone, Final Fantasy, Metal Gear, Devil May Cry 4, Resident Evil 5, Assassin's Creed, Unreal Tournament 2007, Turok, GTA 4, Alone in the Dark, Tekken 6 och så rackarns många fler underbara titlar.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Mest troligt Wii!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Blir Wii och PS3 för mig...
Wii som så många p.g.a Zelda, Super Smash Bros. Brawl.
PS3 p.g.a Killzone, Final Fantasy, Metal Gear, Devil May Cry 4, Resident Evil 5, Assassin's Creed, Unreal Tournament 2007, Turok, GTA 4, Alone in the Dark, Tekken 6 och så rackarns många fler underbara titlar.

Word. Precis därför jag köper dem också. De få X360 spel jag gillar kan jag spela hos min polare i Uppsala. Men Wii och PS3 måste jag ha själv, helt enkelt. Jag såg precis trailern på Final Fantasy XIII. Fyfan. Snacka om gåshud. Helgrymt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Kommer definitivt köpa wii med red steel och ssb:b , sen får man se hur bra de andra spelen blir men de ser väldigt lovande ut . Kan även tänka mig en ps3 när priset har sjunkit lite och mgs4 kommit ut

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Alla konsollerna har väl sina fördelar, 360 var riktigt tidig och ser ut att vara omtyckt av många kända spelutvecklare. PS3 ser ut att ha en hel del kraft under huven för att inte tala om titlar (framförallt uppföljare till populära serier). Wii har något helt nytt som jag personligen tycker verka mycket spännande även om det har stor risk att floppa om det är dåligt genomfört.

Men det absolut viktigaste innehållet i denna tråden är disskussionen om "någon vecka":s betydelse.

Vi kan börja med att försöka slänga upp några syskon-uttryck som t.ex. "några veckor", "ett par veckor", "dussinet veckor", "halvdussinet veckor".

Dessa uttryck grundar sig i bestämda värden men har erhållit en något lösare betydelse i och med böjning och social gjutning.

Precis som tidigare sagts grundar sig "någon vecka" i 1 vecka men om man hade velat säga 1 vecka hade man inte använt det lösa uttrycket och därför kan "någon vecka" sträcka sig ner till 4 dagar (merparten av en vecka) eller kanske upp till hela 2 veckor.

"ett par veckor" i sin tur grundar sig i 2 veckor (ett par) men är ett ännu lösare uttryck för många på grund av tradition. Då det naturligt borde variera mellan 1.5 veckor och 2.5 veckor kan det högst troligen i vanlig betydelse strö sig vidsträckt mellan 1 vecka och 4 veckor (en hel månad!)

"halvdussinet veckor" och "dussinet veckor" är förstås mer gammaldags och därmed mer ovanliga men grundar sig också i bestämda antal, 6 respektive 12. Dock ökar osäkerheten i uttrycken med storleken på grundantalet och därför torde de kunna variera i 4-8 respektive 8-15 veckor.

Det resterande "några veckor" hamnar då mellan "halvdussinet veckor" och "ett par veckor". Det är troligtvis det enda av dessa uttryck som inte grundar sig ett bestämt antal men har med tiden formats till en efter omständigheterna liten vidd mellan 2 veckor och 6 veckor.

Självklart använder man hellre enheten månader när man kommer upp i så höga antal som dussin men uttrycken är även applicerbara på i princip vilka heltals-storheter som helst. I storheter som saknar lämpliga enheter (månader) kan därför dussin och till och med tjog (20) vara lämpliga uttryck då man vill ange något heltal ungefärligt.

Noteras bör att dussin i sig har ett ganska bestämt värde (12) men att man med den något underliga böjningen dussinet sprider ut dess betydelse till ett ungefärligt mått. Samma sak gäller för tjog (tjoget).

Så, summan av kardemumman är att Wii är bäst.

Permalänk
Medlem

Förmodligen ingen, dyrt, men skulle jag köpa någon skulle det blir 360:n eller Wii (kontrollen verkar sjukt skoj )

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Wii!! lätt! blev så jävla imponerade efter de filmer jag sett från e3. jag bryr mig inte så mycket om grafiken. det är spelen som räknas! och det konceptet har ju nintendo alltid kört med! Warioware wii (eller vad det nu heter?) verkar skitkul med den nya kontrollen. Super Mario Galaxy ser också skitkul ut.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk

Skit också.

Satt just och såg på lite project HAMMER filmer (spel till Wii). Och jag börjar bli jävligt arg.

Jag kommer spendera alldeles för mycket pengar på den där maskinen. Och jag kommer göra det omgående då möjligheten finns.

Jag har alltid älskat Nintendo, men vad jag tycker om dem nu går inte att beskriva med ord

Permalänk

Jag gillar att nintendo vågar ta nya tag. Nintendos konsol känns desutom som den minst tonårsaktiga och detta är ytterligare ett plus.

Permalänk
Medlem

Wii på releasedagen med zelda, ssb och metroid.

EDIT: Sen blir det nog 360 för alla dess kommande, skithäftiga spel (Halo 3, Gears Of War, Lost Planet o.s.v.). Något/några år efter ska jag även äga ett ps3 eftersom det kommer att komma spel till den som jag måste ha spelat (ff bland andra).

Permalänk
Medlem

Wii ser ut att bli en oslagbar partygadget, men Apple tonen på presentationen var minst sagt tröttsam.
Jag har svårt att se att jag kommer sitta nån längre tid med den typen av handkontroll då den verkar minst sagt rätt rätt jobbig.
Spelen ser väl rätt okey ut, givetvis kan dom inte konkurrera med MS eller Sonys konsoller grafiskt men Wii kommer garanterat tilltala den yngre generationen.

Som det ser ut nu kommer jag dock inte att köpa någon av de nya spelkonsollerna xbox360 lockar inte direkt, playstation 3 känns så långt som något av ett överprissatt fiasko och Wii är mer en partypryl med spel som tom mer än tidigare verkar riktade åt en yngre generation.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Har en Xbox360 (dock inte helt frivilligt ) som jag troligtvis kommer sälja, lägga pengarna på ett konto som jag låser in och sätter en tidslås som säger "fjärde kvartalet 2006" som jag sedan använder för att skaffa ett Wii+Zelda-kit \o/.

Sålänge jag inte vinner på lotto eller dylikt blir det nog ingen PS3 iaf :/.

(ursäktar diverse konstiga meningsuppbyggnader (och långa ord?) pga trötthet XD)

Visa signatur

Intel i5 750, ASUS P7P55D LE, XFX HD5850, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB, Corsair TX 650W, Antec 300, LG W2363D

Permalänk

Wii, och PS3 om något år eller så.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Wii först men sedan blir det nog 360 också. Pro evolution kommer ju till den(360)! Bara det gör den nästan till ett måste.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag komme köpa Nintendos Wii om priset kommer vara någorlunda bra.
Jag har både PS2 och Xbox (Första) hemma, och jag är redan totalnöjd med de 2 maskinerna, så någon uppgradering behövs ej.

Nintendo hade jag ett en gång, ett SNES, så jag kanske ska se hur nintendo har uppgraderat sig

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Varför är det nästan alltid så att Nintendo kommer på nya häftiga prylar och sen kopierar konkurrenter det och ger ut nästan samma sak fast med lite bättre grafik eller något sånt??

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20060512

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagge
Varför är det nästan alltid så att Nintendo kommer på nya häftiga prylar och sen kopierar konkurrenter det och ger ut nästan samma sak fast med lite bättre grafik eller något sånt??

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20060512

1. Nintendo är det enda företaget som verkligen vill erbjuda något roligt, samtidigt som de tjänar pengar.

2. Sony och Microsoft lägger ingen möda på att utveckla saker, istället tar de vad som finns och pumpar in oändliga antal dollar från sina guldhögar. Inget av företagen lever ju på konsollerna, vilket kanske kan förklaras med att de förlorar pengar för varje såld konsoll

Sensmoral:
Det handlar om pengar. Nintendo är för litet och smart för att försöka hänga på det pengatåg som dras av Sony och Microsoft.

Permalänk

Självklart Wii! Jag är ett riktigt Nintendo fan. Dock kommer jag inte att införskaffa mej något av de andra. Detta p.g.a. att brosan funderar på en 360 så då kan jag lira lite där. PS3 skulle aldrig falla mej in, möjligt vis ta emot en om man skulle få men inte annars.

Som vanligt att Nintendo går på spelglädje, de andra bara för att försöka dra in pengar.

Wii give power to Nintendo.

Visa signatur

~~|Hearing the music is just like seeing the colors of trance, and feeling the power of acid|~~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkTemplar
Självklart Wii! Jag är ett riktigt Nintendo fan. Dock kommer jag inte att införskaffa mej något av de andra. Detta p.g.a. att brosan funderar på en 360 så då kan jag lira lite där. PS3 skulle aldrig falla mej in, möjligt vis ta emot en om man skulle få men inte annars.

Som vanligt att Nintendo går på spelglädje, de andra bara för att försöka dra in pengar.

Wii give power to Nintendo.

Så du tror inte Nintendo gör konsoller/spel för att dra in pengar? Sedan att det kan vara kul med Nintendos prylar är en annan sak men visst gör dom det för pengar.

PS. finns mycket spelglädje i dom andras konsoller med.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Tänker skaffa Wii, vill ha en konsoll med inte en massa multiplatforms

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Men då kan du ju inte säga "Läs om, läs rätt."

För jag tror dom flesta tolkar "någon vecka" som 1 eller max 2 veckor. Sedan att du ser "någon vecka" som upp till 6 veckor är ju en annan sak men då om du inte vill ha missförstånd så är det ju bättre att du säger någon månad.

Du är för en massa prinsiper(stavning) va??
Ogillar människor som lever efter principer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Så du tror inte Nintendo gör konsoller/spel för att dra in pengar? Sedan att det kan vara kul med Nintendos prylar är en annan sak men visst gör dom det för pengar.

PS. finns mycket spelglädje i dom andras konsoller med.

tror inte du läste rätt... stog "BARA" dra inn pengar. det fattar väll alla i deta forum att nintendo inte är någons sorts välgörenhet och vill bara bjuda på skojj!

jag komemr nog att försöka få tag i wii nästan direkt. sen kanske en ps3 när prisetr har laggt sig ganska hårt.
vart nästan rädd och trodde jag skulle måsta köpa ps3 ganska tidigt när jag läste att resident evil serien skulle komma till den. men dom kommer ju tydeligen till wii med! ojojoj...va spännade det ska bli!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkTemplar
Som vanligt att Nintendo går på spelglädje, de andra bara för att försöka dra in pengar.

Det där är nog den största klyschan i spelvärlden. Nintendo är snälla och tillverkar spel för att du ska vara glad och lycklig men de andra företagen är stooora och elaka. Mycket kul det där men det hänger nog inte riktigt ihop med verkligheten. Jag har personligen aldrig tyckt att spelglädjen är högre i nintendos spel än andra konsoller. Har ändå haft en del av nintendos konsoller genom åren. Det där är ju till slut ändå en smaksak. Tänker skaffa Wii om det visar sig att spelen är kul och kontrollen funkar lika bra som de hävdar så släng inte benämningen fanboy på mig tack
Poängen jag egentligen ville få fram precis som jag skrivit innan i en tråd är att alla företagen vill tjäna pengar. Nintendo har skaffat sig imagen som går ut på att de är uppstickaren med spelglädje som deras grej. Det verkar ju att funka för dem men ska ju komma ihåg att microsoft tillverkar ju inte alla spel till xboxen och sony tillverkar ju inte alla spel till deras konsoll. Det är ju andra spelstudios som står för det mesta och jag är övertygad om att de tycker spelglädje är lika viktigt som alla andra.