Vad tycker du om SWECS nya design?

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Hur skulle det vara med centrering av nyhetskolumnen på förstasidan (kanske föreslagits redan)?
Hur som helst så tror jag nog att det här blir riktigt bra, när ni fixat lite småsaker.

Edit: jag lägger in en screen för att förtydliga lite:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/swec.png

Mitt på skärmen finns alltså en kolumn med reklam samt nyheter från andra sidor. Huvudinnehållet är till vänster om denna kolumn medan det till höger finns ett område med reklam/tomrum som är lika brett som huvudkolumnen till höger. Jag tycker bara att det på något sätt borde gå att utnyttja utrymmet bättre.

Edit igen: redan det här tycker jag att skulle vara bättre:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/swec2.png

Edit igen igen: snyggade upp den andra bilden.

Oj, vilken smaksak egentligen.. Jag tycker det är fint som det är och tycker att designern gjort ett kanonjobb.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Ta en titt på följande screenshots:

Adress med www

Adress med www 2

Adress utan www

Mina frågor är alltså till Gamet:

1. Hur kan man fixa din CSS-kod så den bara gäller för forumet?
2. Hur kan man fixa så att CSS-koden gäller både när man skriver utan http och med? Får bara felmeddelande när jag försöker själv.

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk

optimerad för att mer reklam ska få plats:(

Permalänk
Medlem

Väldigt trist med denna designen.
Känns som om hela sidan, tyvärr, har blivit förstörd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.D!
Mina frågor är alltså till Gamet:

1. Hur kan man fixa din CSS-kod så den bara gäller för forumet?
2. Hur kan man fixa så att CSS-koden gäller både när man skriver utan http och med? Får bara felmeddelande när jag försöker själv.

1. Här finns en väldigt enkel lösning, plocka bara bort domain från första raden, domain(www . sweclockers . com)
Resultatet ska alltså se ut såhär:

@-moz-document url-prefix(hxxp://www.sweclockers.com/forum/) { style här }

2. Lägg på flera url-prefix() för de alternativa adresser som finns.

@-moz-document url-prefix(hxxp://www.sweclockers.com/forum/), url-prefix(hxxp://sweclockers.com/forum/)

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Garnet: Det blir fortfarande som http://www.foxen.info/screen_med_www.jpg när jag skriver med www på startsidan. Inte för att jag brukar hänga på startsidan direkt, men ändå.

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk
Medlem
Citat:

Den gamla var bättre!

Jävla bakåtsträvare!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Oj, vilken smaksak egentligen.. Jag tycker det är fint som det är och tycker att designern gjort ett kanonjobb.

Jo, det är som sagt riktigt fint (tycker bara att utrymmet kunde utnyttjas bättre där). Det bästa tycker jag ändå är att designen anknyter till den gamla medan den ändå är modern och ren.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.D!
Garnet: Det blir fortfarande som http://www.foxen.info/screen_med_www.jpg när jag skriver med www på startsidan. Inte för att jag brukar hänga på startsidan direkt, men ändå.

Det var mysko, det fungerar fint för mig.

Nu har jag fixar att köra utan www och så, det är bara hänga på fler url-prefix().

Såhär har jag min kod nu, och den stylar _inte_ startsidan, all reklam och så syns, men den ser iaf rätt ut. Forumet stylas oberoende om det är www eller inte www. Nu frågade du efter startsidan, men eftersom domain() är borta ska den inte påverkas, oavsett om www är med eller inte.

@-moz-document url-prefix(hxxp://www.sweclockers.com/forum/), url-prefix(hxxp://sweclockers.com/forum/) { /* massa kod */ }

Hoppas detta löser det för dig med!

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

från inställningarna finns ingen länk tillbaks till forumet, vad jag kan se. det känns lite konstigt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
från inställningarna finns ingen länk tillbaks till forumet, vad jag kan se. det känns lite konstigt.

Klicka på Översikt.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Garnet: Tackar, det var bara jag som inte visste riktigt hur jag skulle bete mig för att lägga till fler prefix. Men startsidan ser fortfarande konstig ut, med www framför. Skumt tycker jag.

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.D!
Garnet: Tackar, det var bara jag som inte visste riktigt hur jag skulle bete mig för att lägga till fler prefix. Men startsidan ser fortfarande konstig ut, med www framför. Skumt tycker jag.

Skumt tycker jag med. Jag sitter nu på brorsans dator med Firefox och kör med samma prefix här som är skrivna ovan. Resultatet är som det ska, ingen påverkan på startsidan alls och forumet stylas om.

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Klicka på Översikt.

jag missade helt att de flikarna var klickbara. normalt brukar ju muspekaren ändras till en sån där hand med ett pekfinger när det är länkar...

nåja, med den saken "ur världen" kanske det går att fråga om signaturregeln kommer att revideras så att det blir 3 rader på fast bredd, eller kanske (hoppas hoppas), 4 rader? såg nu själv att min som tidigare var 3 rader i 1024 blir 2.5 vid fast bredd-läget, tex.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Snyggt där! Du får gärna stoppa in pengarna på vårt bankgirokonto så vi fyra heltidare kan jobba vidare också. Stöd sådant du gillar så finns det kvar sedan också. Hah!

Som flera redan påpekat i denna tråd stöder man inte Sweclockers mindre om man använder CSS för att dölja annonserna. Det lilla inkomstbortfall det möjligen kan röra sig om är p g a mindre annonsklick. Men, lets face it, de som går igenom mödan att dölja reklamen är inte de som klickar.

En vanlig användare som inte klickar på reklamen, det är väl inget farligt?

Permalänk
Medlem

Tycker mer om den förra, den var mer speciell på nåt sätt. Den här har ganska tråkiga färger enligt mig och man får inte en bra överblick över forumet.

Permalänk

Layouten i sig verkar helt okej med mycket luft, men jag tycker att färgerna är alldeles för mörka. Körde tidigare med sweclockers gul som tema och skillnaden mellan de ljusa gula färgtonerna och de nuvarande betydligt mörkare färgerna är enorm. Skulle personligen uppskatta om det i framtiden finns ett alternativt ljusare tema. Det här stör mig så mkt att min aktivitet (även om jag inte skriver aktivt längre läser jag en hel del) på forumet kommer att minska ytterliggare, tyvärr eftersom kunskapen i många inlägg och kompetensen hos många medlemmar är väldigt hög.

Ogillar liksom många andra den högra spalten, besöker oftast forumet med min 12" iBook med en upplösning 1024x768 och då betyder varje pixel i sidled en hel del. Misstänker att det kommer att bli ännu mera scrollande i sidled pga inlägg med breda bilder som förstör layouten (skapar sidscroll) på hela den forumssidan.

För mig är det viktigaste att kunna ta del av informationen på en sida så enkelt som möjligt, utan störande banners och färgkombinationer som gör att jag måste anstränga ögonen för att se vad det står. Detta gör att jag helt blockerar reklam och javascript i min webbläsare, visst, detta drabbar företaget (i det här fallet sweclockers) som äger sidan, men så länge möjligheten finns att anpassa innehållet efter mig och inte att jag ska anpassa mig efter innehållet kommer jag nyttja möjligheten att blockera reklam och javascript. Jag skulle helt klart sakna SweClockers om ni måste lägga ner pga ekonomiska skäl, men jag förutsätter att Edin och gänget först kommer att undersöka ex vis en medlemsavgift för att få tillgång till forumet innan man stänger sidan.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

En tanke, i forumet, på indexsidan, de där små knapparna till vänster har samma färg när det finns nya inlägg som enskilda trådar har när det inte finns något nytt. Vore det inte bättre att göra också dem sådär orange-färgade som trådar med svar är om det är något nytt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Snyggt där! Du får gärna stoppa in pengarna på vårt bankgirokonto så vi fyra heltidare kan jobba vidare också. Stöd sådant du gillar så finns det kvar sedan också. Hah!

Jag stödjer redan det jag gillar. Genom att modifiera css så att jag slipper alla blinkande annonser och anpassar utseéndet efter min smak. Det gillar jag. Sen om du tycker att jag borde donera pengar eftersom jag tar bort reklamen så är inte det mitt problem. Sweclockers erbjuder en gratistjänst och jag använder den.

Om någon ynka procent tar bort reklamen via egen css, adblock eller dyl. så lär det inte märkas på intäckterna.

Permalänk

Tycker den gamla var fan så mycket snyggare faktiskt :\

Denna känns väldigt tom, och forumet känns mer.. Amatör.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk

tycker detta var ett stort stegbakåt.. vill så gärna ha tillbaka den gamla.. om man backar eller något på sidan så får man ofta fel så sidan inte kan visas sen så är marknaden helt *bort*... och så finns det en bugg. om man hoppar från marknaden till forumet och är inloggad på forumet så står det uppe till öger att man ska logga in... helt *bort*´igt.. jag tycker att det endast hade behövt några mer färgteman för de som hade gillat de och jag skulle hällre sattsat på att få sidan stabilare.. ca 2 veckor före driftstoppet så laggade sidan rätt mycket av sig...

[i]Uttryck dig inte så! /GAPa[/i]

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

/me kan tänka sig att betala för att slippa reklamen.

inför vip-konto

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
optimerad för att mer reklam ska få plats:(

Tyvärr har du rätt, själva färgtemat är ok men designen är så pass ihoptryckt så att det mer ser ut som en anslagstavla än forum..

Permalänk

Gillar designen, men avskyr den jävla reklamsaken på höger sida.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Gillar designen, men avskyr den jävla reklamsaken på höger sida.

Jag håller med. Den är faktiskt väldigt störande.
Blir mer arg på annonserna som visas istället för intresserad.

Annars så tycker jag att designen i övrigt är mycket bra.

Permalänk
Medlem

Tycker designen behöver ett lyft upp! Reklamen där uppe puttar ner den ganska mycket och ger mindre läsyta.

Permalänk

Kan tillägga att jag aldrig läst reklamerna. Är den nån som ger dem uppmärksamhet?

Edit: Saknar "Index > Mjukvara > Programmering - Webdesign - Grafisk design > Vad tycker du om SWECS nya design?"-grejen i botten av sidan

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som känner att jag vill ha nyheterna i en centrerad box istället för till vänster?

Det blir liksom inte ergonomiskt för ögonen på nått sätt att röra sig ända ut till kanten av skärmen för att läsa rubrikerna

Annars så känns det fortfarande som sweclockers, vilket är bra!

EDIT: I forumet skulle önskas olika färger på varannat inlägg, vilket gör att det inte ser lika plottrigt ut.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
EDIT: I forumet skulle önskas olika färger på varannat inlägg, vilket gör att det inte ser lika plottrigt ut.

Det är det. Kanske inte så stora skillnader dock.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Jag diggar designen i sig men jag tycker att reklamen tar över rätt så mycket, framför allt på Nyhetssidan!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary