Permalänk
Medlem

Vilket chassi???

Hejsan
Ja ska köpa ett nytt chassi till datorns så jag har lite frågor....

Detta chassi har jag tänkt mig
http://datorfixarna.com/catalog/images/BZCA8003BB.jpg

Om det skulle va så att det e nån som har det chassit så skulle det va snällt om ni sähger om nån fläkt medföljer.

Om nån tänker komentera att chassit e fult så behöver ni inte det. Jag har kollat runt och bestämmt mig för det chassit så det är det ja ska ha!

Visa signatur

*->AleX<-*

Permalänk
Medlem

om det är det du ska ha varför frågar du om vilket chassi?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det blev lite fel............ Ok jag ska köpa ett nytt chassi men jag vet inte riktigt om det e bra så ja undrar lite om det..

Visa signatur

*->AleX<-*

Permalänk

Vad förväntar du dig egentligen för 400 spänn? Bara plats för 80mm fläktar, plastigt osv osv... Lägg några hundringar till och ta något bättre!

Permalänk
Medlem

Har du nått tips på nå bra chassi???

Visa signatur

*->AleX<-*

Permalänk
Medlem

Kolla på ett Antec, Chieftec, Cooler master, Lian-li eller liknande så är du nästan garanterad kvalitet En fin finess är att Antec "alltid" skickar med fläktar.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jag har ett sånt chassi.

Dåligt med detta chassi!!!
När jag skulle sätta in min dvdbrännare så rev jag mig pga dom vassa kanterna.
Man får inte med någon fläkt.
Dioderna till detta chassi fungerade bara i ett halvår sen pallade dom inte mer.
Får lätt repor.
Knappen som man startar datorn med kan fastna så att man råkar stänga av datorn (störigt om man precis startat datorn och ska sätta in tex bf2 skivan)
På mitt chassi så hade plexiglaset repor!!!

Bra med detta chassi
Tumskruvar!! men det var nog allt

så detta chassi är inte bra jag har haft det i ungefär 8månader och nu letar jag efter ett nytt. Man lär sig en läxa när man köper ett billigt chassi ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Säkert att man inte får för ja va in till butiken som säljer dom o där sa dom att det helt
säkert ska vara en fläkt me

Visa signatur

*->AleX<-*

Permalänk
Medlem

Vad är problemet då? Tycker du ska satsa på något bättre, typ ett Antec, but it's your choice!

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

Säger butiken att det medföljer en fläkt så får du be dem om en fläkt eller pengarna tillbaka (falsk marknadsföring). Men dock tror jag inte det medföljer en då brorsan köpte en sån och de medföljde inga fläktar (dock plats för 6st 80mm).

Chassit har både för och nackdelar.
- Hela fronten känns plastig.
- Tunn plåt.
+ Tumskruvar.
+ Lätt att montera i det. (iaf jämfört med mitt Antec P150)
+ Bra pris.
- Kanske inte det snyggaste jag sett. (Dock är smaken olika)
+ Lucka som döljer CD/DVD (den svänger åt rätt håll med )

nja det var vad jag kan komma på.
Dock ska du köpa ett chassi som DU tycker är snyggt och DU anser fylla ditt behov!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Ok då vet ja tackar tackar

Visa signatur

*->AleX<-*

Permalänk
Medlem

du kan få köpa mitt antec aria om du vill annars har jag planer på att skänka det till gotall

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg