Permalänk
Medlem

Lurar dom eller inte

Tja jag vill köpa snart en dator som man ska kunna spela spel på som kanske cs och battlefield 2 ...

Det är juh hela grafik kortet som måste bara ändras vell??? 512 är ram-minne och det är okej,,,,

1 är det 512 i ram-minne??

2. grafikkortet suger va

3 jag vill inte lägga ut för mycket pengar på grafik så det vet

Men i butiken vill dom att jag ska köpa ett nytt GeF FX6600 PCIex 512Mb DDR2 TV/DVI out + 800kr för att det ska kunna lira cs och battlefield 2 ???..... Så måste jag köpa nåra tillbehör här längs ner på sidan eller är det bara saker dom säger för dom ska käna pengar, vad behöver jag för mina spel?

Jag markerar ut en LLLLL vad dom vill jag ska köpa

Och en sånn OOOOO vad dom ville jag skulle köpa för ett tag sen

Intel Celeron D335j S775 - 2,8GHz 533/256K
DVD±RW16x DL Pris: 4690Kr LLLLOOOOOO

Specifikation:
*Chassi: Miditower 450w/2*USB front,3*5,25
*CPU: Välj mellan 2,8Ghz & 3,6Ghz (Prescott)
*Moderk: Asrock/DDR/DDR2,PCI-E,ljud 8ch,SATA
*CD/DVD: DVD±RW 16x DL (DVD-brännare)
*Hårddisk: MAXTOR MAXLI+ 250GB SATA /6Mb
*Internminne: 512MB DDR/PC3200 (400Mhz)
*Grafikkort: ATi9250 128MB DDR TV-Ut (AGP)
*Nätverkskort: 10/100 LAN integrerat
*Ljudkort: Integrerat 8ch ljud
-------------
*Floppy, Tng & Mus: Ej

Tillägg & istället för:
Floppy 3,5-tumsdiskett +50kr
512MB DDRAM (400Mhz)(totlat: 1024MB) +450kr OOOOO

REKOMMENDERAT dessa grafikkort om du
spel Doom3,Half-Life 2,CS, mm.

AGP 8X:
GeF FX6200 256MB AGP TV/DVI AGP8x 128bit +350kr
GeF FX6600GT 128MB AGP TV/DVI AGP8x 128bit +1500kr

PCI Express 16x:
GeF GF6200TC(NV44) 128MB PCIe + 350kr
GeF FX6600 PCIex 512Mb DDR2 TV/DVI out + 800kr LLLLLOOO
GeF 6600GT 256MB DDR3 Pcle 256bit VIVO + 1690kr
GeF GF6800 256MB TV-OUT DVI P DVI PCIe + 2190kr

hjääääälp

Permalänk
Medlem

Ok att jag brukar vara tålig med folks inlägg men VA?
Jag förstod verkligen ingenting.

Ska du köpa en dator och ska komplettera med ett bättre grafikkort?

Permalänk
Medlem

Till att börja med..512 Mb ram minne räcker inte. Du måste ha 1 Gb...(I alla fall vet jag att BF2 är totalt ospelbart med 512)

Gafikkort..tycker du ska skaffa ett 6600Gt om du vill ha OK prestanda...

Med dom delarna som du räknar upp först håller jag med om att datorn suger ganska rejält...Och jag kan inte tänka mig att någon som vill spela de senaste spelen skulle kunna bli nöjd med den...

Visa signatur

Mvh!

Permalänk

vafan? jag fattade inte ett skit? vad ska du göra? uppgradera eller vad? llll? ooooo?

Visa signatur

Citera, Tack

Permalänk
Medlem

LOL , "LLLLL å OOOOO"

Visa signatur

[AMD sempron 2800+ @ 2 Ghz][1,25 GB "unknown" RAM][Club3D Radeon 9550][Samsung HD@120 GB]

Permalänk
Medlem

What the christ on a pogostick? :(, vad hände här igentligen?

Permalänk

Mer minne behöver du sannolikt (internminne, inte grafikminne). Så ta 2x512MB där.

Ett annat grafikkort är allt en bra investering (med ett ATi9250 kan du knappt spela något av dagens spel) men för allt i världen, ta inte ett kort med 512MB minne, det är totalt meningslöst på så billiga kort för kortet kommer aldrig kunna utnyttja allt det minnet. Istället för ett 6600 512MB skulle jag valt ett 6600gt 128MB, det borde kosta ungefär lika mycket.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk

Här demonstreras ett exempel på den underbara skolpolitik som sossarna driver som påverkar våra 12-14åringas skrivkunnigheter.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

hmm på minner lite om när min kusin skriver till mig på msn.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/msnkusin.JPG
drygt att läsa och fattar bara hälften.

vad jag fatta hmm
rekomenderar minst 1 gb minne och 6600GT.
har ifs spelat det på en dator med 6600 256 mb och det fungerade ifs rätt så bra
och sen ska man ju inte direkt ha en celeron till det.

EDIT: räcker det inte med en tråd?
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50958...

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Här demonstreras ett exempel på den underbara skolpolitik som sossarna driver som påverkar våra 12-14åringas skrivkunnigheter.

Off topic:
lol, inte för att jag är vänster, men sååå stor skillnad tror jag inte att det skulle bli även om moderaterna styrde

On topic:
Sen bör du iaf ha minst 1g minne (ram) och schysstare grafikkort. Annars känns det lite onödigt att i huvud taget lägga pengar på en dator om man inte kan använda den. Så tycker iaf jag.

Ska du t.ex. surfa behöver du inte en 3.6Ghz.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Här demonstreras ett exempel på den underbara skolpolitik som sossarna driver som påverkar våra 12-14åringas skrivkunnigheter.

Kan inte annat än att hålla med. Nästan 25% av Sveriges niondeklassare blir inte godkända i Svenska, Matematik eller Engelska, skrämmande!

Åter till topic:
Det paketet du skrev har jag inte lyckats lura ut hur de tänkt sätta ihop.
Ett PCI-e moderkort, ett agp-grafikkort och pci-e grafikkort som valmöjlighet.
En massa skit och dåliga prylar.

Hajade inte riktigt ditt inlägg, men jag tror att du skall strunta i din dator och ha extralektioner med din svenskalärare!

Permalänk
Medlem

ånej, har 12 åringarna hittat till sweclockers

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem

92;orna är faktiskt 13 år

Permalänk
Medlem

Min lillebror är 92:a, och tyvärr en tvättäkta fjortis
Maktskifte 2006 låter intressant denethor, hellre äkta högerpolitiker än dito i socialdemokratisk förklädnad

Permalänk
Medlem

okej, håller med att det var lite svårt att hänga med i det han skrev men han är ju 13 år, menar, jag tror att när vi var 13 år så kunde nog inte dom flesta skriva lika avancerat och perfekt som en unversitet snubbe som har mvg i allt. men det är väl klart, kanske har jag fel.......

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Här demonstreras ett exempel på den underbara skolpolitik som sossarna driver som påverkar våra 12-14åringas skrivkunnigheter.

Word

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spadeace
Min lillebror är 92:a, och tyvärr en tvättäkta fjortis
Maktskifte 2006 låter intressant denethor, hellre äkta högerpolitiker än dito i socialdemokratisk förklädnad

Finns det fortfarande högerpolitiker i sverige? Jag som trodde alla var smygsossar...;-)

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ro.ARM
Finns det fortfarande högerpolitiker i sverige? Jag som trodde alla var smygsossar...;-)

Jodå, de finns, men är inte många, tycker dock att den bästa politiker som styrt Sverige helt klart var Carl Bildt.

Fredrik Reinfeldt är dock ett sorgligt kapitel i det stora hela, han delar ganska mycket med Göran

Det skall även tilläggas att jag endast hade små meningsbyggnadsfel och liknande när jag gick i 7:an, tack vare duktiga svensklärare genom åren, dock verkar dem ha tagit slut. Vår nya i Svenskan på gymnasiet är, nja, ...inte duktig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
Hajade inte riktigt ditt inlägg, men jag tror att du skall strunta i din dator och ha extralektioner med din svenskalärare!

Det heter svensklärare. Du kanske ska ta lektionerna samtidigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
Jodå, de finns, men är inte många, tycker dock att den bästa politiker som styrt Sverige helt klart var Carl Bildt.

Fredrik Reinfeldt är dock ett sorgligt kapitel i det stora hela, han delar ganska mycket med Göran

Det skall även tilläggas att jag endast hade små meningsbyggnadsfel och liknande när jag gick i 7:an, tack vare duktiga svenskalärare genom åren, dock verkar dem ha tagit slut. Vår nya i Svenskan på gymnasiet är, nja, ...inte duktig!

Svensklärare (inte svenskAlärare)

edit: lol

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bewise
okej, håller med att det var lite svårt att hänga med i det han skrev men han är ju 13 år, menar, jag tror att när vi var 13 år så kunde nog inte dom flesta skriva lika avancerat och perfekt som en unversitet snubbe som har mvg i allt. men det är väl klart, kanske har jag fel.......

Wtf, jag är 15 nu och inte fan skrev jag sådär uselt för ~2 år sedan...

Permalänk
Medlem

Till trådskaparen:
9250 är nog för svagt för Battlefield 2. Ett 6600 är klart bättre. 1024mb i RAM är också att rekommendera för BF2. 1024 är väldigt praktiskt att ha i annat än spel.

Har du inte råd med ett 6600 kanske du ska välja 6200 för AGP. Verkar som det är 128-bit och inte TC som det 6200 för PCI-e du skrev upp. (6200TC är sämre än 6200 utan TC)

(Eftersom du radar upp både AGP och PCI-e grafikkort gisssar jag att Asrock-moderkortet klarar båda.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Svensklärare (inte svenskAlärare)

edit: lol

hahaha, ja där ser man

Men om man är ännu mera petig så är Svenskalärare relativt godkänt, det är "nysvenska"
Svensklärare är det gamla sättet att skriva, dock är svenskalärare ganska accepterat som sagt.
Läs själva här; http://www.svd.se/statiskt/kultur/sprak/sprak99/sprak991024.a...

Hehe, här nördar man på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
Jodå, de finns, men är inte många, tycker dock att den bästa politiker som styrt Sverige helt klart var Carl Bildt.

Fredrik Reinfeldt är dock ett sorgligt kapitel i det stora hela, han delar ganska mycket med Göran

Det skall även tilläggas att jag endast hade små meningsbyggnadsfel och liknande när jag gick i 7:an, tack vare duktiga svenskalärare genom åren, dock verkar dem ha tagit slut. Vår nya i Svenskan på gymnasiet är, nja, ...inte duktig!

Felet med skolan är att den varken ställer krav på sig själv eller på sina elever. Det rör sig om ett slags likriktning där prestationer inte belönas. -Antingen gör vi det tillsammans eller så gör vi det inte alls.
Och om någon är för duktig ska han eller hon "inte tro att han/hon är något". Då handlar det om att visa "solidaritet" med andra som har mindre lätt att lära och sänka sig till deras nivå.
Då blir också resultatet den kunskapsnivå i olika ämnen som vi ofta ser exempel på idag.

Reinfeldt framstår, tycker jag, som en småmysig social-liberal som försöker bli bättre sosse än Göran. Någon strid för friheten och individens rättigheter verkar han inte våga ta. Eller presentera en välfärdsskapande tillväxtpolitik som bygger på frihandel, framtidstro och ett bra företagsklimat. Han vågar inte utmana. Han vågar inte hålla fast vid och försvara idéal som borde vara självklara. I längden är det ingen god idé att svika sina principer för att kunna sno sossarnas väljare...Bättre då att övertyga väljarna om att principerna är riktiga och om att sossarnas poilitik inte fungerar.

Bildt var bättre som partiledare och det var tydligt att hans politik var en del av det liberala tänkande som många trodde på på 80-t. Dessutom är han en betydligt vassare debattör....

Nåja...Ska inte svamla mer om det här...det har inte så mycket med datorer att göra(ni får ursäkta).

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Citat:

edit: lol

Denethor: Tycker att Carl Bildt var en av de sorligaste personer i den moderata politiken. Killen va tråkig, inte alls folknära och framför allt använde sig av sosse knäpp och andra fulheter.

Fredrik Reinfeldt dock är mycket mer jordnära. Att han och "nya" moderaterna rör sig lite mer åt mitten kan tyckas som en svek för de mest hårdkokta moderater men majoriteten tycker att det är bra, bla jag. Det kan man se på SIFO mättningar framför allt. Det såg tydligt innan sossepack ( ink. kommunister och trädkrammare ) lade sitt förslag på hur de ska göra allt "bra". De var full av gammal skitsnack och gammla löften. Och som vanligt så har några idioter köpt det. Nu är det väldigt lika mellan röd o blå block. Ja, bara borliga får makten nästa år kan jag sova lite lungnare.

Detta är jävligt mycket offtopic. Så om nån har att säga nåt om det jag sa, eller vill bara diskutera så är det bara att P.M. mig.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Viktigast är att få bort fastighetsskatten i den form som är idag och avskaffa momsen på bensinskatt (bensinen skulle landa på 10 kr per liter ungefär)

De enda som verkar propagera för detta är Kristdemokraterna, tyvärr får man leta efter en mer okarismatisk ledare än Göran Hägglund, det skulle vara Lars Ohly då (Ohlyckan för vänstern, lycka för högern), eller FI-Tiina

Permalänk
Hedersmedlem

Jaja, mina små minipolitiker, nu räcker det!
Allt blir inte bättre av skattesänkningar, allt blir ej heller bättre av skattehöjningar, om så bara vänstern kunde möta högern så skulle vi ju få en salig blandning... eller möjligen dagens sossefascister...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X