Permalänk
Medlem

WGT634U svag signal

det är så att jag får så dålig signal om nån i huvudtaget till min stationära burk. i den sitter det ett WG311T. Nu är det så att routern står en våning upp å de kan ha sina skäl. men när jag testar med min laptop (IBM R50e) så får jag en signal som är "väldigt hög" om man snackar windowsspråket.
hur kan de komma sej? att tillägga är att min dator inte är jordad och är tämligen omysig att kela med. kanske är det problemet? berätta annars gärna lite om hur jag ska ställa in mitt nätverkskort för att kanske lösa problemet. tack tack.

Permalänk
Medlem

Finns inte så mycket att ställa in, har du skruvat åt antennen riktigt?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

funderat lite på antennen jag också. skruvade bort den och satt tillbaka den. det verkade okej. när jag kollar i programmet som följer med så står det att signal styrkan är ungefär 55%. Förr har jag varit under 50% och det har fungerat. 55% borde väl vara med än signalstyrka: ingen signal/väldigt låg.

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Tjänster

dubbelklicka på Wireless Zero Configuration och välj Startmetod: Inaktiverad, stoppa, Ok och boota om datorn..

sen fippla med att vrida antennen lite, lägg den horisontellt t.ex.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

gjorde som du sa. när jag kom in i windows efter omstarten så fick jag utmärkt signal. sen blev de lika kast igen. funderat på om jag ska dra ner från 108 Mbit till 54 Mbit som de är på laptopen. men jag har inte klurat ut hur man gör de. kollar på egenskaperna för nätverkskortet. men de gav inget.

Permalänk
Medlem