Inget nät med stängd lucka på z800i

Permalänk
Medlem

Inget nät med stängd lucka på z800i

Hej,

När jag stänger luckan på min z800i försämras min mottagning markant. Ibland får jag tom "inget nät" eller "endast s.o.s" när jag har haft luckan stängd ett tag men när jag öppnar den får jag full umts/3g täckning (fullt med ikoner i displayen).

Någon annan som har haft detta problem?

Permalänk
Medlem

Re: Inget nät med stängd lucka på z800i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmagic
Hej,

När jag stänger luckan på min z800i försämras min mottagning markant. Ibland får jag tom "inget nät" eller "endast s.o.s" när jag har haft luckan stängd ett tag men när jag öppnar den får jag full umts/3g täckning (fullt med ikoner i displayen).

Någon annan som har haft detta problem?

Samma problem fast med Z1010. Riktigt störande när man e ute och åker på landet.
Någon som vet om det är en bugg i mjukvaran eller så?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

samma med min z600, men dock inte alltid =/

Permalänk
Medlem

Stör mig riktigt mycket... inne i stan (sthlm) gör det ingen skillnad med stängd eller öppen lucka men så snart man kommer en bit utanför stockholm försvinner täckningen om luckan är stängd... lika säkert som ett brev på posten.

Permalänk
Medlem

Har inte märkt nåt sånt med min, håller ett öga öppet och återkommer.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Skumt, detta har ajg aldrig märkt med min Z800i, men det kanske kommer?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Det verkar som att japanarna med sina stora städer inte har varit ute
på svenska landsbygden och provat sina telefoner. Jag upplever inga
sådana problem med min SE s700i, men det beror ju antagligen på
att luckan vrids i sidled.

Jag tror att det beror på att 3 har så dålig täckning och att UMTS-nätet
är så pass nytt i Sverige att det inte finns så bra täckning på landet.
Fråga någon med en v800 om hjälp, de har ju Vodafone så det kanske
är bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle88
Det verkar som att japanarna med sina stora städer inte har varit ute
på svenska landsbygden och provat sina telefoner. Jag upplever inga
sådana problem med min SE s700i, men det beror ju antagligen på
att luckan vrids i sidled.

Jag tror att det beror på att 3 har så dålig täckning och att UMTS-nätet
är så pass nytt i Sverige att det inte finns så bra täckning på landet.
Fråga någon med en v800 om hjälp, de har ju Vodafone så det kanske
är bättre?

Det gäller GSM nätet också. När jag var ute och åkte mellan Falkenberg och Hyltebruk igår så hade jag knappt någon GSMmottagning, men när jag fällde upp luckan så fick jag nästan full mottagning.
Mobilen låg i sättet och jag höll den mellan bena i ungefär samma höjd, så jag höjde inte mobilen till skyn när jag fällde upp den ;D

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

jag skulle då knata till affären där ja köpte den o klagat, äre inte fel på den skulle jag kräva att de köpte tillbaka den då man för de pengarna ska få en fullt fungerande produkt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
jag skulle då knata till affären där ja köpte den o klagat, äre inte fel på den skulle jag kräva att de köpte tillbaka den då man för de pengarna ska få en fullt fungerande produkt.

Tror det går bra att lämna in en repig telefon?
För min har blivit rätt repig iom nyklar i samma ficka och råkat tappa den någon gång. Men det här problemet har jag haft länge.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Det gäller GSM nätet också. När jag var ute och åkte mellan Falkenberg och Hyltebruk igår så hade jag knappt någon GSMmottagning, men när jag fällde upp luckan så fick jag nästan full mottagning.
Mobilen låg i sättet och jag höll den mellan bena i ungefär samma höjd, så jag höjde inte mobilen till skyn när jag fällde upp den ;D

Jag har exakt samma problem i Danderyd norr om Stockholm. Mailade SE igår och fick följande svar.

Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Det låter som om det kan vara fel på din telefon. Ta telefonen till din
återförsäljare eller ditt närmaste servicecenter för att få telefonen reparerad.
Ring Sony Ericsson Call Center på 013-244500 för att få information om vilket
servicecenter som är närmast dig.

Vänliga hälsningar,
/Gunnar
Sony Ericsson Call Center

Gick in på Tre på stureplan och de var villiga att byta ut min telefon. Tyvärr hade de slut på z800i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Tror det går bra att lämna in en repig telefon?
För min har blivit rätt repig iom nyklar i samma ficka och råkat tappa den någon gång. Men det här problemet har jag haft länge.

alltså, gå dit, till affären o fråga om det verkligen ska vara så, säger de JA så äre ju bara att fråga varför. skulle vara kul att höra om de har nå vettigt svar. vilket jag betvivlar. annars äre ju bara att gå till KO.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
alltså, gå dit, till affären o fråga om det verkligen ska vara så, säger de JA så äre ju bara att fråga varför. skulle vara kul att höra om de har nå vettigt svar. vilket jag betvivlar. annars äre ju bara att gå till KO.

Okej. Jag ska göra det nästa gång jag är i Göteborg, åker inte in direkt tror jag.

Men finns Z1010 kvar i butikerna? Finns det hopp om att jag får en annan mobil?

[edit]Kom på en sak, kommer inte SIBA att jobba sig och säga att de ska skicka in min mobil på lagning osv?
Eller jag kanske kan gå direkt till en Tre butik (har 3FriKontant)[/edit]

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

troligen kommer de "jobba" sig, men äre inte bättre än att inte ha en fungerande mobil?

du kan ju testa direkt med 3, men något säger mig att de kommer åberopa att du köpte den på SIBA o hänvisa dig dit.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
troligen kommer de "jobba" sig, men äre inte bättre än att inte ha en fungerande mobil?

du kan ju testa direkt med 3, men något säger mig att de kommer åberopa att du köpte den på SIBA o hänvisa dig dit.

Tror jag också.
Men kundservicen skrev till mrmagic att man kunde gå till närmaste servicecenter. Jag kan ju först testa med Tres butik, sen SIBA och se fall de ska skicka in mobilen för reparation och vill de så kan jag ju gå och höra med ett SE servicecenter.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag fick en Z800i som inte är helt ok.

Själva displaydelen av telefonen är sned, när man stänger den så glipar ena sidan med några milimeter jämfört med den andra sidan som är helt stängd.
Kollar man på sidan vid skarven så ser man att där är en liten bit som inte sitter fast riktigt.
Hela telefonen känns plastig och riktigt känslig för tryck.

Var inne på 3 och de tyckte jag snackade skit typ, "det där är inget fel"... hm...

Ska in igen, ska först höra vad SE har att säga om det.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Tror jag också.
Men kundservicen skrev till mrmagic att man kunde gå till närmaste servicecenter. Jag kan ju först testa med Tres butik, sen SIBA och se fall de ska skicka in mobilen för reparation och vill de så kan jag ju gå och höra med ett SE servicecenter.

jo, men tre´s butik är inget service center. utan de skickar precis som SIBA iväg det till service center. oftast är det Egströms i stockholm eller Anovo som lagar. men sen finns det lite små ställen som oxå gör det. men klart är att varken sibas butiker eller Tre´s butiker lagar dem själva

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
jo, men tre´s butik är inget service center. utan de skickar precis som SIBA iväg det till service center. oftast är det Egströms i stockholm eller Anovo som lagar. men sen finns det lite små ställen som oxå gör det. men klart är att varken sibas butiker eller Tre´s butiker lagar dem själva

Nä, men det förstår jag. Men jag menade snarare att Tre kanske är snälla och byter ut den direkt iom att jag har de som operatör.

Men jag ska ringa SE Callcenter någon dag och fråga de var min närmaste service station ligger.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Offtopic. Hur fanken kan man ha en telefon i samma fick som nycklar??? Det är för mig helt oförklarligt...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Offtopic. Hur fanken kan man ha en telefon i samma fick som nycklar??? Det är för mig helt oförklarligt...

För man har två fickor, i ena fickan har man MP3n och den andra har man mobil och nyklar? Den var ändå så repig innan, så jag har inte brytt mig. Har endå så tighta byxor så mobilen är inte sönderskavd. Det e mest repor från när den har legat under saker på skrivbordet.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag har inget av problemen ni har nämt hittills.
Mitt enda problem med mobilen är att när jag kopplar den mot datorn så finns det bara "Telefonminne" och inget minneskort när jag sen disconnectar den så hittar den inte längre minneskortet utan jag får starta om den.. Är det så för er andra också?

//FireFox

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Felet är att antenkabeln antagligen har gått av. lämna in den och få den fixad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave88
Felet är att antenkabeln antagligen har gått av. lämna in den och få den fixad

Korrekt.
Tappar era z800or täckningen helt där ni haft täckning tidigare och / eller får ni betydligt sämre mottagning när ni har den ihopfälld är det troligen antennkabeln som glappar.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem.
Jag hade täckning för cirka 2 månader sen med stängd lucka i hela stan, nu har jag noll täckning med stängd lucka. vet många andra med samma problem. Jag har en v800.

Visa signatur

939 is still alive.