Permalänk

välja bredband

Kan välja mellan

Bostream(Bredbandsbolaget)
Glocalnet
Rix Telecom
Spray
Tele 2
Telia
Tiscali(Spray)

vill ha minst 8.0 och det är bara spray telia och tiscali som kan erbjuda det. Men vilken borde ja välja av dessa?

Visa signatur

Någon som säljer ett extern 56k modem för 500:-? Skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Permalänk

Telia är ju så förbannat dyra i månaden. Vad finns det för bra med dom?
hade funderat på spray. Bra eller anus?

Visa signatur

Någon som säljer ett extern 56k modem för 500:-? Skicka ett PM

Permalänk

Anus!
Du får inte alltid tänka på priser, telia har mycekt bra support.
Det är en mycket viktig del tycker jag.
Dom är ruskigt bra i spel.
Spray är bara billiga.

Permalänk

Telia 449 + 0:- staravg
spray 379+ 590:- startavg

Lutar nog åt att det blir telia tror ja. synd bara att dom är så förbannat dyra

Visa signatur

Någon som säljer ett extern 56k modem för 500:-? Skicka ett PM

Permalänk

Men du får det du betalar för.

Permalänk

Har aldrig haft bredband innan. Vet ni hur lång levernastiden är på telia?

Visa signatur

Någon som säljer ett extern 56k modem för 500:-? Skicka ett PM

Permalänk
Medlem

brukar ta 1-2 veckor ungefär

Permalänk

inga komentarer på Tiscali eller

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JurgenDirect
Har aldrig haft bredband innan. Vet ni hur lång levernastiden är på telia?

Beställde själv telia häromdan, 24/1. Dom börjar leverara den 20:e dec här i Malmö och jag kunde räkna med att få det kopplat och klart till den 22:e. Så den som lever han får se

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

telias support bra? HAHAHAHAHAHA

Nä nä telias linor är oftast stabila men får du problem så måste du bevisa miljoner olika saker och du kommer att stå som ansvarig. För telia GÖR bara inte fel

Privarperson vs telia. Vem vinner?

Min telia 8000 anslutning var helt ok. Jag låg på 750 kb/s stabil morgon som kväll tills för 2 månader sen. Nu ligger jag på runt 700-750 kb/s på dagarna och runt 190 - 220 kb/s på kvällarna.

Ja har försökt med telias support men dom bara bubblar om att detta är faktiskt en "on demand" tjänst och vi kan inte garantera m.m.
Jaha säger jag men eftersom jag låg på 750 kb/s stabilt för 2 månader sen så måste ju ni har gort något i stationen så som tagit in för många anslutningar så stationen blivigt för hårt belastad.
Detta vill dom inte kommentera....

Mera kunder mera pengar säger jag.

/Martin

Permalänk
Avstängd

Telia är uppenbarligen bara båg,
Jag ångrar att jag uppgraderade till telia8000,
Det fungerar förvånandevärt sämmre än vad telia500 gorde.

Tex, bara idag har nätet hunnit med att stänga ner sig själv 4gånger,
Från att bara ha varit 1 gång om dagen sedan jag uppgraderade.
Hastigheten ökade bara med 50kb/s, inga 700-800 här inte.

edit, kan ju också tillägga att jag bara har 200m kabelväg till telefonstationen.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Telia är uppenbarligen bara båg,
Jag ångrar att jag uppgraderade till telia8000,
Det fungerar förvånandevärt sämmre än vad telia500 gorde.

Tex, bara idag har nätet hunnit med att stänga ner sig själv 4gånger,
Från att bara ha varit 1 gång om dagen sedan jag uppgraderade.
Hastigheten ökade bara med 50kb/s, inga 700-800 här inte.

edit, kan ju också tillägga att jag bara har 200m kabelväg till telefonstationen.

Har du en kass router?

Permalänk
Medlem

Jag har haft telia i snart 3 år och varit nöjd med dem, men nu är det dags att byta operatör. På torsdag så "råkar" deras utrustning i stationen paja, felanmäler på fredag och de fixar det på måndag, så har det nu pågåt i 1 månad.

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen router, bör man ha det?

telefonjack---zyxel 645mp---dator, så ser det ut hemma hos mig.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk

Har haft Telia ADSL i 3 år nu. Enda två gångerna jag tappat uppkopplingen är,

* När dom höll på att byta DNS servrar.
* När jag fick strömavbrott.

Så jag tycker att dom är bra.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
telias support bra? HAHAHAHAHAHA

Nä nä telias linor är oftast stabila men får du problem så måste du bevisa miljoner olika saker och du kommer att stå som ansvarig. För telia GÖR bara inte fel

Privarperson vs telia. Vem vinner?

Min telia 8000 anslutning var helt ok. Jag låg på 750 kb/s stabil morgon som kväll tills för 2 månader sen. Nu ligger jag på runt 700-750 kb/s på dagarna och runt 190 - 220 kb/s på kvällarna.

Ja har försökt med telias support men dom bara bubblar om att detta är faktiskt en "on demand" tjänst och vi kan inte garantera m.m.
Jaha säger jag men eftersom jag låg på 750 kb/s stabilt för 2 månader sen så måste ju ni har gort något i stationen så som tagit in för många anslutningar så stationen blivigt för hårt belastad.
Detta vill dom inte kommentera....

Mera kunder mera pengar säger jag.

/Martin

Ok, du är en unik kund för dom så det strular.
Klart att det inte är bra för alla, liksom, jag tycker BBB är bra, men det har strulat för vissa nu, suger BBB för det?.
Tänk igenom det du skrivit, och nej, dom kan inte garantera, dom sitter framför en dator och den stämmer inte alltid, det har iaf jag erfarenhet om.
Min support har varit guld, ringde igår om att mitt Telia 8000 krånglade, dom skickade ut Flextronics nästa dag Kl. 9.00 på morgonen, och dom fixade det utan några problem. Självklart kostade det inget.
Telia är mycket bra.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem

För mig fungerar Tiscali basic 0.5-8Mbit/s mycket bra. Inga avbrott och ok hastighet. Tp-test ligger stabilt på ca 5.7Mbit/s ned och ca0.7Mbit/s upp. Avståndet till telestation är 2.5km.

Permalänk
Medlem

Jag har haft telia, så länge jag kan minnas... och det är bara att inse, telia är stabilt!

Det som är mest problem med är inloggning samt dhcp...

inloggningen stör mej inte det minsta då jag senast loggade in efter det stora strömavbrottet...

vad gäller dhcp har jag tappat adress en gång, det var för ungefär en månad sen och gjorde att jag blev tvugen att komma ihåg en ny adress, innan hade jag haft samma adress i över 2 år...

det har varit temporära störningar i och med att dslammen tappat ena benet och alltså bara har halv upload, men det har funkat bra ändå, bara att man kanske inte ska tanka under peakload...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex