shader model 3 nVidia fortfarande efter i Far Cry!!

Permalänk
Medlem

shader model 3 nVidia fortfarande efter i Far Cry!!

Titta på anandtechs recension! Även ni som sett den förut då nu har de benchat med aa på nVidia korten också.

6800 ULTRA får stryk i alla aa och aniso tester även om i Volcano skiljer det bara 0,2 fps ;).

Det intressanta är dock hur minimifps:en är också. Om man tänker sig att shader model 3 patchen mest kommer till sin rätt i de mest shaderintensiva situationer som antagligen också är då du får lägst fps kanske skillnaden i prestanda egentligen är mindre när du väl spelar? Skulle vara kul att testa.

Vad jag hört är Volcano nivån den typ mest krävande banan och där presterar de ju smått identiskt?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Håller med dig om min-fps, sitter själv med ett FX5900U och det presterar rent pinsamma min-fps men rusar på ganska bra i genomsnitt (detta gäller allt med shaders) och det är ju min fps man märker när man lirar.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::