Permalänk

För du ska kunna utnyttja ett 9700-9800pro ska du ha minst ha en P4 2.4

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Pa1983, lägg ner nu. Han har fattat vad du menar men han tänker inte låta det hindra honom.

Kaspar, du kommer klara dig bra. Du kommer bli jättenöjd. Men du får planera en uppgradering av burken inom den närmaste framtiden

Då ser jag inte varför han diskuterar det då. Tråden fyller ju igen funktion om det inte ska diskuteras. Skiter la i om han köper det men klara sig gott på 9600 utan att märka nån skillnad å sparar sig 2K men som sagt inte mina pengar i sjön.
Vet av egen erfarenhet att det är så här och totalt onödigt med så snabbt graffe på ett så gammalt sys.
När jag gjorde så vart igen ide å behålla graffet när jag köpte ny cpu 12 månader senare. Tom det nya blev utmaxat av min TB 1400 så därför jag reckomendade honom att vänta tills han har ny cpu i så fall.

Alla gör som dom vill diskutera ska gå ändå. Ändå vad tråden är till för.

Permalänk
Avstängd

Har du inte förstått att det redan är BESTÄLLT? :>

Visa signatur

AMD 64 3500+ @ 3900+ | Asus A8V Deluxe WiFi Socket 939 | 1024 MB Kingston PC3200 CL2.5 @ 450DDR | Radeon 9800 Pro w/ Ice-Q | Tagan 480w >20dBa | BBB VDSL 12/9 mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Då ser jag inte varför han diskuterar det då. Tråden fyller ju igen funktion om det inte ska diskuteras. Skiter la i om han köper det men klara sig gott på 9600 utan att märka nån skillnad å sparar sig 2K men som sagt inte mina pengar i sjön.
Vet av egen erfarenhet att det är så här och totalt onödigt med så snabbt graffe på ett så gammalt sys.
När jag gjorde så vart igen ide å behålla graffet när jag köpte ny cpu 12 månader senare. Tom det nya blev utmaxat av min TB 1400 så därför jag reckomendade honom att vänta tills han har ny cpu i så fall.

Alla gör som dom vill diskutera ska gå ändå. Ändå vad tråden är till för.

Eftersom det är ett 9800PRO han beställt som kommer han klara sig gott o väl till uppdrageringen han nämnde blir till sommaren.
Fasiken va negativ man får vara.
Du har upprepat samma sak om och om igen, är det diskutera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaspars_B
Har du inte förstått att det redan är BESTÄLLT? :>

Jo men går la å ågra. Men säger bara som det är. Desutom har la trådskaparen inte beställt vad jag vet å ett kort mö snabbare än GeForce 4 ti4200 till en willy 1.4 är overkill.

Permalänk
Avstängd

k skitbra info ifall att det stämmer, ska bli kul o testa sen under veckan. Jag visste juh från början att det inte kommer bli höga resultat i 3dmark osv men det här med att kortet inte skulle fungera som det "skulle kunna" var en liten chock

Visa signatur

AMD 64 3500+ @ 3900+ | Asus A8V Deluxe WiFi Socket 939 | 1024 MB Kingston PC3200 CL2.5 @ 450DDR | Radeon 9800 Pro w/ Ice-Q | Tagan 480w >20dBa | BBB VDSL 12/9 mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaspars_B
k skitbra info ifall att det stämmer, ska bli kul o testa sen under veckan. Jag visste juh från början att det inte kommer bli höga resultat i 3dmark osv men det här med att kortet inte skulle fungera som det "skulle kunna" var en liten chock

Men förstå det fugerar utmärkt bara att du inte får nära samma fps som nån med P4 3.0 tex. Fugerar prima iget problem prestandarn är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wowtip
Intressant tråd, sitter i ungefär samma sits själv inför köp av grafikkort, men med följande, lite sunkigare, system:

PIII 866, 256 MB PC133, 40 GB HD.

Så... Vad ska man välja?

Efter funderande och lite tjåt med folk här, är slutsatsen att mycket mer än ett 9200pro/ti4200 egentligen är onödigt i min burk. Men, eftersom det bara skiljer några hundralappar från dessa kort upp till 9600NP / PRO, lär jag nog hamna på något åt det hållet till slut i alla fall.

9600PRO EZ finns ju för en riktigt billig pening, typ bara nån hundring mer än ett 9600np. Men det är egentligen lite för mycket. Du kanske ska spara till helt ny burk istället? Förestenn, vad har du för kort nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
9600PRO EZ finns ju för en riktigt billig pening, typ bara nån hundring mer än ett 9600np. Men det är egentligen lite för mycket. Du kanske ska spara till helt ny burk istället? Förestenn, vad har du för kort nu?

Ungifär vad jag försökt säga.
GeForce 3 ti 500 har han..... kommer få bättre fps men igen supper ökning.

Bätre ta allt på en gång tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Ungifär vad jag försökt säga.
GeForce 3 ti 500 har han..... kommer få bättre fps men igen supper ökning.

Bätre ta allt på en gång tycker jag.

Då gör inte ett byte av grafikkort mycket tyvärr.
Har man inte pengar så tar det lång tid vet du. Man kan inte vänta på nytt bättre och billigare hela tiden ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Då gör inte ett byte av grafikkort mycket tyvärr.
Har man inte pengar så tar det lång tid vet du. Man kan inte vänta på nytt bättre och billigare hela tiden ju.

har han pegar till cpu minne och mobo i agusti så spara dessa pegar han har till graffe nu å vänta. Då kan han få samma graffe nån tusing billigare kanske och ta till rästen av grejorna. Köper inte hellar allt på samma gång men får ju se till å ha någorlunda välballanserat system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
har han pegar till cpu minne och mobo i agusti så spara dessa pegar han har till graffe nu å vänta. Då kan han få samma graffe nån tusing billigare kanske och ta till rästen av grejorna. Köper inte hellar allt på samma gång men får ju se till å ha någorlunda välballanserat system.

Jasså, så länge? Ja men då håller jag med dig. Förlåt mig

Permalänk
Medlem

Det finns converters från Socker423 till Socket478.

http://www.deltaco.se/showarticle.asp?ITEMID=PL-P4/N&UTG=&The...

SweDeltaco säljer mycket roligt...

Visa signatur

-----------------------------------
My Fist Is The Divine Power

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Zebes
[B]Det finns converters från Socker423 till Socket478.

http://www.deltaco.se/showarticle.asp?ITEMID=PL-P4/N&UTG=&The...

Fins ju flera problem. Troligen pallar mobot inte 533Mhz fsb så faller där. Sedan ska bios känna igen den högre multipliceraren. Tror inte det kommer fugera med P4:a.

Möjligen en celeron då 2.8Ghz för 1200kr då som är baserad på NV kärnan som skulle var snabbare än gammle 1.4 eller 1.9Ghz willy P4:an.
men celeron är ruskigt slö bara det. Fast borde var avsevärt bättre än en P4 baserad på willy kärnan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Förestenn, vad har du för kort nu?

GF2MX400... så things can only get bättre

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wowtip
GF2MX400... så things can only get bättre

fins ju billiga GeForce 4 ti4200 för 850Kr. mer än väl för den processorn. Ett GeForce 4 MX duger fint med eller GeForce 3 ti200.

Permalänk
Hedersmedlem

pa1983 har rätt i mycket. Ett 9600Pro skulle ge likvärdig prestanda som ett 9800Pro, med hans burk. Om man möjligen inte kör hög upplösning / AA och AF, sånt kan han dock roa sig med då det inte belastar CPU.

Visst är det en fin tanke och köpa en fin sak nu och köpa andra saker för att kunna uttnyttja den första fina saken, men tyvärr går det väldigt snabbt i datorbranschen, dessutom vet man inte vad som händer i framtiden. Om vi säger så att han inte köper nya grejjor nu i Aug utan väntar till jul eller så, då har han i princip kastat mkt pengar i sjön.

Om jag hade varit i samma sits hade jag köpt ett 9600XT/Pro, de är rätt billiga, sen köpt nya andra saker i Aug och då ha 2kkr extra till antingen bra dator, eller vänta ytterligare ett halvår och köpa typ motsvarande 9700/9800 då.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Givetvis uppkommer andra problem. Fast egentligen finns det väl ingen anledning till att slänga på en sån om man nu inte får tag på en snorbillig 478...

Visa signatur

-----------------------------------
My Fist Is The Divine Power

Permalänk
Medlem

KOLLA in denna länk: http://www20.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-06.h... !!!!
Där är ett exempel på att ett GeForce2Ti skulle va det snabbaste kortet ihop med en Athlon 1000 i JediKnight2 (Q3-motor). Däremot så varierar det med vilken spel du kör.

sen tänkte jag bara säga att vi ska inte bli förvånade om 9800Pro med P4 1.4 ger över 5000 3dmark03... det är ju så att 3dmark inte alls värderar cpu-prestandan särskilt högt, utan ger bra poäng om man har ett bra dx9-kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ereg
KOLLA in denna länk: http://www20.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-06.h... !!!!
Där är ett exempel på att ett GeForce2Ti skulle va det snabbaste kortet ihop med en Athlon 1000 i JediKnight2 (Q3-motor). Däremot så varierar det med vilken spel du kör.

sen tänkte jag bara säga att vi ska inte bli förvånade om 9800Pro med P4 1.4 ger över 5000 3dmark03... det är ju så att 3dmark inte alls värderar cpu-prestandan särskilt högt, utan ger bra poäng om man har ett bra dx9-kort.

jo P2 350 spriger nöstan om P4 3.0 med 9800 mot 9600 kort så men det har igen med IRL prestanda att göra.