Helgsnack: Vilka prylar har du alltid med dig?

Permalänk
Medlem

Har alltid prylarna i brödtexten.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nyckelknippa, klocka och mobiltelefon

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Telefon, plånbok och nyckelknippa. Same as always. Är jag inte stressad så kommer jag även ihåg att ta på mig klockan.

Även om jag skulle lyckas flytta allt till telefon i framtiden så hade jag nog ändå haft med plånboken och nycklar som en slags backup. Livet kan mao inte bli enklare än vad det är nu. Suck!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Plånbok, nycklar, klocka, mobil och earbuds.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 15TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Plånbok, nycklar, mobil.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Plånbok, nycklar, mobil.

Önskar jag kunde lämna mobilen hemma, men behöver den för bussresor och även för att kunna hålla koll på sista-minuten ändringar i mitt studieschema på TimeEdit och Canvas.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Plånbok, nycklar och mobil. Ej så sugen på att ha korten i mobilen, vill inte dela alla köp med google.

Permalänk
Medlem

Nycklar, plånka, mobiltelefon i den ordningen.
Oftast även jacka och ryggsäck.
Jag har dock slutat använda plånkan till mynt generellt, dom är bättre att ha i fickan.

Klocka är nog 50% av det jag använder mobilen till.

Gnäll om varför man fortfarande bör ha plånka:

Kontanter är viktigt att försvara existensen av för anonyma köp och för att tekniken allt för ofta krackelerar.
Visst är det smidigt att handla med kort framförallt om man köper någonting större/dyrare, men för att betala toabesök är det larvigt och handlar man öga mot öga är kontanter fortfarande kung.

Ansvarsförskjutningen till kund för varuscanning med bifogat krav på egen scanner(mobiltelefon) tycker jag inte alls om.
Bristen på packyta är dessutom beklämmande vid självscanning.

Rånrisken för upp till 5000Kr är i princip obefintlig, det finns liksom ingen marknad för rånare & ficktjuvar annat än i folkmassor.

Fysiskt ID-kort är också bra att ha som en mall för BankID och komplement när det digitala fallerar, sedan behöver man ju iofs inte släpa med det överallt i vardagen.

Dold text
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Bilen och ryggsäck med laptop och diverse tillbehör, ombyte osv 99% av gångerna jag lämnar hemmet. Mobil, nycklar, plånbok, hörlurar, klocka är också med.

Permalänk
Medlem

iPhone och hörlurar (Sony xm3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Nycklar mobil och plånbok är allt jag behöver.

This.

Permalänk
Medlem

Sen har jag oftast med mig en väska med medicin, stomisaker, solglasögon, etc.
Mobiltelefonen ligger oftast hemma, om jag inte har tänkt ta en bild på något.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Mobil är alltid med, i den har jag 2 betalkort reggade, samt bank-ID osv såklart.

Nyckelknippa är med ungefär lika ofta. På den har jag en mindre fickkniv från Eka, med knivblad på några få cm och en "ölöppnare" som dubblerar som skruvmejsel, klarar PH2/(PZ2) samt spårskruv. Kanske PH1, men tveksam på det. Helt uppenbart en harmlös kniv, om än väldigt vass. Har haft den på nyckelknippan i drygt 25 år, den ser inte ut som ny men ändå förvånansvärt ok.

På den tiden det inte var olagligt att bära kniv hade jag en Victorinox av någon slags standardmodell på nyckelknippan, men även om jag såklart har en sådan i bilen skulle jag inte gå med den på stan tror jag. Tror dock att den egentligen är laglig pga litenhet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Mobil, nycklar, plånbok och har jag bilen så är det även bilnycklar med.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

iPhone och Apple Watch! 🍏📱

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Mobil, plånbok nycklar och busskort. Skalat ned på det mesta så har enbart 3 nycklar och en plånbok som får plats i främre byxfickan.

Permalänk
Medlem

Telefon i vänster fram. Passerkort/nycklar i höger fram. Plånbok i innerfickan på jackan. 2st vardera av alvedon/ipren/naproxen i en liten ficka vid bröstet på jackan om huvudvärken skulle slå till

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Byxor: Mobil, nycklar, korthållare, liten ficklampa och skäggkam.
Jacka: Skäggvax och in-ear hörlurar.
Ryggsäck: Stor ficklampa, fällkniv, Leatherman, USB-SSD, powerbank, tandborste, cykelpump, Rennie, Omeprazol, Alvedon, Ipren och ett sittunderlag.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Skippade plånboken när jag la in applepay så nu har jag bara med mig:

  1. nycklar

  2. mobil

  3. in-ear hörlurar

Var länge sedan jag behövde något annat.

Att kånka runt på så mycket grejer att man behöver en ryggsäck eller väska känns ofantligt avlägset om man inte ska resa bort.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Byxor: Mobil, nycklar, korthållare, liten ficklampa och skäggkam.
Jacka: Skäggvax och in-ear hörlurar.
Ryggsäck: Stor ficklampa, fällkniv, Leatherman, USB-SSD, powerbank, tandborste, cykelpump, Rennie, Omeprazol, Alvedon, Ipren och ett sittunderlag.

Har du fickkniv med dig dagligen? Tänker på knivlagen men ärligt talat är jag lite osäker på hur den ser ut.

Kan personligen tycka att man bör få ha en med sig. Vi snackar intemachetes direkt.
Typ den där "julfilmen" som SVT brukar visa när kidsen springer runt med kniv. Kan du vissla johanna? Ibland var det bättre förr.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Mobil, nycklar och plånbok

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Solbrillor blir mer och mer lag, herregud man tål knappt molnigt väder nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Apple watch
Mobil
Earpods
Plånblok
Nycklar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snus och telefon

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Telefon, traditionella nycklar, trådlösa hörlurar, Pixel watch 2.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Nycklar plånbok mobiltelefon. Under 30 års tid alltid systemkamera, har
jobbat som fotograf och är allmänt fotointresserad. Även en Leatherman Wave brukar få hänga med i kameraväskan. En flaska vatten, halv toarulle och en banan på mina fotoexpeditioner.

Permalänk
Medlem

Plånbok, nycklar mobil o smartklocka.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Telefon (med pay)
Körkort (i telefonens skal)
Nycklar (alldeles för många)

Permalänk
Medlem

Beror på situation och säsong.
Viss skillnad på att gå ut i närområdet på sommaren och att vara på arbetet.
Med alltifrån enbart nyckel (mer sällan) till några kg verktyg/nycklar/USB-minnen/lampor/batterier/headset m m, alltså i fickorna.
Undviker dock sådant som går under knivlagen i snävare mening, vars omfattning och tillämpning är ett ämne för sig.

Insett vad man inte vill vara utan när det väl behövs, bygger på erfarenhet.
En grunduppsättning för det mesta är därför:
-Mobil
-Smartklocka, inte nödvändig men har den på ändå.
-Nyckelring inkl små verktyg.
-Korthållare med kort och kontanter.
-Lampor+extra batterier, oftast flera men minst en liten som är mycket starkare än mobilens.
-Öronproppar
-Värktablett
-Bilnyckel
-Tvättservett

På sommaren tillkommer också myggmedel.

Har varierat genom åren, minns att jag bl a under högstadie- och gymnasietiden, när mobilerna var väldigt primitiva, alltid hade penna och anteckningspapper samt plektrum.