Single player vs multiplayer

Permalänk

Single player vs multiplayer

Hej

Vad föredrar ni att spela?
Jag röstar på single player.
Multiplayer spel som dota har jag aldrig förstått det roliga med.

Permalänk
Medlem

Multiplayer är kul, om man har nån att spela med. Tyvärr har mina kompisar slutat spela sen flera år tillbaka och jag känner inte längre för att spela multiplayer själv så att säga, det var nytt och kul i början av seklet, men nu är det lite "been there done that". Det var mest FPS och lite WoW när vi höll på. Så singel player är vad jag satsar på nuförtiden, och det är minst lika kul när det är bra spel som Witcher 3, Baldurs Gate, Cyberpunk osv...
Det roliga med multiplayer är ju att man kan koordinera sig i fighterna och kommunikationen.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Beror väll på vad det är för typ av spel? Rts tycker jag personligen är roligast att köra ensam (mest för att jag är så otroligt dålig på dom)
Tar vi däremot fps spel så anser jag att sp är mer eller mindre värdelöst, kör mer eller mindre enbart multiplayer, gärna med ngn form av Coop!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

FPS multiplayer.
MOBA, multiplayer.
Finns ett fåtal andra spel jag kör multiplayer.
Annars 95% av spelen jag kör är singleplayer idag. Var nog tvärt om för 10-15 år sedan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Multiplayer är kul, om man har nån att spela med. Tyvärr har mina kompisar slutat spela sen flera år tillbaka och jag känner inte längre för att spela multiplayer själv så att säga, det var nytt och kul i början av seklet, men nu är det lite "been there done that". Det var mest FPS och lite WoW när vi höll på. Så singel player är vad jag satsar på nuförtiden, och det är minst lika kul när det är bra spel som Witcher 3, Baldurs Gate, Cyberpunk osv...
Det roliga med multiplayer är ju att man kan koordinera sig i fighterna och kommunikationen.

Exakt samma här. Samma anledning också.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleMeck34:

Hej

Vad föredrar ni att spela?
Jag röstar på single player.
Multiplayer spel som dota har jag aldrig förstått det roliga med.

Har du spelat quake?

Permalänk
Medlem

Singel player för hela slanten numera. Har tappat suget och intresset helt för multiplayer spel sen en ganska lång tid tillbaka.