Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ännu flera som lämnar....

Craig Morrison has left EA DICE.

Craig was promoted to Creative Director in replacement of Lars Gustavsson in December 2022 to support the #Battlefield franchise as member of the DICE Leadership team.

He's now serving as Studio Creative Director at Blue Scarab Entertainment.

Vet ju inte anledningen, kan ju vara ett normalt avhopp men den en vill se sluta är ju Andrew wilson :). Fast han skulle bara bli ersatt av något annat praktarsle som tänker business model först spel i andrahand.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Vet ju inte anledningen, kan ju vara ett normalt avhopp men den en vill se sluta är ju Andrew wilson :). Fast han skulle bara bli ersatt av något annat praktarsle som tänker business model först spel i andrahand.

Absolut att det kan vara, men det är en låååång väntan till hösten 2025 🙄 snart 160 dagar sedan senaste innehåll och imorgon får vi se trailern för säsong 7..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

#Battlefield2042 Season 7: Turning Point

🔹 New Map: Haven
🔹 New Weapons: AK 5C (AR), SCZ-3 (SMG) and DFR
Strife (LMG)
🔹 New Gadget: Predator SRAW
🔹 New Vehicle: XFAD-4 Draugr (Stealth Bomber)
🔹 Stadium rework with new destruction assets
🔹 Battle Pass

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Regarding #battlefield2042 “2 new maps”

We’ve been asking for Stadium since it was removed.

They give it back to us, adding in MORE map content than we’ve received with other seasons, and the community STILL finds a way to be unsatisfied.

@Pvt_Rinzler

Urban map i Atacama Desert som det ryktades om och även en Infantry Only @ Qatar Stadium. Kan ju bli spännande för alla som gillar close combat ala Metro / Lockers 👀

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Regarding #battlefield2042 “2 new maps”

We’ve been asking for Stadium since it was removed.

They give it back to us, adding in MORE map content than we’ve received with other seasons, and the community STILL finds a way to be unsatisfied.

<Uppladdad bildlänk>

@Pvt_Rinzler

Urban map i Atacama Desert som det ryktades om och även en Infantry Only @ Qatar Stadium. Kan ju bli spännande för alla som gillar close combat ala Metro / Lockers 👀

Jag är lite på Enders sida här. Det var snålt att använda en redan befintlig map som map nummer 2 och så får man inte ens den nu på tisdag. Det är väl bättre än inget, men det kan inte vara många som arbetar på dessa säsonger

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag är lite på Enders sida här. Det var snålt att använda en redan befintlig map som map nummer 2 och så får man inte ens den nu på tisdag. Det är väl bättre än inget, men det kan inte vara många som arbetar på dessa säsonger

Jo men Enders har betalt för att gnälla känns det som, han tappade anhängare när han åkte på en ban dessutom.
Kollar vi dem andra som spelar och lägger ut videos flera gånger i veckan så är dem iallafall positiva, medans Enders bara gnäller om allt är fel oavsett vad det är.

Jag följer dessa:

JackFrags, Squid G, LoganTheBrawler, Thebrokenmachine, Ghostgaming, Thecadwoman och SMK Gaming.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Jo men Enders har betalt för att gnälla känns det som, han tappade anhängare när han åkte på en ban dessutom.
Kollar vi dem andra som spelar och lägger ut videos flera gånger i veckan så är dem iallafall positiva, medans Enders bara gnäller om allt är fel oavsett vad det är.

Jag följer dessa:

JackFrags, Squid G, LoganTheBrawler, Thebrokenmachine, Ghostgaming, Thecadwoman och SMK Gaming.

Han blockade mig på Twitter för att jag skojade om hans COD klipp;)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jo men Enders har betalt för att gnälla känns det som, han tappade anhängare när han åkte på en ban dessutom.
Kollar vi dem andra som spelar och lägger ut videos flera gånger i veckan så är dem iallafall positiva, medans Enders bara gnäller om allt är fel oavsett vad det är.

Jag följer dessa:

JackFrags, Squid G, LoganTheBrawler, Thebrokenmachine, Ghostgaming, Thecadwoman och SMK Gaming.

Bra förslag. Jag behöver fler. Jag har bara kollat levelcapgaminh och jack men har slutat kolla på förstnämnda för han ältar en hel del och hans teorier om att vi behöver mer unlocks i bf och att det ska vara mer som cod i den aspekten tycker jag är vansinne. Det finns mkt som är galet med bf men mer progression lock är inte en av dem. ' skjut med en lmg för att låsa upp silencer till smg' är typ det sjukaste med cod någonsin.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Bra förslag. Jag behöver fler. Jag har bara kollat levelcapgaminh och jack men har slutat kolla på förstnämnda för han ältar en hel del och hans teorier om att vi behöver mer unlocks i bf och att det ska vara mer som cod i den aspekten tycker jag är vansinne. Det finns mkt som är galet med bf men mer progression lock är inte en av dem. ' skjut med en lmg för att låsa upp silencer till smg' är typ det sjukaste med cod någonsin.

Ja dessa är mera legit och har sina åsikter med, men dem är både negativa och positiva.

Jack kör ju massor utav spel och fokuserar inte på BF bara. Squid är en trollkarl som trollar med sina motståndare och leker mycket haha, bara älskar hans kills med kastknivar och jets 🙈 Westie som inte är nämnd, han gick över till Warzone helt och hållet i princip.

Thebrokenmachine har sin chillstream med både 2042, BF1 och BF5 och spelar mycket. Dessa la dessutom upp lite videos på Firestorm in 2024.
Ja unlocks behövs inte, inte som i CoD 🤣

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Han blockade mig på Twitter för att jag skojade om hans COD klipp;)

Hahahahahaha 🤣 Ja de säger ju ändå en del om personen. Gnäller och blir bannad, och blockar folk som påpekar saker och ting. Bra grabb 😎

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Efter ett par år med BF V och 2042 känns 1 som en frisk fläkt, fy fan vad bra det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Ett mästerverk mot dom två senaste bf! 👍
Brukar va den eller bf4 vi hamnar på tillslut när vi ska lira bf… börjar med 2042… blir meh… sen startar vi upp bf1, fantastico! 😁 Synd att ibland stöter man på många fuskare bara, men då bytar vi server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ett mästerverk mot dom två senaste bf! 👍
Brukar va den eller bf4 vi hamnar på tillslut när vi ska lira bf… börjar med 2042… blir meh… sen startar vi upp bf1, fantastico! 😁 Synd att ibland stöter man på många fuskare bara, men då bytar vi server

Jag har inte sett fuskare på ett bra tag men håller mig iofs endast till community servers, undvik allt med "Official" i namnet.

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Ja om det inte var fullt med fuskare så hade det varit gött att gå tillbaka.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ja om det inte var fullt med fuskare så hade det varit gött att gå tillbaka.

Samma här. Älskar BF 1 och V, men fuskarna gör att man inte vill tillbaka direkt. Dem håller sig borta från 2042 vilket är skönt, men där finns men stöter knappt på dem.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Jag har inte sett fuskare på ett bra tag men håller mig iofs endast till community servers, undvik allt med "Official" i namnet.

Tyska servrar oftast, aldrig officials

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ja om det inte var fullt med fuskare så hade det varit gött att gå tillbaka.

Skrivet av IceKey:

Samma här. Älskar BF 1 och V, men fuskarna gör att man inte vill tillbaka direkt. Dem håller sig borta från 2042 vilket är skönt, men där finns men stöter knappt på dem.

Har inte stött på en enda fuskare de senaste veckorna jag spelat. Håll er borta från servrar med "Official" i namnet så är det lugnt, det finns gott om aktiva community servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Har inte stött på en enda fuskare de senaste veckorna jag spelat. Håll er borta från servrar med "Official" i namnet så är det lugnt, det finns gott om aktiva community servrar.

Nä du, dem finns där ändå, vissa är svåra att upptäcka.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Off topic, men jag tänkte fråga om det flera som upplever slumpmässiga fryssningar efter 30-35 minuter spelsessioner får jag 5-6 sekunder fryssning där allt blir som bild och sedan släpper. Det händer bara på BF2042.

Permalänk
Skrivet av azizbek:

Off topic, men jag tänkte fråga om det flera som upplever slumpmässiga fryssningar efter 30-35 minuter spelsessioner får jag 5-6 sekunder fryssning där allt blir som bild och sedan släpper. Det händer bara på BF2042.

Låter som varm CPU, upplever inte detta alls och spelar varje dag.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Låter som varm CPU, upplever inte detta alls och spelar varje dag.

Ska undersöka då 👍.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

Off topic, men jag tänkte fråga om det flera som upplever slumpmässiga fryssningar efter 30-35 minuter spelsessioner får jag 5-6 sekunder fryssning där allt blir som bild och sedan släpper. Det händer bara på BF2042.

Jag har till och från fryslagg (fryser till nån sekund), oftast tidigt i en match och därefter lite random nån gång då och då. Har ännu inte haft tid att gräva så mycket i det (förutom att leka lite med fläktkurvor men det har för mig inte gjort nån skillnad). Men som föreslagits, kolla tempen👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Låter som varm CPU, upplever inte detta alls och spelar varje dag.

En av fläktarna på cpu kylaren hade inte kopplats in såg jag nu 😁. Temperaturen ligger runt 65-75° nu efter fläkt konfigurationer. Tack för hjälpen.

Skrivet av jodali:

Jag har till och från fryslagg (fryser till nån sekund), oftast tidigt i en match och därefter lite random nån gång då och då. Har ännu inte haft tid att gräva så mycket i det (förutom att leka lite med fläktkurvor men det har för mig inte gjort nån skillnad). Men som föreslagits, kolla tempen👍

Det kändes konstigt att det bara hände i BF2042, kanske pga spelet är cpu krävande. 😁 Problemet är löst nu.

Permalänk
Skrivet av azizbek:

En av fläktarna på cpu kylaren hade inte kopplats in såg jag nu 😁. Temperaturen ligger runt 65-75° nu efter fläkt konfigurationer. Tack för hjälpen.

Det kändes konstigt att det bara hände i BF2042, kanske pga spelet är cpu krävande. 😁 Problemet är löst nu.

Precis den är cpu krävande så den pushar den ganska mycket.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Thebrokenmachine visar upp lite hur nya kartan Haven är med lite gameplay.

Äntligen får man använda AK5C igen ❤️
Dock hade jag velat haft den från första början eller tidigare i säsongerna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Nä du, dem finns där ändå, vissa är svåra att upptäcka.

Mycket möjligt! Så längde det inte påverkar min upplevelse är jag nöjd

Permalänk
Medlem

#Battlefield2042 Season 7: Turning Point.

Haven supports up to 64p in All-Out Warfare (128p in #BattlefieldPortal). It's playable on Conquest, Breakthrough, Rush, TDM and FFA modes.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Att EA har fuckat upp Battlefield-serien det vet vi sedan innan, men nu har Marcus Lehto erkänt det mer eller mindre officiellt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av jodali:

Jag har till och från fryslagg (fryser till nån sekund), oftast tidigt i en match och därefter lite random nån gång då och då. Har ännu inte haft tid att gräva så mycket i det (förutom att leka lite med fläktkurvor men det har för mig inte gjort nån skillnad). Men som föreslagits, kolla tempen👍

Om du inte löst redan så, mitt bf 2042 kan få små 1-2 sek fyslagg ibland ifall min lastgamla Xbox 360 kontroll är inkopplad. Så testa koppla ur din handkontroll om du har en och se om det försvinner.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.