Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av PrinceXO:

Kollar du psu tier list så ligger detta nätaggregat på ”a tier” det var förvisso det jag baserade mitt inlägg på.

https://cultists.network/140/psu-tier-list/

Med tanke på att endast 1000W finns på den listan kanske det är skillnad mellan 650, 750, 850 etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det är en lista. Har sett andra där det legat lägre. Jag skulle vilja säga att det är ett bra nätagg (dock läst många med problem - kan bero på att det är populärt -> fler enheter som kan ha defekter). Så bättre går att hitta. Dock är det inte så många som skulle märka skillnad mellan dem (så länge de jämförs med bra exemplar), utöver de som sitter med värsta 4090 GPU:n och en fet OC på CPU. Men om priset är rätt kan det kanske vara ett bra köp.

RMx har räckt åt mig senaste byggena, med lite OC på CPU och lite på GPU, och totalt knäpptyst (öppen testbänk).

Jag läste också om coil whine på dessa i höstas. Verkar mest frekvent på de under 1000w. Slog till ändå på ett 1000w i november, helt knäpptyst! Kan varit någon batch eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Tack, då blev det ett köp!
Det var ett bra pris för en PD-laddare och den ser ut att vara i perfekt storlek att ta med sig eftersom jag inte behöver något kraftigare.
Det verkar inte heller vara en GaN-laddare vilket är bra eftersom de verkar vara tyngre än ”äldre” laddare. Jag vet att GaN-laddarna har en högre verkningsgrad, men vikten är viktigast för mig när det gäller saker som ofta tas med.

Laddaren kom i dag.
Ok storlek och vägde 116 gram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Fick hem min nu, och klarade av ungefär 6,3 sekunder innan ljudet blev för mycket. Produkten verkar extremt premium, men det låter som naglar på en griffeltavla med alla möss jag testade.

Jag har kört en Corepad glasmatta sen 2007 - 17 år! Inga konstiga ljud och jag har faktiskt inget speciellt på på musen heller. Den har ju överlevt säkert 5 möss. Jag inser att ytan av denna skypad är 3-4ggr större än min, så detta blir en chansning!

Ska bli kul att testa ikväll!

musmattan:
https://bit-tech.net/reviews/gaming/corepad_surface/1/

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Min glasmusmatta hade tydligen blivit avbokad, någon mer som råkade ut för det?

Permalänk
Medlem

Min kom igår, skickades i lördags tror jag det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Min glasmusmatta hade tydligen blivit avbokad, någon mer som råkade ut för det?

Jag beställde två, en till mig och en till min bror.
En blev avbokad, den andra är planerad att komma fram ikväll.

Permalänk
Medlem

Fick musmattan idag och first impression:

+ Glider fint som fan (det e ju det som är hela vitsen)

- Jag får ilningar i tänderna av skrap ljudet (kör en Logitech G502 Hero)

Ska prova o köra med den i en vecka så kanske man inte märker av ljudet efter ett tag (hoppas)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

Fick musmattan idag och first impression:

+ Glider fint som fan (det e ju det som är hela vitsen)

- Jag får ilningar i tänderna av skrap ljudet (kör en Logitech G502 Hero)

Ska prova o köra med den i en vecka så kanske man inte märker av ljudet efter ett tag (hoppas)

Sambon har haft en glas-musmatta i typ 15år, låter likadant som dag 1. Det som skiljer sig är om fett från handen låter samlas över ett antal månader som då agera lite grann som smörjmedel

Jag är inget fan av dessa musmattor

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

Fick musmattan idag och first impression:

+ Glider fint som fan (det e ju det som är hela vitsen)

- Jag får ilningar i tänderna av skrap ljudet (kör en Logitech G502 Hero)

Ska prova o köra med den i en vecka så kanske man inte märker av ljudet efter ett tag (hoppas)

Ljudet kommer inte försvinna. Dina glides har troligtvis blivit snedslitna eller så kommer glaset åt hårdplast.

Personligen så kör jag inte glas för jag tycker en bra tygmatta funkar lika för mig mitt ändamål och slapp ljud.. Däremot så är glas bäst glid.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Fredrik Vikström:

Produkt: Samsung 870 QVO 4TB SATA 2.5
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/harddiskar-l...
Kategori: SSD
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5419280
Pris: 1790 kr

Tackar för tipset, fick bli en disk att byta ut några mindre diskar med

Edit: de ringde nu och sa att de blivit överbokade och "cancellerade" ordern

Prupp..
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tackar för tipset, fick bli en disk att byta ut några mindre diskar med

Edit: de ringde nu och sa att de blivit överbokade och "cancellerade" ordern

Jag lyckades lägga en bokning nu. Får se om man får samma samtal.

Permalänk
Medlem

Fan, jag missar alla 4TB SSD erbjudanden. Börjar bli lite trångt i diskarna med dagens spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:
Skrivet av Swedishchef_90:

Är det på LG egna sida så kan du alltid testa iaf 😊

Skrivet av henkrik92:

Haha, ja. Funkar att lägga beställning med Klarna. Känns som ett rätt schysst pris ändå eller sitter jag och yrar i nattmössan?

Skrivet av Swedishchef_90:

För oled är det riktiga bra pris

Skrivet av Zyzlite:

Måste ju vara årets fynd? GS är ju nyare WOLED varianten av 27GR som Elgiganten säljer för 7500kr som jag förstått det?

Skrivet av henkrik92:

Känns ju jäkligt billigt iaf. Det ska vara den med bättre ljusstyrka. Allt verkar ok, identifierat med BankID osv. Satt och kollade efter 240hz 1440p och bara halkade in på den. Verkar vara slut nu... Wtf

Har någon av era skärmar skickats?
Jag har ej fått uppdatering än

Permalänk
Skrivet av Tiiii86:

Har någon av era skärmar skickats?
Jag har ej fått uppdatering än

Jag hade den i kundvagnen men det stod bara "finns ej i den angivna kvantiteten" och sedan stod det "finns ej i lager" efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Har någon av era skärmar skickats?
Jag har ej fått uppdatering än

Nej men det brukar ta ett par dagar. Just nu står den som ”plockorder”.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Har någon av era skärmar skickats?
Jag har ej fått uppdatering än

Min ska komma imorgon mellan 08-16 (wtf) av en speditör som heter Daschser. Fick mailet tidigare idag att skärmen var skickad.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Min ska komma imorgon mellan 08-16 (wtf) av en speditör som heter Daschser. Fick mailet tidigare idag att skärmen var skickad.

Fan va grymt på min står det bara plockdatum. Daschser låter som tyskt.. Vem bryr sig om nån cyklar hit med den bara den kmr fram haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Fan va grymt på min står det bara plockdatum. Daschser låter som tyskt.. Vem bryr sig om nån cyklar hit med den bara den kmr fram haha

Ja det gjorde det för mig också först.Jag är lite fundersam över fläkten... Kommer den överrösta min noctuapimpade dator tro?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Ja det gjorde det för mig också först.Jag är lite fundersam över fläkten... Kommer den överrösta min noctuapimpade dator tro?

Jag är inte så rädd för fläkten, denna modell ska ha tystare fläkt än föregångaren. Däremot är jag rädd för den matta ytan som enligt recensioner ska vara VÄLDIGT matt och göra bilden nästan grumlig!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Ja det gjorde det för mig också först.Jag är lite fundersam över fläkten... Kommer den överrösta min noctuapimpade dator tro?

Enligt Tim från HUB så kunde den bara höras med örat intill chassit på baksidan, väldigt tyst med andra ord. Visste faktiskt inte att den hade en fläkt för än du skrev detta nu. Många verkar inte ta upp det alls och det är väl ett tecken på att den knappt hörs.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Ja det gjorde det för mig också först.Jag är lite fundersam över fläkten... Kommer den överrösta min noctuapimpade dator tro?

Jag har föregångaren och fläkten är ett helvete... sjukt sugen på att skruva upp skiten och byta den men vill inte förstöra garantin. Dock ska fläkten vara bättre i den nya än min version.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag har föregångaren och fläkten är ett helvete... sjukt sugen på att skruva upp skiten och byta den men vill inte förstöra garantin. Dock ska fläkten vara bättre i den nya än min version.

Jasså? Är det som brummet från en chassifläkt eller pipigare som en laptopfläkt?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag har föregångaren och fläkten är ett helvete... sjukt sugen på att skruva upp skiten och byta den men vill inte förstöra garantin. Dock ska fläkten vara bättre i den nya än min version.

Lägg in en noctua fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Jag är inte så rädd för fläkten, denna modell ska ha tystare fläkt än föregångaren. Däremot är jag rädd för den matta ytan som enligt recensioner ska vara VÄLDIGT matt och göra bilden nästan grumlig!

Får känslan av att klagomålen kring matt yta, ljusstyrka och så vidare kring olika skärmar är lite motsvarande audiofiler. Videofiler kanske det får heta? Själv vill jag ha en matt yta då jag inte har för avsikt att sitta i ett becksvart rum och stirra på hur bilden ser ut mer än innehållet. Kör med ljusstyrkan på 0 på nuvarande huvudskärm (Lenovo Y27q-20 IPS).

Får väl se om det stämmer eller är en överdrift då jag la en beställning på denna jag också.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Berätta gärna vad du tycker om det, pros and cons exp.

Jag tycker inte musmattan låter mycket mer än min tygmatta, bra glid, skönt material och stabil. Hittills är jag mycket nöjd med köpet och övergången till glas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jasså? Är det som brummet från en chassifläkt eller pipigare som en laptopfläkt?

Det är highpitch, typ som coilwhine fast man hör att det inte är coilwhine. Jag kör dock alltid hörlurar vid datorn så jag stör mig inte på det längre, men det är surt när man som jag lagt ner mycket kärlek på att få en tyst burk så köper man en skärm för 10k med en fläkt för 5-6kr.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Enligt Tim från HUB så kunde den bara höras med örat intill chassit på baksidan, väldigt tyst med andra ord. Visste faktiskt inte att den hade en fläkt för än du skrev detta nu. Många verkar inte ta upp det alls och det är väl ett tecken på att den knappt hörs.

Skrivet av isbjoern:

Jag har föregångaren och fläkten är ett helvete... sjukt sugen på att skruva upp skiten och byta den men vill inte förstöra garantin. Dock ska fläkten vara bättre i den nya än min version.

Skrivet av isbjoern:

Det är highpitch, typ som coilwhine fast man hör att det inte är coilwhine. Jag kör dock alltid hörlurar vid datorn så jag stör mig inte på det längre, men det är surt när man som jag lagt ner mycket kärlek på att få en tyst burk så köper man en skärm för 10k med en fläkt för 5-6kr.

Min tinnitus kan balla ur av high pitches xD. Jag har t.om bytt nätaggregatets fläkt till en noctua. Coil whine från mitt 3070 är det som hörs när jag spelar. Hoppas vi får bra exemplar av skärmen. @isbjoern källa på uppdaterad fläkt?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Ja det gjorde det för mig också först.Jag är lite fundersam över fläkten... Kommer den överrösta min noctuapimpade dator tro?

Fick uppdatering att den är påväg 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Berätta gärna vad du tycker om det, pros and cons exp.

Fick hem min igår. Packade upp den idag och det är löjligt att jag fick denna pryl för 42:- Helt sinnes, nog det löjligaste köpet jag gjort.

Flyter på bra med min mus, storleken är go men lite konstig. Trodde inte att det skulle glida så lätt, och inte minst gillar jag att ha ett hårt material under underarmen.