Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jag fick en faktiskt. Man blev lurad, när man la den i korgen så visades priset 1250, men när man gick till nästa steg, betalning så hade priset justerats ner till 42kr igen. Värt att ha i åtanke tills nästa gång kanske?

Permalänk
Medlem

Min musmatta är skickad !

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Min musmatta är skickad !

@DeluxXxe

Mina ochså, trodde de skulle makuleras.
Köpte 3st

Det märkliga va att i kundvagnen visade det priset utan rabatt men när man betalade så va de det låga priset.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Va det flera här som beställde musmattan fast priset lurade en i kundvagnen?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Va det flera här som beställde musmattan fast priset lurade en i kundvagnen?

Bara tryckte mig vidare utan att kolla så noga så märkte inte ifall priset ändrades. Gissar på att fler gjorde som mig.
Min är också skickad btw. Väldigt nyfiken på hur en glas musmatta känns!

Vill också tacka dig mr.Pantburk för alla inlägg i Dagens Fynd. Du har sparat mig en röding här och där. Keep up the good work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av janko96:

Bara tryckte mig vidare utan att kolla så noga så märkte inte ifall priset ändrades. Gissar på att fler gjorde som mig.
Min är också skickad btw. Väldigt nyfiken på hur en glas musmatta känns!

Vill också tacka dig mr.Pantburk för alla inlägg i Dagens Fynd. Du har sparat mig en röding här och där. Keep up the good work!

@janko96

Tack, kul att det uppskattas

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Va det flera här som beställde musmattan fast priset lurade en i kundvagnen?

Tror det stod något likande att priset justerades i checkout så man fick trycka vidare ett steg från kundvagnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

*Flashdeal amazon*
Produkt: SkyPAD Glas 3.0 XL Gaming-musmatta

Tackar stort för detta tips! Paketet är registrerat, årets bästa fynd minsann!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Fan att man missade den! ^ Man får vara på hugget här

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem

Jag förväntade mig inte att paden, eller snarare, lådan skulle vara så stor. hand för våg. tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@DeluxXxe

Mina ochså, trodde de skulle makuleras.
Köpte 3st

Det märkliga va att i kundvagnen visade det priset utan rabatt men när man betalade så va de det låga priset.

Så är det ofta på Amazon.
Det gäller nästan alltid om man använder en voucher. När jag går till kundvagnen visas bara ordinariepriset, men när jag kommer till något av de sista stegen i kassan visas rätt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tackar stort för detta tips! Paketet är registrerat, årets bästa fynd minsann!

Kul att många på forumet hann klicka hem en innan dom tog slut! När jag la upp tipset var det 99% av blixtrabatten kvar men den tog slut fort! 😃

Har aldrig använt en musmatta av glas så ska bli trevligt att testa imorgon

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Kul att många på forumet hann klicka hem en innan dom tog slut! När jag la upp tipset var det 99% av blixtrabatten kvar men den tog slut fort! 😃

Har aldrig använt en musmatta av glas så ska bli trevligt att testa imorgon

Berätta gärna vad du tycker om det, pros and cons exp.

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem

27'' UltraGear™ OLED-spelmonitor | HDR400 True black, 240Hz, 0,03ms(GtG)

Är detta legit?

https://www.lg.com/se/monitor/lg-27gs95qe-b

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Är det på LG egna sida så kan du alltid testa iaf 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är det på LG egna sida så kan du alltid testa iaf 😊

Haha, ja. Funkar att lägga beställning med Klarna. Känns som ett rätt schysst pris ändå eller sitter jag och yrar i nattmössan?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Haha, ja. Funkar att lägga beställning med Klarna. Känns som ett rätt schysst pris ändå eller sitter jag och yrar i nattmössan?

För oled är det riktiga bra pris

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Måste ju vara årets fynd? GS är ju nyare WOLED varianten av 27GR som Elgiganten säljer för 7500kr som jag förstått det?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Måste ju vara årets fynd? GS är ju nyare WOLED varianten av 27GR som Elgiganten säljer för 7500kr som jag förstått det?

Känns ju jäkligt billigt iaf. Det ska vara den med bättre ljusstyrka. Allt verkar ok, identifierat med BankID osv. Satt och kollade efter 240hz 1440p och bara halkade in på den. Verkar vara slut nu... Wtf

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:
Skrivet av Swedishchef_90:

Är det på LG egna sida så kan du alltid testa iaf 😊

Skrivet av henkrik92:

Haha, ja. Funkar att lägga beställning med Klarna. Känns som ett rätt schysst pris ändå eller sitter jag och yrar i nattmössan?

Skrivet av Swedishchef_90:

För oled är det riktiga bra pris

Skrivet av Zyzlite:

Måste ju vara årets fynd? GS är ju nyare WOLED varianten av 27GR som Elgiganten säljer för 7500kr som jag förstått det?

Skrivet av henkrik92:

Känns ju jäkligt billigt iaf. Det ska vara den med bättre ljusstyrka. Allt verkar ok, identifierat med BankID osv. Satt och kollade efter 240hz 1440p och bara halkade in på den. Verkar vara slut nu... Wtf

I lager nu igen, 5745 kronor inloggad som medlem med rabattkod

Permalänk
Medlem

Av att döma utifrån specsen måste denna ha en MLA panel (LGs specifikation säger 275 nits @ 100% white typical) och då känns det som en otroligt bra deal, tack för tipset!

Edit: Förra årets GR modell verkar också ha använt MLA men oavsett är GS betydligt ljusare, både enligt specs och reviews.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

I lager nu igen, 5745 kronor inloggad som medlem med rabattkod

Beställde också en. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

*Flashdeal amazon*
Produkt: SkyPAD Glas 3.0 XL Gaming-musmatta
Länk: https://www.amazon.se/SkyPAD-Glas-3-0-XL-Gaming-musmatta-med-...
Kategori: musmatta
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11724380
Pris: 42:-

Edit: slut

Fick hem min nu, och klarade av ungefär 6,3 sekunder innan ljudet blev för mycket. Produkten verkar extremt premium, men det låter som naglar på en griffeltavla med alla möss jag testade.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Fick hem min nu, och klarade av ungefär 6,3 sekunder innan ljudet blev för mycket. Produkten verkar extremt premium, men det låter som naglar på en griffeltavla med alla möss jag testade.

Om man har rätt glidfötter skall det bli helt tyst om jag minns rätt, det får ju absolut inte vara någon plast som släpar i för att du har slitna gliddyno eller liknande. Hade en ice mat eller vad den hetter för många år sedan som jag var nöjd med.
Du kan alltid kolla på att köpa hem något kitt om du är intresserad av att använda mattan.

Är själv mest tveksam till storleken, var lite större än jag trodde. Lite för stor för bara musen och för liten för att ha tkl tangentbord + mus. 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Fick hem min nu, och klarade av ungefär 6,3 sekunder innan ljudet blev för mycket. Produkten verkar extremt premium, men det låter som naglar på en griffeltavla med alla möss jag testade.

Du måste oftast ha speciella gliders för glas. Annars blir det inte bra. Du får googla om det finns eftermarknad för din modell. Just detta varför jag inte köpte.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tack, ska kolla efter nya gliddynor.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Länkar ett top tier nätaggregat för den som letar https://www.amazon.se/Corsair-RM1000e-Fully-Modular-Supply/dp...

Finns bara tre kvar till det priset.

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7500F ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Viking
Skrivet av PrinceXO:

Länkar ett top tier nätaggregat för den som letar https://www.amazon.se/Corsair-RM1000e-Fully-Modular-Supply/dp...

Finns bara tre kvar till det priset.

Ett ganska dåligt ”mid tier” nätaggregat faktiskt. Corsairs billigaste RM-serie. Recensioner är fyllda med klagomål om missljud från fläkten och coil whine.

Jag rekommenderar att man undviker att köpa det.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Ett ganska dåligt ”mid tier” nätaggregat faktiskt. Corsairs billigaste RM-serie. Recensioner är fyllda med klagomål om missljud från fläkten och coil whine.

Jag rekommenderar att man undviker att köpa det.

Kollar du psu tier list så ligger detta nätaggregat på ”a tier” det var förvisso det jag baserade mitt inlägg på.

https://cultists.network/140/psu-tier-list/

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7500F ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Kollar du psu tier list så ligger detta nätaggregat på ”a tier” det var förvisso det jag baserade mitt inlägg på.

https://cultists.network/140/psu-tier-list/

Det är en lista. Har sett andra där det legat lägre. Jag skulle vilja säga att det är ett bra nätagg (dock läst många med problem - kan bero på att det är populärt -> fler enheter som kan ha defekter). Så bättre går att hitta. Dock är det inte så många som skulle märka skillnad mellan dem (så länge de jämförs med bra exemplar), utöver de som sitter med värsta 4090 GPU:n och en fet OC på CPU. Men om priset är rätt kan det kanske vara ett bra köp.

RMx har räckt åt mig senaste byggena, med lite OC på CPU och lite på GPU, och totalt knäpptyst (öppen testbänk).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro