Dags för en ny 1440p skärm, Oled vs Ips?

Permalänk
Medlem

Dags för en ny 1440p skärm, Oled vs Ips?

Hej!

Det har blivit dags för att gå vidare från min Samsung g7 då jag har haft svårt att vänja mid vid Curved. Jag använder skärmen till 60% gaming och 40% Studier/allmänt användande. Jag spelar mestadels fps spel så som cs, valorant och apex.

Jag har hunnit läsa en hel del tester och de som jag väljer mellan är:

Alienware AW2723DF IPS 280hz, 5990kr
https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/alienware-aw2723d...

LG UltraGear 27GR95QE OLED 240hz, 7490kr
https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/27gr95qe-b

Asus ROG Strix XG27AQMR IPS 300hz, 6999kr
hittar ingen bra recension på denna.

Vilken hade ni rekommenderat?

Permalänk
Medlem

Hej, köpte LG oled skärmen från elgiganten nu på rean. Riktigt trevlig skärm och nice med responstid. Den kanske kan vara lite för mörk för vissa men jag själv gillar inte en allt för ljus skärm.

Men svårt välja utav dessa för alla är bra skärmar men jag valde oled skärmen just för de nedsatta priset.

Permalänk
Medlem

personligen hade jag köpt alienwares nya qd-oled-skärm AW2725DF, dock kostar den ca 10k.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flundra:

personligen hade jag köpt alienwares nya qd-oled-skärm AW2725DF, dock kostar den ca 10k.

Ja, om man måste ha en platt 27" skärm OLED idag är det denna som gäller.
Jag själv köper nog 32an fast jag helst vill ha platt skärm. Storleken och glossy yta + alla toppenspecs överväger att den har en böjd skärm.
Har böjd skärm idag och är inte alls övertygad om att det tillför någonting över huvud taget.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hur är läget med OLED och burn-in nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ja, om man måste ha en platt 27" skärm OLED idag är det denna som gäller.
Jag själv köper nog 32an fast jag helst vill ha platt skärm. Storleken och glossy yta + alla toppenspecs överväger att den har en böjd skärm.
Har böjd skärm idag och är inte alls övertygad om att det tillför någonting över huvud taget.

Tyvärr bara DP 1.4 väl, annars hade jag köpt.