Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Vet vi vilka som är erkänt kompatibla med C3-serien?

Inga dyra saker såklart, men skönt att köpa rätt ifrån början

Köp USB 3.2 adapter. I värsta fall så begränsas den av porten på tvn. Inte hundra på om tvn har 2.0 eller 3.

Jag får ut 500/500 via denna metod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Köp USB 3.2 adapter. I värsta fall så begränsas den av porten på tvn. Inte hundra på om tvn har 2.0 eller 3.

Jag får ut 500/500 via denna metod.

Länk till den exakta adaptern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Länk till den exakta adaptern?

https://www.komplett.se/product/1214933/datorutrustning/natve...

Tänk på att om ni kopplar in det på tvn så kommer det se ut som att internet inte är anslutet, men det är de vet inte om det är någon GUI bugg.

Permalänk
Medlem

Tja!

Har någon fått sin cashback godkänd ännu? Isåfall hur lång tid tog det?

Jag norpade en C3 77” på sista dagen, reggade i onsdags och väntar ännu

Permalänk
Medlem

Skickade in på tisdagen och väntar också på svar :-/

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Har haft min 77" C3:a lite mer än en vecka nu, kunde inte motstå cashback+extra deals och bytte ut min 77" C9:a.

Monterade den på utdragbart väggfäste för när jag ser på 4K-material, då blir den upplevda storleken närmre 88" jämfört med när den fälls in mot väggen! Rekommenderas varmt för dem som vill kunna nyttja 4K maximalt men även kunna titta på sämre kvalité utan att då sitta för nära.
Kan meddela att det drogs rejält i smilgroparna när jag såg på Dune med mitt 5.1.2 Atmos-system och TV:n på ca 222 cm avstånd (fyller då 42° av synfältet, ca samma som en 88" från 255cm som det är när den blir infälld).

Fick 9000 kr i presentkort av Elgiganten och väntar nu på 9000 kr i cashback från LG för en slutsumma på 18 tusen då, om man räknar presentkortet som rena pengar då alltså.
Har väntat i en vecka nu och återkommer när jag får uppdatering (man får inlogg på en speciell service-sida där man kan följa status för kravet). [Måste uppdatera min sig. nu]

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Är sugen på en 77" c3a... men är osäker på hur den står sig mot en pansonic hz980... både i bildkvalite, ljusstyrka i HDR/DV och gillar reflektionsfitret som är på panasonicen... iom använder en del på dagtid... har möjlighet till mörklöggning som används vid film på projj, men inte lust till det bara för att se ett avsnitt på tvn liksom

https://www.panasonic.com/se/consumer/utgangna-produkter/vier...

Är det semiglossy panasonic använder sig av, ocg LG glossy?

Edit: Hur står sig denna mot c3? Denna har inte Evo va?:

https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/77-tum/36...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är sugen på en 77" c3a... men är osäker på hur den står sig mot en pansonic hz980... både i bildkvalite, ljusstyrka i HDR/DV och gillar reflektionsfitret som är på panasonicen... iom använder en del på dagtid... har möjlighet till mörklöggning som används vid film på projj, men inte lust till det bara för att se ett avsnitt på tvn liksom

https://www.panasonic.com/se/consumer/utgangna-produkter/vier...

Är det semiglossy panasonic använder sig av, ocg LG glossy?

Edit: Hur står sig denna mot c3? Denna har inte Evo va?:

https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/77-tum/36...

Om du inte hittar info online kan du lätt testa själv bara. Semi-glossy har inte lika skarpa konturer medan glossy verkligen ser ut som en mörk spegel.

Bifogar @Laxpudding bild så kan du jämföra vilken som liknar din TV mest.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Om du inte hittar info online kan du lätt testa själv bara. Semi-glossy har inte lika skarpa konturer medan glossy verkligen ser ut som en mörk spegel.

Bifogar @Laxpudding bild så kan du jämföra vilken som liknar din TV mest.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/106315?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvMTA2MzE1IiwiZmlsdGVycyI6WyJ3bSIsInQ9b3JpZ2luYWwiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiN2VhZDFkZDA1NDhjNWE3NDNhOTNiYzQwZjlkZGZkMmIifQ%3D%3D

Jo, som oleden där är det ju på pannan här hemma, typ.

Permalänk
Bildexpert 📺

Panasonic har så långt jag sett (och hört) kört med standardfiltret. HZ980 har jag för mig är en modell med ett sämre mediachip som inte klarar 24p ordentligt utan 3:2-repeterar. Så det lär bli en förbättring. Annars är största skillnaden karaktärsdraget där Panasonic driver en mer kontrastrik bild. C3:n kommer där vara lugnare och hanterar graderingar mer sömlöst/mindre posterisering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Panasonic har så långt jag sett (och hört) kört med standardfiltret. HZ980 har jag för mig är en modell med ett sämre mediachip som inte klarar 24p ordentligt utan 3:2-repeterar. Så det lär bli en förbättring. Annars är största skillnaden karaktärsdraget där Panasonic driver en mer kontrastrik bild. C3:n kommer där vara lugnare och hanterar graderingar mer sömlöst/mindre posterisering.

Japp, kan bli lite judder, märker det ibland det under DV material i 24p, helt rätt, hehe
Tack för svar...
Får se hur jag gör... missade cashback erbjudantet nu som va ju..
Frågan är om det är köpläge nu, är ju rätt "billig" nu med
Sen försöka få sålt projjen och panna oleden... men det kan jag kanske få sålt i efterhand, tänk om priset går upp igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Japp, kan bli lite judder, märker det ibland det under DV material i 24p, helt rätt, hehe
Tack för svar...
Får se hur jag gör... missade cashback erbjudantet nu som va ju..
Frågan är om det är köpläge nu, är ju rätt "billig" nu med
Sen försöka få sålt projjen och panna oleden... men det kan jag kanske få sålt i efterhand, tänk om priset går upp igen

Tjena,

C3:an är grym. Sjukt nöjd med min iallafall

En sak att hålla i åtanke är att cashback:en har precis avslutats. Det var 9000 på C3 77”, vilket gjorde att totalpriset landar på 18 lax efter cash back.

Om jag var i din situation, så hade jag väntat ett litet tag till för att se om något nytt erbjudande kommer upp. Tror säkert att det kommer eftersom C4:an är runt hörnet

Lycka till med sökandet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Tjena,

C3:an är grym. Sjukt nöjd med min iallafall

En sak att hålla i åtanke är att cashback:en har precis avslutats. Det var 9000 på C3 77”, vilket gjorde att totalpriset landar på 18 lax efter cash back.

Om jag var i din situation, så hade jag väntat ett litet tag till för att se om något nytt erbjudande kommer upp. Tror säkert att det kommer eftersom C4:an är runt hörnet

Lycka till med sökandet!

Erbjudandet gäller för 77”, 65”, 55” LG OLED C3 TV köpta under kampanjperioden, 22 januari 2024 till 25 februari 2024. För att få din Cashback måste du skriva en produktrecension på LG.com/se av den köpta kampanjmodellen. Du måste registrera ditt köp här senast 24 mars 2024 för att få din Cashback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Erbjudandet gäller för 77”, 65”, 55” LG OLED C3 TV köpta under kampanjperioden, 22 januari 2024 till 25 februari 2024. För att få din Cashback måste du skriva en produktrecension på LG.com/se av den köpta kampanjmodellen. Du måste registrera ditt köp här senast 24 mars 2024 för att få din Cashback

Ja…? 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ja…? 😄

Tänkte bara förtydliga att det finns fortfarande tid kvar att registrera cashback, men ser nu att det handlade om när köpet sker

Permalänk
Medlem

Japp, då är jag med 👍😁

Permalänk
Medlem

Tja,

Hur går det för er som har skickat in begäran för cashback?

Det är den åttonde arbetsdagen för mig. Väntar fortfarande på svar

Permalänk
Skrivet av Snill3t:

Tja,

Hur går det för er som har skickat in begäran för cashback?

Det är den åttonde arbetsdagen för mig. Väntar fortfarande på svar

Min känsla är att utbetalningarna kommer börja efter avslutad kampanjperiod dvs början av april om jag får gissa.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Min känsla är att utbetalningarna kommer börja efter avslutad kampanjperiod dvs början av april om jag får gissa.

Tja!

Tack för svaret

Jo, det kommer dröja ett tag innan utbetalningen kommer (ca 45 arbetsdagar enligt deras sida). Tänkte mest på att de bör godkänna ansökan så snart som möjligt eftersom deadline för komplettering av information är 31 Mars (ifall det skulle saknas något)

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag fick svar idag!
Exakt på dagen, två veckor efter inskickat krav.

Status på mitt krav är nu "Giltig" (för 9000 kr cashback) och det står att status för transaktion är "Klar för behandling" samt att senaste betalningsdatum är 24/4 men där finns även en post kallad "Faktisk betaldatum" som förhoppningsvis innebär att dem betalar före det, helst så snart som möjligt då!

Klarade att sälja min gamla 77" C9 för 14 tusen så då blev det en uppgradering (eller sidogradering), inklusive ny garanti, för ca 4 tusen. Helt klart värt det och en riktigt bra deal!

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag fick också svar idag, fast med ”information saknas” angående produktrecensionen.

Först blev jag naturligtvis skyförbannad eftersom jag har både laddat upp skärmbild samt bekräftelsemejl på recensionen innan de granskade min begäran..

Efter ett tag sjönk det in att jag hade laddat upp allt i png när de endast accepterar JPG, tif och PDF. Jahapp, då var det bara jag som var klantigt

Nåja, man får känna sig lagom lång i nosen. Jag har precis laddat upp allt i JPG och väntar nu åter på svar

Permalänk

Fråga: upplever ni att det är ett krav med bilder? Fått allt nu och hade tänkt montera upp den på väggen men inte kommit dit ännu så har jag någon bild så är det på kartongen som står redo... tänkte om det fanns någon tid att vinna på att registrera sig nu med allting men kanske bäst att lugna sig lite och registrera sig när allt är på plats?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Fråga: upplever ni att det är ett krav med bilder? Fått allt nu och hade tänkt montera upp den på väggen men inte kommit dit ännu så har jag någon bild så är det på kartongen som står redo... tänkte om det fanns någon tid att vinna på att registrera sig nu med allting men kanske bäst att lugna sig lite och registrera sig när allt är på plats?

Nja, det står inget i deras villkor att det behövs en bild av TVn

Jag tog en för att vara på den säkra sidan.;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Fråga: upplever ni att det är ett krav med bilder? Fått allt nu och hade tänkt montera upp den på väggen men inte kommit dit ännu så har jag någon bild så är det på kartongen som står redo... tänkte om det fanns någon tid att vinna på att registrera sig nu med allting men kanske bäst att lugna sig lite och registrera sig när allt är på plats?

Jag hade inga bilder till min recension, hade tagit några men glömde lägga upp dem, men eftersom det inte står något om det så är det säkert inte ett krav heller.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Min status är nu ändrad till giltig. Laddade inte upp några bilder på tv:n. Nu är det bara att hoppas på att man skrev in rätt bankuppgifter 😄
(Fast det går ju att komplettera)

Senaste datum för komplettering av info är 7 april enligt power.se
Har för mig att det var 31 mars tidigare eller så blandar jag ihop med annat.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Har haft min 77" C3:a lite mer än en vecka nu, kunde inte motstå cashback+extra deals och bytte ut min 77" C9:a.

Monterade den på utdragbart väggfäste för när jag ser på 4K-material, då blir den upplevda storleken närmre 88" jämfört med när den fälls in mot väggen! Rekommenderas varmt för dem som vill kunna nyttja 4K maximalt men även kunna titta på sämre kvalité utan att då sitta för nära.
Kan meddela att det drogs rejält i smilgroparna när jag såg på Dune med mitt 5.1.2 Atmos-system och TV:n på ca 222 cm avstånd (fyller då 42° av synfältet, ca samma som en 88" från 255cm som det är när den blir infälld).

Fick 9000 kr i presentkort av Elgiganten och väntar nu på 9000 kr i cashback från LG för en slutsumma på 18 tusen då, om man räknar presentkortet som rena pengar då alltså.
Har väntat i en vecka nu och återkommer när jag får uppdatering (man får inlogg på en speciell service-sida där man kan följa status för kravet). [Måste uppdatera min sig. nu]

Vad menar du med att du fick presentkort värt 9000 kr av EG? Efter mitt köp av 77" C3 fick jag 100kr via mail...

Permalänk
Medlem

Min 77" C3 kom i måndags, men jag behöver hjälp med att hitta ett bra och prisvärt väggfäste. Jag behöver inget "fancy", och ingen tilt eller liknande.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Min 77" C3 kom i måndags, men jag behöver hjälp med att hitta ett bra och prisvärt väggfäste. Jag behöver inget "fancy", och ingen tilt eller liknande.

Tack på förhand!

Det kan vara värt att kolla i tråden Samlingstråd - fästen till TV (diskussionstråd).

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Vad menar du med att du fick presentkort värt 9000 kr av EG? Efter mitt köp av 77" C3 fick jag 100kr via mail...

Dem hade en kort helgkampanj där man fick 25% i presentkort vid köp av TV ganska nära starten av LG:s cashback-kampanj. La ut 36 tusen för TV:n alltså.
Jag tänkte att återförsäljarna förmodligen inte skulle sänka priset förrän efter cashback-kampanjen va över så jag slog till på det för att säkra att jag fick C3:an för 18 tusen.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk

Hej,
Ni som skrev en recension, inte bockade ni för alternativ om man fick ett incitament? 🤔 tänkte kampanjen är oberoende av det och är det någon som fått ett ex som gåva då är det väl var det är men har man köpt en som dom allra flesta här så bör man välja nej…?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]