Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Har ni sett Red Bulls samarbete med Dutch Drone Gods för att bygga en ny drönare? Den hänger på Verstappen rätt bra!

https://www.youtube.com/watch?v=9pEqyr_uT-k

Sjukt imponerande att få ut den hastigheten och kontroll från drönaren, gillar också att deras prototyp fick en redbull övergång och byggd.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

In Adrian we trust

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Som redbullrunkare var jag väldigt nervös genom hela loppet! Det var ju så tight i FP1 och FP2 så... Ekot av att inte utklassat totalt i alla helgens körningar var nästan för tufft för mitt svaga hjärta att klara av!

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

😂😂😘

Nä, Max är hopplöst före denna säsongen också. Men tight mellan McL, Merc och Fer! Räkna in Perez i det gänget också under många lopp och det kan bli en hel del köttiga strider.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Känns som alla red bull runkare får sig en reality check iår,, underbart att höra dom 2 pajasarna på Viaplay vara helt förtvivlade över max limiterade fart.

Sen Leclerc, massa ursäkter och dåliga tider. Har alltid undrat varför man daltar med honom när Sainz presterar oftare.

Måste vara årets inlägg i kategorin att åldras som mjölk... 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Dubbelkopplingen skulle man visserligen kunna se som någon slags analog launch control. Underlättar väldigt mycket vid starten.

F1 tillåter inte detta längre. 2016 har jag för mig att man tog bort möjligheten. Du kan ha 1 eller max två men du får ingen fördel av att ha två. De måste vara separerade från varandra och elektroniskt och mekaniskt identiska.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

YES äntligen är f1 igång!
Ser fram emot en till skittråkig säsong där en stöddig skitunge har en löjligt snabb bil och hans där den enda som har bil nog för att rå på honom har armarna växande ur röven och är helt oförmögen till att köra den. Fan vad spännande det kommer bli.🥱

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

YES äntligen är f1 igång!
Ser fram emot en till skittråkig säsong där en stöddig skitunge har en löjligt snabb bil och hans där den enda som har bil nog för att rå på honom har armarna växande ur röven och är helt oförmögen till att köra den. Fan vad spännande det kommer bli.🥱

Så vad vill du förändra med en topförare och topteam?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Den enda förändringen som kan göras för denna totalt döda franchisen är att alla kör exakt samma bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Den enda förändringen som kan göras för denna totalt döda franchisen är att alla kör exakt samma bil.

🤫

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Den enda förändringen som kan göras för denna totalt döda franchisen är att alla kör exakt samma bil.

Då försvinner ju poängen med F1...

Död sport är det ju knappast senaste jag kollade så växer sporten för varje år.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Moderator
Forumledare

*allmän uppmaning*

Har rensat lite lätt bland inlägg som använde lite tråkigt språk. Var besviken men höj nivån lite, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tråkigt race, hände ingenting, bjöd inte på någon rolig och tight racing. Tråkigt att inga andra team har kommit närmare RB. Men grattis till Verstappen som blir mästare 2024!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Så ja bra start för Dino i år hoppas på en repris av hans säsong 2022 nu (:

Vad hände? Såg bara highlights och verkade som att han inte kom iväg alls i starten och hela fältet passerade…?!

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Det här racet dog när Russel prompt skulle lägga sig 2 och sen bromsa upp hela fältet

Var ju det LeClerk höll på med. Blev lite bättre när Russell tog sig förbi.

Får väl se om Mercedes får ordning på motorn om det är de ändå som ska kunna börja hota RB möjligen. Svårt tro på att Ferrari ska få ordning på allt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Så vad vill du förändra med en topförare och topteam?

Jag vill se något annat team med en top förare ha en lika snabb bil.
Alternativt någon annan än Perez i samma bil så någon faktiskt kan utmana Max.
Hur kul är det när max kan ligga ett halv varv framför alla fast han på tomgång liksom..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Vad hände? Såg bara highlights och verkade som att han inte kom iväg alls i starten och hela fältet passerade…?!

Problem med bilen han kunde inte växla upp till 2an vid starten ): vilket är sjukt tråkigt att var ju överlägsen snabbast på banan idag från att ligga typ 15 sekunder från nästa sista person till komma i mål endast 20 sekunder från ledaren utan någon säkerhets bil är ju rikligt imponerade om han försätter köra så här snabbt så ska det inte vara några problem för han att vinna titeln i år.

Kort "intervju" med Dino om racet idag

https://www.instagram.com/reel/C4A_QNrtXIq/?igsh=MTZ3dG1rZWFm...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Jag vill se något annat team med en top förare ha en lika snabb bil.
Alternativt någon annan än Perez i samma bil så någon faktiskt kan utmana Max.
Hur kul är det när max kan ligga ett halv varv framför alla fast han på tomgång liksom..

Med ingemar Stenmark lyckades de nörfa honom genom att göra störtlopp och super g mer avgörande. Klurigare lägga krokben för Max vete gudarna vad man ska hitta på

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det enda man skulle kunna göra för att röra om lite är ju att göra som i skidskytte, där man delar mer pengar och budget till sämre lag (nationer i det fallet)

Alltså att främst RB men också Ferarri/Mercedes skulle sponsra alla sämre lagen, kanske hårdare regler kring budget så det straffar sig mer att vinna alla race som förra året

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Med ingemar Stenmark lyckades de nörfa honom genom att göra störtlopp och super g mer avgörande. Klurigare lägga krokben för Max vete gudarna vad man ska hitta på

Får någon annan topförare en lika bra bil får han nog det bra mycket svettigare.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det enda man skulle kunna göra för att röra om lite är ju att göra som i skidskytte, där man delar mer pengar och budget till sämre lag (nationer i det fallet)

Alltså att främst RB men också Ferarri/Mercedes skulle sponsra alla sämre lagen, kanske hårdare regler kring budget så det straffar sig mer att vinna alla race som förra året

Det är väl därför dom har budget taket nu så inte top teamen kan spendera 3x mer en det mindre teamen.

Dessutom nådde väl alla team budget taket föra året ?

F1 är väl mer jämnt en någonsin nu ? För bara några år sen var väl det bara top 8 som inte hade blivit varade i slutet av racen nu är brukar top 14 som blir varvade.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Var ju det LeClerk höll på med. Blev lite bättre när Russell tog sig förbi.

Får väl se om Mercedes får ordning på motorn om det är de ändå som ska kunna börja hota RB möjligen. Svårt tro på att Ferrari ska få ordning på allt.

merca är inget team som kommer slåss om titeln i år de kan inte utveckla en bil i 2 sesonger sen gå back så mycket sen hoppa på det som de adra utveklat undre de två sesångerna de körde utan pods det e omöjligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Får någon annan topförare en lika bra bil får han nog det bra mycket svettigare.

Önsketänkande. 2020 som är året innan Perez joinade Red Bull slutade Perez 4a i förarmästerskapet före alla förmodade ”toppförare” du syftar på.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Önsketänkande. 2020 som är året innan Perez joinade Red Bull slutade Perez 4a i förarmästerskapet före alla förmodade ”toppförare” du syftar på.

Ja eftersom att Perez körde en betydligt bättre bil en dom Racing points bil 2020 kallades ju den rosa Mercedes för en anledning...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det enda man skulle kunna göra för att röra om lite är ju att göra som i skidskytte, där man delar mer pengar och budget till sämre lag (nationer i det fallet)

Alltså att främst RB men också Ferarri/Mercedes skulle sponsra alla sämre lagen, kanske hårdare regler kring budget så det straffar sig mer att vinna alla race som förra året

Kan ju börja med att förbjuda Red Bull att äga två team. Sedan även justera så lagen längre ner i poängligan får spendera mer pengar än de i toppen, precis som det redan fungerar med tillåten vindtunneltid (som ju inte verkar varit mycket till handikapp om man har Adrian Newey…).

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det är väl därför dom har budget taket nu så inte top teamen kan spendera 3x mer en det mindre teamen.

Dessutom nådde väl alla team budget taket föra året ?

F1 är väl mer jämnt en någonsin nu ? För bara några år sen var väl det bara top 8 som inte hade blivit varade i slutet av racen nu är brukar top 14 som blir varvade.

Som skrivs här nedanför så har ju RB två team och därmed mer resurser än många andra

Skrivet av Mayhem SWE:

Kan ju börja med att förbjuda Red Bull att äga två team. Sedan även justera så lagen längre ner i poängligan får spendera mer pengar än de i toppen, precis som det redan fungerar med tillåten vindtunneltid (som ju inte verkar varit mycket till handikapp om man har Adrian Newey…).

Kanske alla designer och 3d-filer skulle öppnas upp efter varje säsong eller något? Skulle hjälpa andra saker än bara F1 skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Är rädd att denna säsong blir en repetition av 2023. Så otroligt tråkigt med denna dominans av endera teamet hela tiden. Är det inte Mercedes är det Red Bull. Fast när Mercedes var på topp så hade i alla fall Hamilton intern konkurrens av team kollegan som också lyckades vinna mästerskapet en gång.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Som skrivs här nedanför så har ju RB två team och därmed mer resurser än många andra

Kanske alla designer och 3d-filer skulle öppnas upp efter varje säsong eller något? Skulle hjälpa andra saker än bara F1 skulle jag tro

Det är väl förbjudet att samarbeta på det sättet ?

Om det skulle samarbeta varför designad då Alphatauri en bil med helt annat koncept en Red Bull 2022 och 2023 ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ja eftersom att Perez körde en betydligt bättre bil en dom Racing points bil 2020 kallades ju den rosa Mercedes för en anledning...

Perez fick stolen i Red Bull av en anledning. Inte för att han satt i en överlägsen Racing Point precis.
Vilken toppförare syftar du på?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det är väl förbjudet att samarbeta på det sättet ?

Om det skulle samarbeta varför designad då Alphatauri en bil med helt annat koncept en Red Bull 2022 och 2023 ?

Sedan när bryr man sig om sådana teknikaliteter i F1? Visst lär FIA titta extra noggrant på vad just dessa två lag delar mellan sig, men det är ju helt omöjligt att kontrollera vad som sägs muntligen runt typ fikabordet. Var ju gnäll redan tidigare om att Haas delade för mycket resurser med Ferrari och då var det ju på riktigt två fristående team.

Och ja tidigare har Alpha Tauri/Cashgrab försökt bygga lite mer på bilen själva men med dåliga resultat senaste åren. Nu fick de ju order om att ta så mycket delar som reglerna tillåter rakt av från Red Bull och är väl även tal om att de skall flytta från Faenza till lokaler i England nära Red Bull. Lika bra då att inte tillåta samma ägare bakom flera team överhuvudtaget. I den andra sporten jag följer, landsvägcykling, är det absolut förbjudet.

Även om inga organiserade oegentligheter skulle försegå så blir det ändå en konstig situation. Tror du inte förarna i Cashgrab är extremt medvetna om på vems nåder de sitter i sätet? Oavsett vad de säger kommer de alltid vara mycket försiktigare att inte råka nudda Max bil än LeClerc, Hamilton, etc.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Den enda förändringen som kan göras för denna totalt döda franchisen är att alla kör exakt samma bil.

Du skulle bli besviken när Max vinner.