Iphone dominerar mobilförsäljningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Ingen gillar monopol, och särkilt inte ett som är trendigt. Jag har själv Mac och iPhone, men jag distanserar mig från mentaliteten hos majoriteten av pöbeln som använder Appleprodukter. Begreppet Church of Apple ar inte taget från luften.

Grejen är att android fanboysen inte är bättre. Sammanfattningsvis kan man väl säga att fanboys med behovet att framhäva sitt egna val och klanka ner på någon annans val är rätt dryga människor. Känner folk på båda sidorna.
Själv sitter man i mitten och är enormt otrogen mot olika märken och bytar hejvilt mellan märken då det iallafall för mig är det intressanta själva tekniken och uppleva olika mjukvaror/hårdvaror osv. Frun är jag dock såklart trogen med😁

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gick över till Iphone (13 Mini) förra året efter att ha kört Android hela livet sedan första smartphonen köptes 2009 och är helnöjd.
För vardagbehoven och det man i regel använder sin telefon till fungerar iOS så mycket smidigare.

Även fast tekniska prestandan är sämre så laggar inget och alla appar släpps tidigt i fungerande och optimerat skick. Dessutom Apple Pay oavsett bank, och iCloud till bra pris.

De har helt enkelt träffat rätt och utvecklat en produkt användarna gillar och som möter behoven.

Därför förstår jag att de är överlägsna inom premiumsegmentet. Enda anledningen till att de inte är störst är nog att merparten av världens befolkning inte har råd med det prissegment Apple riktar sig till.

Det enda tråkiga är att jag önskar att de skulle släppa fler mindre modeller och gärna större batteri även om jag förstår att det till viss del är en teknisk motsägelse.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Jag gick över till Iphone (13 Mini) förra året efter att ha kört Android hela livet sedan första smartphonen köptes 2009 och är helnöjd.
För vardagbehoven och det man i regel använder sin telefon till fungerar iOS så mycket smidigare.

Även fast tekniska prestandan är sämre så laggar inget och alla appar släpps tidigt i fungerande och optimerat skick. Dessutom Apple Pay oavsett bank, och iCloud till bra pris.

De har helt enkelt träffat rätt och utvecklat en produkt användarna gillar och som möter behoven.

Därför förstår jag att de är överlägsna inom premiumsegmentet. Enda anledningen till att de inte är störst är nog att merparten av världens befolkning inte har råd med det prissegment Apple riktar sig till.

Det enda tråkiga är att jag önskar att de skulle släppa fler mindre modeller och gärna större batteri även om jag förstår att det till viss del är en teknisk motsägelse.

Det finns banker i Sverige som inte stödjer Apple Pay fyi och sen stödjer de flesta banker Google Pay också. Google Drive och iCloud har ungefär samma priser mig veterligen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det finns banker i Sverige som inte stödjer Apple Pay fyi och sen stödjer de flesta banker Google Pay också. Google Drive och iCloud har ungefär samma priser mig veterligen

Japp, i stort sett samma pris.
Jag bytte för kanske en månad sedan, köpte på mig en gammal MacBook bara för att se hur pass det fungerar med bilder etc samt överföring av stora videos etc och där känns det verkligen enkelt! Det finns redan tillgänglig vilket är smidigt. Inte alls lika smidigt till min PC dock! Särskilt inte om jag skall flytta filer till telefonen, mardröm.. men det kan klart vara jag som ännu inte förstått vad som behövs av en Windows dator för att få samma smidiga flöde. Annars är det väl youtube som är den enda appen jag absolut avskyr att använda på min iPhone, komma ut från videos fungerar bara inte ibland utan jag får avsluta appen för att starta igen. I stora drag, same same helt ärligt, saknar androids gester! Betydligt smidigare för mig.

Permalänk
Medlem

Bytte till IOS av slump typ för säkert 6 år sedan nu.
Jag saknar ofta många grejer ifrån Samsung o Android.
Samsungs UI idag gillar jag väldigt mycket, deras kalender app är så löjligt överlägsen Apples, Samsungs bild app betydligt smidigare och enklare att lägga in bilder man vill ha sortera osv. Kör ju även Chrome eftersom jag har PC så safari har jag typ aldrig använt, samme med apple music.

Sen framförallt saknar jag Google assistant, Siri är nog det mest menlösa skräpet i historien.

Sen har väl Apple mobilerna jag haft varit rätt stabila, de "hänger" sig som alla andra (oftast att skärmen typ fryser och man inte kan klicka på något, så får trycka på power knappen och på igen för kunna fortsätta).

Facetime är väl en av anledningarna jag skulle ha svårt att byta, då jag använder det för prata med familjen alltid.
Och även om de "går" med android osv så är det inte lika enkelt och smidigt.
Samt interaktionerna med hälsa, rörelse osv med apple watch med familj etc.

En del av mig har varit sugen på byta till nya Samsung Galaxy S24 Ultra och Samsung Galaxy Tab S9 Ultra (använder typ bara min ipad pro till typ kolla media och spela lite spel).

Men man snackar ju liksom över 30000:- för detta
Vill man sen byta klocka me så några tusen till.

Inte billigt o "prova" :>

Permalänk
Medlem

Det är bara Apple som erbjuder telefoner med iOS och utbudet är inte enormt, självklart kommer deras enstaka lurar få högre försäljningssiffror per enhet. Android(70% av marknadsandelarna) telefoner har ett mycket större spann att konkurrera med vilket trycker ner antalet per telefonmodell avsevärt.

Nu är detta ingen direkt reklam(för Apple lurar) men det kan lätt framstå så och då på felaktiga grunder om man inte(som de flesta) sätter sig in i vad det verkligen innebär.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Tråkigt, jag har iPhone(Iphone XS lol), men knappast frälst. Dock yngre generationer är helt sålda på Iphone. Det spelar ingen roll om du har en ny Samsung för 20k. Dem är löjliga o "fattiga" telefoner o allt vad dom hittar på. Folk blir nästan mobbade.
Sinnessjukt.

Permalänk
Medlem

Var inne på en lokal mobilreparatör och frågade om pris för byte av glas på min systers iPhone, tog inte många minuter innan ägaren till butiken började hyla Apples säkerhet och att han kan ta sig in på vilken låst och krypterad Android som helst på max 10min. Händelsen fick mig börja fundera över hur många har blivit lurat till köpa en dyrare mobil baserade på missvisande information från Apple fans?

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carliz:

Var inne på en lokal mobilreparatör och frågade om pris för byte av glas på min systers iPhone, tog inte många minuter innan ägaren till butiken började hyla Apples säkerhet och att han kan ta sig in på vilken låst och krypterad Android som helst på max 10min. Händelsen fick mig börja fundera över hur många har blivit lurat till köpa en dyrare mobil baserade på missvisande information från Apple fans?

Hade velat se honom ta sig in på pixel 7 och 8 med all data intakt. Ännu hellre med graphene OS

Permalänk
Medlem

Oerhört tragiskt att se att ett företag som Apple har sån dominans, o också tragiskt att se att den bäst säljande telefonen är en som kostar femsiffrigt belopp. Finns noll anledning till att medelsvensson behöver en sån telefon, utan dom har enbart blivit lurade av Apples fula marknadsföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Finns noll anledning till att medelsvensson behöver en sån telefon, utan dom har enbart blivit lurade av Apples fula marknadsföring.

Det beror väl på vad man väger in i behöver. Man behöver inte ha färg-tv heller, ändå är det många som köper sådana i överraskande stora storlekar.

Har du några exempel på den fula marknadsföringen som har lett till att folk köper iphone istället för en telefon från t ex Samsung i motsvarande prisklass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det beror väl på vad man väger in i behöver. Man behöver inte ha färg-tv heller, ändå är det många som köper sådana i överraskande stora storlekar.

Har du några exempel på den fula marknadsföringen som har lett till att folk köper iphone istället för en telefon från t ex Samsung i motsvarande prisklass?

En färg-tv kan du få för en spottstyver, o en telefon för säg 2kkr kommer rulla snapchat, tiktok, youtube, bankid o messenger precis lika bra som en statustelefon för 10kkr.

Ang marknadsföringen så är det ju bara kolla på precis vilken presentation eller reklamsnutt som helst från dom så ser du. Är inget specifikt utan bara hur dom generellt sett säljer prylar som är så sliskigt USAnskt säljigt. Kapitlism i sitt esse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carliz:

... ägaren till butiken började hyla Apples säkerhet och att han kan ta sig in på vilken låst och krypterad Android som helst på max 10min.

Vad var missvisande? Jag tycker att hans påstående verkar stämma i allmänhet för exempelvis Samsung.

Skrivet av MrWhizeguy:

Hade velat se honom ta sig in på pixel 7 och 8 med all data intakt.

Då kanske det tar 11 minuter

Att aktivera USB Debugging och ADB på låsta Android-mobiler är inte speciellt svårt.

Väl inne, så funkade följande syntax fint tidigare:

adb shell rm /data/system/gesture.key

Done!

ADB och Fastboot är mina vänner!

Android förblir ett vandrande säkerhetshål!
https://bugs.xdavidhu.me/google/2022/11/10/accidental-70k-goo...

Var ett tag sedan jag hängde på XDA-Developers, men jag tvivlar på att GrapheneOS skulle vara oknäckbart. Deras säkerhet är troligtvis riktad åt andra hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

En färg-tv kan du få för en spottstyver, o en telefon för säg 2kkr kommer rulla snapchat, tiktok, youtube, bankid o messenger precis lika bra som en statustelefon för 10kkr.

Ang marknadsföringen så är det ju bara kolla på precis vilken presentation eller reklamsnutt som helst från dom så ser du. Är inget specifikt utan bara hur dom generellt sett säljer prylar som är så sliskigt USAnskt säljigt. Kapitlism i sitt esse.

Så det är egentligen telefoner som kostar mer än 2 000 kr som är problemet?

När det gäller marknadsföringen så kan jag hålla med om att amerikansk markandsföring sklijer sig emot svensk, dock inget unikt för apple utan reklam från t ex intel, amd och nvidia kan jag uppfatta på ett liknande sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Så det är egentligen telefoner som kostar mer än 2 000 kr som är problemet?

När det gäller marknadsföringen så kan jag hålla med om att amerikansk markandsföring sklijer sig emot svensk, dock inget unikt för apple utan reklam från t ex intel, amd och nvidia kan jag uppfatta på ett liknande sätt.

Ja statuslyxprodukter rent allmänt är ett stort problem.

Jo men Apple är dom som har förfinat den o som alla kopierar nu. För övrigt har jag nog aldrig sett nån reklam från varken Intel, AMD eller Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Att aktivera USB Debugging och ADB på låsta Android-mobiler är inte speciellt svårt.

Även om man har aktiverat blockering av kommando via USB?

Givetvis är inget 100% säker men att en som sitter och lagar andras telefoner besitter avancerade kunskap som att ta sig in på krypterade telefoner är lite och ta i. Min poäng var inte om det är möjligt utan om det är så enkelt som zombies påstår, alla kan läsa om säkerhetshål men långt ifrån många som kan utnyttja dem. Det publiceras hejvilt om olika nya sårbarheter inom datorkomponeneter, hur många har lyckats nyttja dem?

I dagens samhälle där folk lägger ut hela livet på internet och trycker godkänna cookies på alla sidor de besöker, man behöver inte ta sig in på nåns telefon för att veta allt om en person. Jag tycker det krävs mer utbildning och kunskap kring hur man skyddar sig själv på nätet för allmänheten snarare än köpa dyra telefoner vars funktioner man betalar för troligtvis aldrig kommer att användas.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Finns noll anledning till att medelsvensson behöver en sån telefon, utan dom har enbart blivit lurade av Apples fula marknadsföring.

Tur att inte Huawei använde Zara Larsson som affischnamn och prydde Sergels Torg i Stockholm i flera månader.

Eller annonstavlan som körde Samsung-reklam vid Stureplan 24/7 i ett halvår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vad var missvisande? Jag tycker att hans påstående verkar stämma i allmänhet för exempelvis Samsung.

Då kanske det tar 11 minuter

Att aktivera USB Debugging och ADB på låsta Android-mobiler är inte speciellt svårt.

Väl inne, så funkade följande syntax fint tidigare:

adb shell rm /data/system/gesture.key

Done!

ADB och Fastboot är mina vänner!

Android förblir ett vandrande säkerhetshål!
https://bugs.xdavidhu.me/google/2022/11/10/accidental-70k-goo...

Var ett tag sedan jag hängde på XDA-Developers, men jag tvivlar på att GrapheneOS skulle vara oknäckbart. Deras säkerhet är troligtvis riktad åt andra hållet.

🤷🏻‍♂️ hade velat se att det är så enkelt , sökte lite fort men ser ute ut att vara så enkelt på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Grejen är att android fanboysen inte är bättre. Sammanfattningsvis kan man väl säga att fanboys med behovet att framhäva sitt egna val och klanka ner på någon annans val är rätt dryga människor. Känner folk på båda sidorna.
Själv sitter man i mitten och är enormt otrogen mot olika märken och bytar hejvilt mellan märken då det iallafall för mig är det intressanta själva tekniken och uppleva olika mjukvaror/hårdvaror osv. Frun är jag dock såklart trogen med😁

Jag hade problem med War Thunder på min Mac. Det kraschade. När jag ställde frågan r/Macgaming så blev folk skitsura över att jag gnällde över att jag påpekade att spelet flöt på bättre i Windows, och så är det på många Macforum. Random fanboys kan jag fatta, men det här är systematiskt. Sedan när jag ställde samma fråga r/warthunder möttes jag LOL @ spela på Mac.....

Kontentan vill man spela spel på Mac så har man sadomasochistiska drag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carliz:

Även om man har aktiverat blockering av kommando via USB?

Problemet är att alla mobiltillverkare tillåter nödsamtal (112, 911 ...) på låsta enheter, där du även kan slå in diverse koder för att se IMEI, trigga självtest m.m.

Just dessa självtest-appar innehåller ofta säkerhetshål vilka lätt utnyttjas.

I andra fall utnyttjas hjälpsidor som öppnas när man slagit fel lösenord x-antal ggr.

Själv har jag lyckats få igång USB Debugging på en låst Samsung Galaxy S8. Att slutligen få bort Samsung FRP gjordes bokstavlingen med ett klick. Försökte däremot aldrig spara någon information eller återskapa data. Visst är det en gammal lur, men tillvägagångssätten är liknande idag.

Dock blir säkerheten bättte hela tiden och säkerhetshåll täpps igen, men just den korta supporttiden på Android oroar mig.

Däremot skönt att Google och Samsung lovat att bättra sig på den punkten

Kollade av nyfikenhet igenom delar av källkoden (finns på Github) till ett FRP Unlock-verktyg skrivet i Python. Behövs egentligen inga speciella verktyg utöver just ADB, Fastboot och en APK med några kodsnuttar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Problemet är att alla mobiltillverkare tillåter nödsamtal (112, 911 ...) på låsta enheter, där du även kan slå in diverse koder för att se IMEI, trigga självtest m.m.

Just dessa självtest-appar innehåller ofta säkerhetshål vilka lätt utnyttjas.

I andra fall utnyttjas hjälpsidor som öppnas när man slagit fel lösenord x-antal ggr.

Själv har jag lyckats få igång USB Debugging på en låst Samsung Galaxy S8. Att slutligen få bort Samsung FRP gjordes bokstavlingen med ett klick. Försökte däremot aldrig spara någon information eller återskapa data. Visst är det en gammal lur, men tillvägagångssätten är liknande idag.

Dock blir säkerheten bättte hela tiden och säkerhetshåll täpps igen, men just den korta supporttiden på Android oroar mig.

Däremot skönt att Google och Samsung lovat att bättra sig på den punkten

Kollade av nyfikenhet igenom delar av källkoden (finns på Github) till ett FRP Unlock-verktyg skrivet i Python. Behövs egentligen inga speciella verktyg utöver just ADB, Fastboot och en APK med några kodsnuttar.

Jag testade *#06# på min Motorola i nödsamtalsdelen av låst telefon och det gick inte att få fram IMEI numret där iallafall. Den kör Android 13

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag testade *#06# på min Motorola i nödsamtalsdelen av låst telefon och det gick inte att få fram IMEI numret där iallafall. Den kör Android 13

Om du faktiskt skulle ringt ett nödsamtal, så är det möjligt att lägga till en person i det samtalet. Men istället för att slå numret till personen, så skriver man in koden för självtesterna istället.

Just IMEI var kanske ett dåligt exempel, då jag inte testat det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Om du faktiskt skulle ringt ett nödsamtal, så är det möjligt att lägga till en person i det samtalet. Men istället för att slå numret till personen, så skriver man in koden för självtesterna istället.

Aha, jag vill inte testa det direkt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

🤷🏻‍♂️ hade velat se att det är så enkelt , sökte lite fort men ser ute ut att vara så enkelt på dem.

Testa detta:
https://droidwin.com/how-to-bypass-frp-on-google-pixel-7-pro-...

Dvs kan du trigga igång Chrome via YouTube på det sättet på en låst lur, så borde du vara hemma sen?

Vägen in verkar vara att Google Maps triggas av nödsamtalet i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Testa detta:
https://droidwin.com/how-to-bypass-frp-on-google-pixel-7-pro-...

Dvs kan du trigga igång Chrome via YouTube på det sättet på en låst lur, så borde du vara hemma sen?

Vägen in verkar vara att Google Maps triggas av nödsamtalet i sig.

Testade men det var dött lopp direkt ska nog inte laborera för mycket då den ska säljas så brickar den gärna inte även om de e kul att testa säg 5 år sedan så var det väldigt enkelt tillslut om folk hade aktiverat ADB. Går framåt med att låsa lurarna helt klart, men otroligt segt egentligen då man har precis allt i telefonerna idag

Permalänk
Medlem

Efter att ha jobba i en elektronik affär och dagligen stött på fanboys från båda sidor iOS/android så upplever jag att Android användare är generellt sätt mer aggressiva emot iOS användare än andra hållet. IOS användare bara räknar med att du har en iPhone och vet allt som oftast inte att det finns något alternativ, medans Android användare skändar iOS användare och tycker att alla som köper en iPhone inte har en aning om vad dem håller på med. Min närmsta kollega på den tiden blev helt allvarligt förbannad när människor runt honom bytte till iOS haha... Det är en TELEFON förbövelen.

Bara min erfarenhet

Permalänk
Skrivet av 2pac:

Jag hade problem med War Thunder på min Mac. Det kraschade. När jag ställde frågan r/Macgaming så blev folk skitsura över att jag gnällde över att jag påpekade att spelet flöt på bättre i Windows, och så är det på många Macforum. Random fanboys kan jag fatta, men det här är systematiskt. Sedan när jag ställde samma fråga r/warthunder möttes jag LOL @ spela på Mac.....

Kontentan vill man spela spel på Mac så har man sadomasochistiska drag.

Tråkigt att det är så. Men jag tycker det är minst lika många Apple-kritiska på exempelvis MacRumors som det är Apple-vurmare. Min upplevelse är att det finns onyanserade åsikter i alla läger.

Klart WarThunder rimligen rullar bättre i Windows – är ju bara att erkänna. Betyder inte att det inte finns spel som funkar fint på Mac, men generellt har motsvarande spel oftast klart bättre prestanda i Windows med ungefär motsvarade hårdvara. Kanske kan bli bättre nu med Metal 3 och kraftigare grafik från Apple, men det gäller att utvecklarna känner att det är värt att haka på detta också för att det ska bli bra.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Tråkigt att det är så. Men jag tycker det är minst lika många Apple-kritiska på exempelvis MacRumors som det är Apple-vurmare. Min upplevelse är att det finns onyanserade åsikter i alla läger.

Klart WarThunder rimligen rullar bättre i Windows – är ju bara att erkänna. Betyder inte att det inte finns spel som funkar fint på Mac, men generellt har motsvarande spel oftast klart bättre prestanda i Windows med ungefär motsvarade hårdvara. Kanske kan bli bättre nu med Metal 3 och kraftigare grafik från Apple, men det gäller att utvecklarna känner att det är värt att haka på detta också för att det ska bli bra.

Gaijn kom med en uppdatering en tid senare, och nu kraschar War Thunder inte alls.

Att det är tjafs mellan Android/Windows och iPhone/Apple är inget nytt, men att man som en Macanvändare också får skit av Applenerds för att man vill lösa ett problem är sjukt drygt.

Permalänk
Skrivet av 2pac:

Gaijn kom med en uppdatering en tid senare, och nu kraschar War Thunder inte alls.

Att det är tjafs mellan Android/Windows och iPhone/Apple är inget nytt, men att man som en Macanvändare också får skit av Applenerds för att man vill lösa ett problem är sjukt drygt.

Ja, riktigt tråkigt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Jag gick över till Iphone (13 Mini) förra året efter att ha kört Android hela livet sedan första smartphonen köptes 2009 och är helnöjd.
För vardagbehoven och det man i regel använder sin telefon till fungerar iOS så mycket smidigare.

Även fast tekniska prestandan är sämre så laggar inget och alla appar släpps tidigt i fungerande och optimerat skick. Dessutom Apple Pay oavsett bank, och iCloud till bra pris.

De har helt enkelt träffat rätt och utvecklat en produkt användarna gillar och som möter behoven.

Därför förstår jag att de är överlägsna inom premiumsegmentet. Enda anledningen till att de inte är störst är nog att merparten av världens befolkning inte har råd med det prissegment Apple riktar sig till.

Det enda tråkiga är att jag önskar att de skulle släppa fler mindre modeller och gärna större batteri även om jag förstår att det till viss del är en teknisk motsägelse.

Det finns inget kompromisslöst alternativ till Apples ekosystem. Tyvärr.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K