Permalänk
Skrivet av Myrkel:

Jag har exakt likadant fel här. Mitt kort har gått ut och det går inte lägga till ett nytt. Har testat med tre olika kort men inget av de fungerar.
Har även kontakt med deras kundtjänst men får bara standard svar skickat till mig hela tiden så får se hur de löser detta..

Någonting står ju inte rätt till från deras sida. Har fortfarande inte lyckats genomföra köpet och har testat i princip allting. Tråkigt om rabatten skulle hinna försvinna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WalTerritory:

Någonting står ju inte rätt till från deras sida. Har fortfarande inte lyckats genomföra köpet och har testat i princip allting. Tråkigt om rabatten skulle hinna försvinna...

Du har till den 25/2 på dig att fortsätta försöka.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Tjenixen

Det börjar dra ihop sig för en ny säsong, om någon är sugen på att köra F1 fantasy i år igen så går det bra att haka på via länken nedan:

Sweclockers F1

eller skriva in koden: C8DOY1MY110

Själv laddar jag upp med att bygga Lego McLaren som jag fick i present av frugan Sjukt kul, mycket detaljer och mycket pillande för att få ihop det...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Tjenixen

Det börjar dra ihop sig för en ny säsong, om någon är sugen på att köra F1 fantasy i år igen så går det bra att haka på via länken nedan:

Sweclockers F1

eller skriva in koden: C8DOY1MY110

Själv laddar jag upp med att bygga Lego McLaren som jag fick i present av frugan Sjukt kul, mycket detaljer och mycket pillande för att få ihop det...

<Uppladdad bildlänk>

Kul, fick en likadan av frugan förra året när jag fyllde år.
Riktigt kul bygge.

Permalänk
Medlem

Alla bilar har RB19-sidepods, förutom RB20. De har bytt ut underbettet mot ett överbett och kompletterat med vertikala luftintag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Alla bilar har RB19-sidepods, förutom RB20. De har bytt ut underbettet mot ett överbett och kompletterat med vertikala luftintag.

https://i.imgur.com/aOmlenj.jpeg

De har också extra intag bakom föraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Alla bilar har RB19-sidepods, förutom RB20. De har bytt ut underbettet mot ett överbett och kompletterat med vertikala luftintag.

Man kan undra om Red Bulls utveckling kommer från att de började med 2024-bilen tidigare än de andra lagen. Hade själv hoppas på lite mindre sidepods men alltid kul med lite överraskningar.

Permalänk
Medlem

Nog för att första träningarna inte säger mycket tidsmässigt, men det såg fantastiskt enkelt ut för Max att ratta runt den där bilen över sekunden snabbare än andra under första passet..

https://youtu.be/yq3RJriC_eY?si=FVDk0If4WGKhMCz7

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Nog för att första träningarna inte säger mycket tidsmässigt, men det såg fantastiskt enkelt ut för Max att ratta runt den där bilen över sekunden snabbare än andra under första passet..

https://youtu.be/yq3RJriC_eY?si=FVDk0If4WGKhMCz7

Grattis till 4;e mästerskapet, Max!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Grattis till 4;e mästerskapet, Max!

Det är över innan det ens har börjat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Ni behöver en kram allihopa!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Det är över innan det ens har börjat.

Kan bli kul att se ändå, jag tror det blir en rolig säsong.

Skrivet av Don_Tool:

Ni behöver en kram allihopa!

Är det okej om jag tar en öl istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Ni behöver en kram allihopa!

Gärna!

Skrivet av DasIch:

Kan bli kul att se ändå, jag tror det blir en rolig säsong.

Ja, det kommer de säkert att bli och hoppas något team överraskar rejält!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Kan bli kul att se ändå, jag tror det blir en rolig säsong.

Är det okej om jag tar en öl istället?

Du har en öl på mig när som!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Du har en öl på mig när som!

Schysst! Öl gör mig glad.

Permalänk
Medlem

Ni kan ju inte rimligtvis vara förvånade över att samma bil är dominant när inga regler ändrats?

Permalänk
Skrivet av izzie:

Ni kan ju inte rimligtvis vara förvånade över att samma bil är dominant när inga regler ändrats?

Inte direkt, snarare förvånande att inga av de andra lagen verkar ha gjort några större framsteg🤷🏻‍♂️

Men, det är tidigt än och testerna här och nu visar sällan hela sanningen. Vi lär väl se hur verkligheten artar sig nästa helg 😃

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Ni kan ju inte rimligtvis vara förvånade över att samma bil är dominant när inga regler ändrats?

Inte speciellt förvånad. En del ironi i det hela
Blir en spännande säsong för att se om något annat team har gjort framsteg för att försöka konkurrera med RB

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Blir en spännande säsong för att se om något annat team har gjort framsteg för att försöka konkurrera med RB

Det är ju det man hoppas på för att det ska bli fortsatt bra racing som förra året - men kanske lite tätare även om poäng och placering! Perez hade en del rejäla släpp igår så risken är väl att återigen är bilen ÄNNU bättre anpassad för Max körstil och det blir ännu tråkigare i toppen i år - om det ens är möjligt.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Ni kan ju inte rimligtvis vara förvånade över att samma bil är dominant när inga regler ändrats?

Förvånad är jag inte men det är inte heller någon självklarhet att förra årets dominanta bil fortsatt kommer vara dominant, bara för att reglerna inte ändrats. Newey har t.om. kommenterat att de insåg att andra team kommer kopiera förra årets bil, varför de försökt tänka nytt med den här bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Inte direkt, snarare förvånande att inga av de andra lagen verkar ha gjort några större framsteg🤷🏻‍♂️

Men, det är tidigt än och testerna här och nu visar sällan hela sanningen. Vi lär väl se hur verkligheten artar sig nästa helg 😃

I snitt så är bilarna 0,7 sekunder snabbare en förra året så framstegs ha gjort bara att Red Bull har kommit med ett nytt koncept nu är alla andra kör med deras gamla design.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

det går ju nästan aldrig att få ut nått vettigt ur pre sesången vi får veta nästa helg på Q3vem som visar vart skåpet ska stå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas McLaren och Ferrari slås om 2a plats, att Albon skrällar om han lyckas med sitt tyre management I år igen. Sen Alonso med Aston Martin som lurar där i smeten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Hoppas McLaren och Ferrari slås om 2a plats, att Albon skrällar om han lyckas med sitt tyre management I år igen. Sen Alonso med Aston Martin som lurar där i smeten.

Jag vill gärna se Alonso lyckas, om inte annat så för att visa att 40+ är det nya 20, men jag vill samtidigt se Lawrence Stroll misslyckas. Kanske är jag orättvis mot Lawrence. Det är bara något med den gubben som får mig att resa ragg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag vill gärna se Alonso lyckas, om inte annat så för att visa att 40+ är det nya 20, men jag vill samtidigt se Lawrence Stroll misslyckas. Kanske är jag orättvis mot Lawrence. Det är bara något med den gubben som får mig att resa ragg.

Jag gillade inte Alonso förr. Men visst han var ung, ny och het på pucken, alla har ju varit där någon gång.. Vettel var ju en sån, i stundens hetta visade han hornen. Men Alonso skulle kunna vara en riktigt bra mentor till en stall kamrat som verkligen vill tävla och förtjäna sin plats...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Jag gillade inte Alonso förr. Men visst han var ung, ny och het på pucken, alla har ju varit där någon gång.. Vettel var ju en sån, i stundens hetta visade han hornen. Men Alonso skulle kunna vara en riktigt bra mentor till en stall kamrat som verkligen vill tävla och förtjäna sin plats...

Känns lite som alla riktigt bra förare går igenom den fasen i sin karriär. Enda jag kan komma på som jag inte tror gjort det är Kimi. Landsfrände och tillika superstjärna Mika Häkkinen var ju något vild i början av sin karriär. Hamilton brukade vara rätt aggressiv också. Sen har vi förstås Schumi och Senna som var rätt stora rövhål på banan.

Kanske var Alain Prost en riktig såndär superstjärna som inte gjorde mycket fel ute på banan. Även Niki Lauda, tror jag. Längre tillbaka i tiden än så var väl de allra flesta gentlemän. Annars dog folk. Det gjorde det förvisso ändå, men du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Sitter och kollar på Drive to Survive och funderar... hur strikta är egentligen drogtesterna i F1? Jag vet att de har tester, men... Lance Stroll kommer tillbaka kort tid efter att ha brutit brutit båda handlederna och ena stortån. Armarna är inte ens svullna när han kör kvalet. Han säger att han fått lite skruvar i benen och "en massa medikament".

Det enda jag känner till som kan få en att läka så snabbt är tillväxthormon och testosteron. Han klagade förvisso på att ha ont, vilket knappast är konstigt, och han fick säkerligen en hel del smärtstillande.

I alla andra sporter där man ser en förvånansvärt snabb återhämtning är det garanterat dopingklassade preparat som ligger bakom.

Därav undrar man ju om det i F1 är mer eller mindre fritt fram att dra några linor kokain och en spruta med testo i röven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Sitter och kollar på Drive to Survive och funderar... hur strikta är egentligen drogtesterna i F1? Jag vet att de har tester, men... Lance Stroll kommer tillbaka kort tid efter att ha brutit brutit båda handlederna och ena stortån. Armarna är inte ens svullna när han kör kvalet. Han säger att han fått lite skruvar i benen och "en massa medikament".

Det enda jag känner till som kan få en att läka så snabbt är tillväxthormon och testosteron. Han klagade förvisso på att ha ont, vilket knappast är konstigt, och han fick säkerligen en hel del smärtstillande.

I alla andra sporter där man ser en förvånansvärt snabb återhämtning är det garanterat dopingklassade preparat som ligger bakom.

Därav undrar man ju om det i F1 är mer eller mindre fritt fram att dra några linor kokain och en spruta med testo i röven.

Kan vara ett av dom mest dumma inläggen på länge.. men orkar du inte googla så:

https://www.fia.com/anti-doping

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Kan vara ett av dom mest dumma inläggen på länge.. men orkar du inte googla så:

https://www.fia.com/anti-doping

Om du tycker det var dumt kanske det beror på att du inte kan läsa? Jag frågar om hur det fungerar i praktiken, inte FIA;s officiella policy.

Du vet att IFBB också är emot doping och testar sina "atleter"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Sitter och kollar på Drive to Survive och funderar... hur strikta är egentligen drogtesterna i F1? Jag vet att de har tester, men... Lance Stroll kommer tillbaka kort tid efter att ha brutit brutit båda handlederna och ena stortån. Armarna är inte ens svullna när han kör kvalet. Han säger att han fått lite skruvar i benen och "en massa medikament".

Det enda jag känner till som kan få en att läka så snabbt är tillväxthormon och testosteron. Han klagade förvisso på att ha ont, vilket knappast är konstigt, och han fick säkerligen en hel del smärtstillande.

I alla andra sporter där man ser en förvånansvärt snabb återhämtning är det garanterat dopingklassade preparat som ligger bakom.

Därav undrar man ju om det i F1 är mer eller mindre fritt fram att dra några linor kokain och en spruta med testo i röven.

Han käkar smärtstillande. Förhoppningsvis inte dopingklassade smärtstillande. Bevisligen hade det vart bättre ta in en ersättare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x