Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Alla förare vill köra för Ferrari

Förutom de som kör för Ferrari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

F1 bryr sig helt enkelt mer om pengar än racing. I deras värld är det väl bara boomers som bryr sig om Andretti. De vill ha unga fans och kändisar som bryr sig mer om att synas på sociala media än racing.

Det är väl därför vi får allt fler skitbanor som Miami och Vegas, Barcelona blir ersatt av Madrid och det går rykten om att dumpa Suzuka för ytterligare en skitbana.

Kommer säkert funka bra i några år, tills den nya publiken tröttnar och de som gillar racing gått vidare till något annat.

Jo, så är det ju, och i någon mån "måste" väl den sidan finnas så länge som kostnaderna är fullkomligt astronomiska...

Men man önskar sig ju en bättre balans och lite mer långsiktighet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Förutom de som kör för Ferrari.

De vill också köra för ferrari

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

F1 bryr sig helt enkelt mer om pengar än racing. I deras värld är det väl bara boomers som bryr sig om Andretti. De vill ha unga fans och kändisar som bryr sig mer om att synas på sociala media än racing.

Det är väl därför vi får allt fler skitbanor som Miami och Vegas, Barcelona blir ersatt av Madrid och det går rykten om att dumpa Suzuka för ytterligare en skitbana.

Kommer säkert funka bra i några år, tills den nya publiken tröttnar och de som gillar racing gått vidare till något annat.

Suzuka är förlängt till 2029 nu.

Suzuka 2029

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Suzuka är förlängt till 2029 nu.

Suzuka 2029

Underbart!

Skrivet av xc:

Vi lär ändå aldrig få reda på sanningen här. Kan vara att han är skyldig, eller ett maktspel, eller en ”honey pot” utplacerad av något rivaliserande team.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Underbart!

Underbart är det verkligen, en av dom roligaste banorna på hela kalendern!
Läste också att Silverstone är förlängt till 2034, vill inte se att någon klassisk bana försvinner ifrån kalendern.
Dom kan gärna skrota någon stadsbana istället.

Silverstone 2034

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Underbart är det verkligen, en av dom roligaste banorna på hela kalendern!
Läste också att Silverstone är förlängt till 2034, vill inte se att någon klassisk bana försvinner ifrån kalendern.
Dom kan gärna skrota någon stadsbana istället.

Silverstone 2034

Silverstone är också en riktigt bra bana; snabb, teknisk och bra flöde. Banor likt dessa bör bli K-märkta och alltid finnas med i kalendern.
Vore trevligt om de kunde tvinga ner storleken på bilarna och byta ut Vegas mot typ Brands Hatch eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Silverstone är också en riktigt bra bana; snabb, teknisk och bra flöde. Banor likt dessa bör bli K-märkta och alltid finnas med i kalendern.
Vore trevligt om de kunde tvinga ner storleken på bilarna och byta ut Vegas mot typ Brands Hatch eller något.

Håller med dig till 100%.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Brukar inte F1tv ha något bra erbjudande inför komman säsong? Jag sa upp mitt när säsongen tog slut så behöver signa igen.
Kanske någon vet något bra erbjudande?

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Brukar inte F1tv ha något bra erbjudande inför komman säsong? Jag sa upp mitt när säsongen tog slut så behöver signa igen.
Kanske någon vet något bra erbjudande?

De brukade ha det, ja, men förra året hittade jag inget bra så fick köra på ordinarie pris istället.

Året innan dess släppte de ett dundererbjudande efter pretesting men före säsongen drog igång... schysst.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Finns det några bra kanaler att följa F1 på som har intressanta analyser och inte bara är fyllda av värsta sortens klickbetesdynga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Finns det några bra kanaler att följa F1 på som har intressanta analyser och inte bara är fyllda av värsta sortens klickbetesdynga?

Skysports har en brundle som rabblar irrelevant statistik men annars är de helt okay

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Skysports har en brundle som rabblar irrelevant statistik men annars är de helt okay

Ah, jag tänkte mer på tuben eller liknande.

Ps. Eller de kanske har en tubkanal?

Permalänk
Medlem

Youtube bör man nog hålla sig borta från

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Finns det några bra kanaler att följa F1 på som har intressanta analyser och inte bara är fyllda av värsta sortens klickbetesdynga?

https://www.youtube.com/@WeAreTheRace/videos skulle jag föreslå, t.ex.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Youtube bör man nog hålla sig borta från

Ja, man önskar ju att youtube rensade bort den dynga som dyker upp i flödet.

Skrivet av evil penguin:

Tack! Ska kolla in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag tycker också att The Race är en av de bättre när det kommer till analyser.

Jag tycker att P1 with Matt & Tommy gör en bra podcast om F1. Det är kankse inte några jättetunga analyser utan mer av typen "Två F1 nördar pratar om senaste racet/händelsen" kan vara kul att lyssna på då dom ändå har rätt bra koll men oftast pratar ur en åskådares perspektiv istället för en sportjournalists perspektiv.
https://www.youtube.com/@mattp1tommy/featured

Driver61 kan också vara värd att kolla på, han fokuserar inte bara på F1 utan racing generellt. Han är också en tidigare racingförare men inte i F1
https://www.youtube.com/@Driver61/featured

Nico Rosberg har en egen kanal men han lägger tyvärr inte upp speciellt mycket längre. Han har ju en unik insikt i F1 vilket kan vara intressant. Man kan alltid kolla hans genomgångar av banorna från tidigare år vilket kan vara kul för att förstå den aktuella banan. Man får dock sortera lite då många videos är med av Vlog typen.
https://www.youtube.com/@NicoRosberg/videos

Permalänk
Medlem

Lite bilder på Ferrari 2024
https://www.formula1.com/en/latest/article.gallery-check-out-...

Permalänk
Medlem

Bra med färg, Rätt sparsamt använt av ren omålad kolfiber också. Trevligt. Så många konkurenter som är rätt omålade och trista

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Bra med färg, Rätt sparsamt använt av ren omålad kolfiber också. Trevligt. Så många konkurenter som är rätt omålade och trista

Faktiskt, kan nog vara den jag gillar bäst i år, så här långt.

Permalänk

15% rabatt på årlig prenumeration av F1TV. Ordinarie pris 139.99 €, nu 118.99€.

Dyrare än tidigare då de höjt priserna till i år, men förra året blev det ingen rabatt i Sverige alls, så alltid nåt😊

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk

Någon annan som haft problem med att köpa en årsprenumeration? Får felmeddelandet "There was an error witch your credit card information". Alla uppgifter är korrekta och kortet tillåter alla internetköp i hela världen.

Permalänk
Skrivet av WalTerritory:

Någon annan som haft problem med att köpa en årsprenumeration? Får felmeddelandet "There was an error witch your credit card information". Alla uppgifter är korrekta och kortet tillåter alla internetköp i hela världen.

Nope, för mig gick det snabbt och smidigt. Det brukar strula varje år med formateringen av ens ålder, men i år gick allt utan problem för mig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Skrivet av benonikenobi:

Nope, för mig gick det snabbt och smidigt. Det brukar strula varje år med formateringen av ens ålder, men i år gick allt utan problem för mig.

Okej, enligt supporten så ska de ha tekniskt strul just nu. Så jag får avvakta och försöka igen nästa vecka

Permalänk
Medlem

Gick igenom för mig. Hade redan kontot och kort sen förra året så var bara klicka godkänn och kort verifikationen.
Svider lite att lägga 1300 spänn på en gång bara för f1. Kändes mindre när man betalde per månad även om jag brukar köpa saker på 1år basis

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag brukar vara noga med att kolla när min prenumeration går ut och bara köpa nytt efter det. Ibland kan man lyckas pricka in ett uppehåll i kalendern och på så sätt skjuta fram startdatumet hela tiden. Min nuvarande prenumeration räcker till någon gång i april och sedan när den går ut så förnyar jag inte förrän nästa race. Gör man det tillräckligt länge kanske man kan spara in ett års prenumeration

Permalänk
Skrivet av WalTerritory:

Okej, enligt supporten så ska de ha tekniskt strul just nu. Så jag får avvakta och försöka igen nästa vecka

Gissningsvis är det högt tryck hos dem nu. Många har nog inväntat rabatten som brukar komma vid den här tiden😊

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av WalTerritory:

Någon annan som haft problem med att köpa en årsprenumeration? Får felmeddelandet "There was an error witch your credit card information". Alla uppgifter är korrekta och kortet tillåter alla internetköp i hela världen.

Jag har exakt likadant fel här. Mitt kort har gått ut och det går inte lägga till ett nytt. Har testat med tre olika kort men inget av de fungerar.
Har även kontakt med deras kundtjänst men får bara standard svar skickat till mig hela tiden så får se hur de löser detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

15% rabatt på årlig prenumeration av F1TV. Ordinarie pris 139.99 €, nu 118.99€.

Dyrare än tidigare då de höjt priserna till i år, men förra året blev det ingen rabatt i Sverige alls, så alltid nåt😊

Slog till idag, man får ju hålla lite koll på 'Pre-Season Testing'. Hoppas verkligen Red Bull snor Mercedes no sidepods sidepods-koncept men gör det bättre