FBI stänger malware-nätverk i Ubiquiti-routrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Kollade precis och har senast uppdateringen till min ER-X. Det jag hade glömt eller missat att stänga av var SSH som nu är avstängd. Behövs ej, då jag enbart loggar in via webbläsaren lokalt.
Är dock fundersam över om UBNT Discovery behöver vara på, har en switch + AP kopplad och använder Unifi för att sköta dessa.

SSH är inte öppet utåt mot internet, så det behöver du inte oroa dig för.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk

Då vill jag ställa en fråga.
Jag som bara har mitt nätverk som en "hobby" och använder mig av en Ubiquiti dream machine, rör detta mig? Ingår just dream machine I "edge OS"?
Bör jag vidta några ytterligare åtgärder?

Tack på förhand.
Mvh Henrik

Visa signatur

Asus X-570 E-Gaming || AMD Ryzen 7 3700x || 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz || MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X || Corsair AX1200 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clickytop:

Då vill jag ställa en fråga.
Jag som bara har mitt nätverk som en "hobby" och använder mig av en Ubiquiti dream machine, rör detta mig? Ingår just dream machine I "edge OS"?
Bör jag vidta några ytterligare åtgärder?

Tack på förhand.
Mvh Henrik

Om du har ditt nätverk som en hobby så tänker jag att halva nöjet borde vara att googla fram den informationen och klura på om du är berörd. All info finns säkert på Ubiquitis hemsida.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mpat:

Routrar som inte uppdaterats måste vara det största säkerhetshålet i de flest heminstallationer. Jag VET att man måste uppdatera skiten, men jag gör det ändå alltför sällan.

Vill säga att det är användaren i hemmet som är värst och inte faktiskt uppdaterar vad man kan.

PS. Hur illa kan det vara om man stängt av åtkomst till router utanför LAN, bytt användare och lösenord? Endast portar för Plex, VPN samt EA Battlefield öppet..

Permalänk
Medlem

Borde vara säljstopp på routrar som inte längre får uppdateringar.
Kikar jag på min gamla router på prisjakt så verkar den ha sålts under julhandeln men fick nog sin sista uppdatering mars 2023.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Borde vara säljstopp på routrar som inte längre får uppdateringar.
Kikar jag på min gamla router på prisjakt så verkar den ha sålts under julhandeln men fick nog sin sista uppdatering mars 2023.

Det räcker tyvärr inte. Även om routrar som inte får säkerhetsuppdateringar inte får säljas skulle de redan sålda bli sårbara. En garanti om säkerhetsuppdateringar till ett vist årtal vore bättre. Stöd för helt öppen programvara det bästa.

Jag gissar att din routertillverkare inte tydligt markerar om din router är EOL eller ej. Tyvärr är det ju vanligt och det är svårt att veta om en produkt underhålles eller ej baserat på senaste uppdatering. När ska man dra gränser och byta ut?

Ovanstående gjorde mig faktiskt så less att jag bytte till att köra min router på en x86-dator med OPNsense. Dyrt i inköp och hög tröskel att komma igång men jag räknar inte med att det blir så dyrt utslaget över tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clickytop:

Då vill jag ställa en fråga.
Jag som bara har mitt nätverk som en "hobby" och använder mig av en Ubiquiti dream machine, rör detta mig? Ingår just dream machine I "edge OS"?
Bör jag vidta några ytterligare åtgärder?

Tack på förhand.
Mvh Henrik

Nej, det rör inte dig. Rör enbart EdgeRouter-serien, ingenting i Unifi-serien.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Vad det verkar så var dessa routrar alltså exponerade mot internet på olämpligt sätt och använde standardlösenordet. Ändå kretsar diskussionen i kommentarerna kring att man måste uppdatera sin firmware. Absolut. Men det var ju inte riktigt det som var problemet här och produkten bör därmed inte anses som mindre säker pga denna fadäs.

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

Om du har ditt nätverk som en hobby så tänker jag att halva nöjet borde vara att googla fram den informationen och klura på om du är berörd. All info finns säkert på Ubiquitis hemsida.

Säkert men jag satt i bilen på jobbet och ville ha lite snabb expertis. Tack för din input.

Visa signatur

Asus X-570 E-Gaming || AMD Ryzen 7 3700x || 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz || MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X || Corsair AX1200 ||

Permalänk
Skrivet av blunden:

Nej, det rör inte dig. Rör enbart EdgeRouter-serien, ingenting i Unifi-serien.

Okej.
Tusen tack för info!

Visa signatur

Asus X-570 E-Gaming || AMD Ryzen 7 3700x || 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz || MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X || Corsair AX1200 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Vad det verkar så var dessa routrar alltså exponerade mot internet på olämpligt sätt och använde standardlösenordet. Ändå kretsar diskussionen i kommentarerna kring att man måste uppdatera sin firmware. Absolut. Men det var ju inte riktigt det som var problemet här och produkten bör därmed inte anses som mindre säker pga denna fadäs.

Hurvida det verkligen var standardlösen är svårt att veta då det inte är ovanligt att även rätt kunniga tekniker sätter rätt svaga lösen som går att brute forcea. Och förhoppningsvis kan en pach förhindra att maleware kan installeras även om detta verkar vara en relativt riktad attack så kommer andra grupper att utnyttja metoden för inte fullt lika riktade attacker och kanske för andra syften om inte routrarna pachas. Sen att diskussionen blivit mer allmän är väl för att säkerhetsproblem visat sig i en mängd olika routrar och ofta finns redan en patch ute, men det hjälper ju inte om den inte installeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Och förhoppningsvis kan en pach förhindra att maleware kan installeras även om detta verkar vara en relativt riktad attack så kommer andra grupper att utnyttja metoden för inte fullt lika riktade attacker och kanske för andra syften om inte routrarna pachas.

Eftersom det (vad det verkar) endast var så att det var svaga lösenord eller defaultlösenord (och exponerat mot internet) som var problemet så ser jag inte vilket problem en patch skulle lösa och hur någon annan grupp hackare skulle utnyttja detta om man inte släpper en patch. Vilket säkerhetshål ska man täppa till?

Patch notes V 1.4.7
* fixed a bug in the uneducated sloppy IT admin that continously exposes the admin interface to the internet with the default admin password

Skrivet av MegaMuztek:

Hurvida det verkligen var standardlösen är svårt att veta då det inte är ovanligt att även rätt kunniga tekniker sätter rätt svaga lösen som går att brute forcea.

https://www.justice.gov/opa/pr/justice-department-conducts-co...

This botnet was distinct from prior GRU and Russian Federal Security Service (FSB) malware networks disrupted by the Department in that the GRU did not create it from scratch. Instead, the GRU relied on the “Moobot” malware, which is associated with a known criminal group. Non-GRU cybercriminals installed the Moobot malware on Ubiquiti Edge OS routers that still used publicly known default administrator passwords. GRU hackers then used the Moobot malware to install their own bespoke scripts and files that repurposed the botnet, turning it into a global cyber espionage platform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clickytop:

Okej.
Tusen tack för info!

Vilket inte innebär att du kan ignorera motsvarande säkerhetsåtgärder för Unifi enheter.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

Vart lite orolig först tills jag läste detta. Antar att man dessutom exponerat ssh alt routerns webbgränssnitt mot internet? Så låter mer som ett fenomenalt klantigt konfigurationsfel snarare än någon sårbarhet i routern.

Vilken inställning skulle det vara i routern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r80x:

Största problemet här är ju att routrar når EOL otroligt fort. Mina routrar ger mig fortfarande så pass bra prestanda att det är min 500mbs anslutning som bottleneckar. Har dock inte sett en enda uppdatering på över två år. Nu använder jag bara mina routrar som AP så jag tror de klarar sig lite bättre säkerhetsmässigt men det är fortfarande otroligt dåligt.

Tycker de borde vara bättre på att stödja Dd-Wrt, openwrt och andra system. Hade ökat livslängden avsevärt!

Angående dd/open ett så är det Qualcomm som sätter stopp. Skulle de börja med (fungerande) open-source, hade wrt troligen ha 90% högre support..

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har missat något här, men hur kan detta problem vara relaterat till just Ubiquiti. I princip alla routrar kör väl med default lösenord tills du själv har gått in och ändrat det. Kör själv en EdgeRouter Lite som fungerar bra och får fortfarande sporadiska hotfixes. Ubiquiti ska ha återupptagit utvecklingen av sitt EdgeOS och har redan släppt en förhandsversion av EdgeOS 3.0.

Permalänk
Medlem

Funderar lite på hur det kommer sig att inte Internet-leverantörerna har en tjänst där man kan köra sin router virtualiserat hos leverantören istället. Kanske kräver lite ändringar i modemet, men borde vara fullt möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Vet inte om jag har missat något här, men hur kan detta problem vara relaterat till just Ubiquiti. I princip alla routrar kör väl med default lösenord tills du själv har gått in och ändrat det. Kör själv en EdgeRouter Lite som fungerar bra och får fortfarande sporadiska hotfixes. Ubiquiti ska ha återupptagit utvecklingen av sitt EdgeOS och har redan släppt en förhandsversion av EdgeOS 3.0.

Routrar (och switchar) kör olika OS och olika tillämpningar av befintliga OS och jag undrar om inte UI haft detta på känn och plockat upp vidareutveckling av EdgeOS på grund av detta, kanske även annat.

Jag är bara glad, har alltid gillat Edge enheterna - och UISP - mycket mer än Unifi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Routrar som inte uppdaterats måste vara det största säkerhetshålet i de flest heminstallationer. Jag VET att man måste uppdatera skiten, men jag gör det ändå alltför sällan.

Tror inte routrar uppdateras så länge? Min Linksys EA7500 V2 fick sista uppdateringen 2019 och det är nog samma år jag köpte den.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Artikeln kan förstås ha ändrats sedan du läste den, men just nu står det i alla fall att man både bör fabriksåterställa (för att få bort skadliga filer enligt FBI) och ändra lösenord. Vilket också är vad FBI själva skriver.

Fast vektorn var ju publikt tillgängliga inloggningsuppgifter enligt standard-konto (otroligt lat av Ubiquity att inte slumpgenerera denna typen av information). Så om du bytte standarduppgifter a för adminkontot så är risken i praktiken väldigt liten.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Angående dd/open ett så är det Qualcomm som sätter stopp. Skulle de börja med (fungerande) open-source, hade wrt troligen ha 90% högre support..

Nja, mycket av deras open source-kod brukar fungera såvitt jag vet. Broadcom däremot är vedervärdiga.

Skrivet av CrazyDriver:

Vet inte om jag har missat något här, men hur kan detta problem vara relaterat till just Ubiquiti. I princip alla routrar kör väl med default lösenord tills du själv har gått in och ändrat det. Kör själv en EdgeRouter Lite som fungerar bra och får fortfarande sporadiska hotfixes. Ubiquiti ska ha återupptagit utvecklingen av sitt EdgeOS och har redan släppt en förhandsversion av EdgeOS 3.0.

Det var väl främst för att angriparna valt den plattformen att bygga för efter att ha konstaterat att de hittat ett flertal sådana med admin-interface exponerat mot internet. Det är alltid enklare att standardisera runt en viss plattform än att bygga för varje skräprouter de hittar.

EdgeOS 3.0 är än så länge främst förändringar av GUI:t för att matcha deras andra enheters designspråk bättre. Förhoppningsvis innebär det dock att de även kommer att göra ytterligare funktionella ändringar längre fram när GUI-förändringarna är klara. Något som dock talar emot det är att de SoC:er som flera av dessa routrar bygger på inte längre säljs, så att tillverka nya exemplar att sälja för att faktiskt täcka kostnaden för vidareutveckling riskerar att bli svårt.

Skrivet av Homdax:

Routrar (och switchar) kör olika OS och olika tillämpningar av befintliga OS och jag undrar om inte UI haft detta på känn och plockat upp vidareutveckling av EdgeOS på grund av detta, kanske även annat.

Jag är bara glad, har alltid gillat Edge enheterna - och UISP - mycket mer än Unifi.

Än så länge är det bara ett nytt GUI (och stöd för WireGuard). Vi får se hur mycket nyutveckling de faktiskt kommer göra. Det är dock kul att äntligen få något annat än säkerhetsuppdateringar.

Skrivet av ChaosClocker:

Tror inte routrar uppdateras så länge? Min Linksys EA7500 V2 fick sista uppdateringen 2019 och det är nog samma år jag köpte den.

Nej, de flesta gör det inte tyvärr. Där har Ubiquiti stuckit ut med EdgeRouter-serien som uppdaterats sedan 2013, om än främst säkerhetsuppdateringar de senaste åren.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Tror inte routrar uppdateras så länge? Min Linksys EA7500 V2 fick sista uppdateringen 2019 och det är nog samma år jag köpte den.

Ja tyvärr ätr detta en realitet. Galet med tanke på hur viktig routern är i våra hem. Att bygga egen router är väl egentligen enda hållbara strategin om man besitter den kunskapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Angående dd/open ett så är det Qualcomm som sätter stopp. Skulle de börja med (fungerande) open-source, hade wrt troligen ha 90% högre support..

Qualcomm verkar inte direkt fientliga mot Open Source/Linux. De är bara extremt slöa och rätt odugliga. Det finns gott om commits av WiFi7-grejer i Linux-kärnan från folk med qualcomm-email-adresser. Deras SDK som de erbjuder till konsumentrouterutvecklare bygger på OpenWrt och finns att ladda ner i mestadels källkodsform. Vanilla OpenWrt har stöd för minst ett WiFi6 Qualcomm-chipset och flera modeller (dock en del fulkinesiska som man måste hacka sig in i).

Broadcom är direkt fientliga. DD-Wrt-snubben har haft ett NDA med Broadcom som tillät honom att åstadkomma en del, men det förhållandet tycks mestadels ha surnat för WiFi6+-hårdvara. Tomato verkade ha fått ut information om en enstaka modell/chipset sist jag kollade. Jag engagerar mig måttligt i det, men både DD-Wrt och Tomato tycks vara långsamt döende på grund av Broadcom och projektens beroenden av deras hårdvara.

Mediatek är de minst kassa av de tre stora, men inte perfekta. De både bidrar själva till Linux och sponsrar frilansare, till exempel OpenWrt-utvecklare. Även deras SDK bygger på OpenWrt, men har en massa saker som är för kassa för att få in i mainline. OpenWrts eventuellt kommande hårdvara, OpenWrt One, bygger på Mediatek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Qualcomm verkar inte direkt fientliga mot Open Source/Linux. De är bara extremt slöa och rätt odugliga. Det finns gott om commits av WiFi7-grejer i Linux-kärnan från folk med qualcomm-email-adresser. Deras SDK som de erbjuder till konsumentrouterutvecklare bygger på OpenWrt och finns att ladda ner i mestadels källkodsform. Vanilla OpenWrt har stöd för minst ett WiFi6 Qualcomm-chipset och flera modeller (dock en del fulkinesiska som man måste hacka sig in i).

Broadcom är direkt fientliga. DD-Wrt-snubben har haft ett NDA med Broadcom som tillät honom att åstadkomma en del, men det förhållandet tycks mestadels ha surnat för WiFi6+-hårdvara. Tomato verkade ha fått ut information om en enstaka modell/chipset sist jag kollade. Jag engagerar mig måttligt i det, men både DD-Wrt och Tomato tycks vara långsamt döende på grund av Broadcom och projektens beroenden av deras hårdvara.

Mediatek är de minst kassa av de tre stora, men inte perfekta. De både bidrar själva till Linux och sponsrar frilansare, till exempel OpenWrt-utvecklare. Även deras SDK bygger på OpenWrt, men har en massa saker som är för kassa för att få in i mainline. OpenWrts eventuellt kommande hårdvara, OpenWrt One, bygger på Mediatek.

Sant, jag menade Broadcom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Routrar som inte uppdaterats måste vara det största säkerhetshålet i de flest heminstallationer. Jag VET att man måste uppdatera skiten, men jag gör det ändå alltför sällan.

Alternativt att man confat sönder setupen och satt sig i skiten. Sist jag uppgraderade min UDM Pro från v 1.x till 2.x så tog det runt 6 timmar att få allt att lira igen. Både pga att Ubiquiti själva lyckats med breaking changes, sen att man själv lagt till egna script och skit som slutade funka.

Polaren gick från 2.x till 3.x för några veckor sen, då sket sig allt så hårt att han fick köra en reset och börja om från början.
Är därför lagom sugen att bumpa till 3.x...

Jag är inte supernöjd med Ubiquiti för tillfället, men har varken pengar eller idéer på ett komplett system (router, switch, AP) att byta ut till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vilken inställning skulle det vara i routern?

vad menar du? Tryck på users för att byta lösenord, ssh kan slås av/på under system tabben.

Tillgång till routern från internet blockas genom brandväggsregler, det var länge sedan jag skaffade min men enligt Google så skapar setup wizarden det automatiskt om man använder den.

Om det är så att routern helt saknar brandväggsregler ifall man inte använder wizarden så är det väl säkert halva problemet till dom här felkonfade routrarna.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Tillgång till routern blockas genom brandväggsregler, det var länge sedan jag skaffade min men enligt Google så skapar setup wizarden det automatiskt om man använder den.

Om det är så att routern helt saknar brandväggsregler ifall man inte använder wizarden så är det väl säkert halva problemet till dom här felkonfade routrarna.

Ja, de inbyggda guiderna skapar regler som blockerar detta.

Ubiquiti motiverar det med att enhetens primära funktion är som en router, inte en brandvägg. VyOS är precis likadant med exakt samma motivering. Antagandet är att folk vet vad de gör, eller använder guiderna. Gör man inte det sistnämnda så har man ju ingen NAT heller, så man lär märka att saker inte fungerar som man tänkt sig. Tror snarare att det handlar om att folk manuellt öppnat upp tillgång till admin-gränssnitten från internet för att det "är smidigt", utan att tänka på vad det innebär. Det är trots allt inte alla som vet att det är fullt rimligt att skanna av hela IPv4-internet med verktyg som masscan etc. eller söka i datan för tjänsterna som redan gör det.

När det gäller lösenordet så blir man ombedd/tvingad att byta i senare versioner, men det är relativt lätt att komma runt detta eller helt enkelt misslyckas med att göra bytet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Speciellt såna jävlar där man måste själva leta upp firmware filen på deras hemsida, och så har dom sjuttioelva revisioner av samma modell. Och dom gömmer vilken man har så bästa dom kan, because fuck you!

Finns nog inget sämre på IT-sidan än just nätverksprodukter. Tom på svindyra enterprise brandväggar/routrar och switchar så släpper de nya versioner med viktiga fixar men alla avråder starkt från att använda de versionerna då de ofta introducerar mängder med andra fel. Verkar som om de är helt oförmögna att bara patcha vad som är fel utan känner sig också tvingade att stoppa in en massa andra orelaterade ändringar samtidigt. Ta t.ex Palo Alto, 11.1 är senaste men alla rekommenderar att du kör enbart med 10.10 (och då har det också släppts mängder med nyare version i 10.x serien). Satans lekstuga är vad det är.

Skrivet av blunden:

Ja, har man tänkt efter lite när man konfigurerat sina prylar så är det i detta fall lungt enligt all publik information.

Man ser ju ibland folk som frågar hur de öppnar upp SSH till routern från internet, så att en del gör så förvånar mig tyvärr inte.

SSH till routern från Internet är inget problem om de bara hade kört med det som det är meningen, dvs med nycklar istället för lösenord. Åter en sådan sak där det är lekstuga hos tillverkarna.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Ja tyvärr ätr detta en realitet. Galet med tanke på hur viktig routern är i våra hem. Att bygga egen router är väl egentligen enda hållbara strategin om man besitter den kunskapen.

Går att beställa en minpc från aliexpress billigt, så behöver man inte bygga något. Finns t.o.m med pfsense förinstallerat.

Har en qotom med passivt kyld i3 som funkat felfritt i flera år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

SSH till routern från Internet är inget problem om de bara hade kört med det som det är meningen, dvs med nycklar istället för lösenord. Åter en sådan sak där det är lekstuga hos tillverkarna.

Du kan vad jag vet sätta upp nycklar om du vill, vilket absolut är det enda man bör tillåta om man absolut envisas med att exponera den mot internet. Att de initialt enbart har ett lösenord är ju dock inget konstigt, men de skulle kunna vara bättre på att påpeka för användarna hur de lägger till sina publika nycklar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q