Ingen produkt skickad, inget svar på mail.

Permalänk
Medlem

Ingen produkt skickad, inget svar på mail.

Köpte en usb hubb av datagrottan. 2 veckor senare och de har varken skickat den eller svarat på mina mail. Vad gör jag nu?

Permalänk
Hedersmedlem

De har telefonnummer under "Kontakta oss" på hemsidan, så jag skulle ringa som nästa steg.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

betalade du med paypal så får du pengarna tillbaks direkt

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pippisfarfar:

Trustpilot är klurig dock, många företag har extremt låga betyg där och bara där, så ett lågt betyg kan betyda att det är skräp, men även att de i regel är ganska bra...
Komplett har 1.9 och NetOnNet 1.7, så Datagrottan tycks vara bättre än dem åtminstone... vilket jag är bra skeptisk till.
På Prisjakt har Datagrottan 3.1, Komplett 4.5 och NetOnNet 4.4.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Man ska ta trustpilot med en stor nypa salt tycker jag. Nästan alla butiker jag kollat där har dåliga betyg.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

De har inte superba betyg på Facebook eller Prisjakt heller. Hemsidan har diverse konstigheter i stavning och formulering men värre finns.

Permalänk
Medlem

Har haft enbart dålig erfarenhet av dom tyvärr. Har alltid fått vad jag beställt, men det har varit mycket försenat och i ett fall efter jag begärt hävning av köpet.
Skulle inte handla där om det går att få tag i någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Bläddra lite bland produkter hos Datagrottan, de måste ha Europas största lager, precis nästan allt finns minsann i lager som ingen annan har.
Gissar att de beställer in löpande efter att ha fått order och efter att ha fått betalt. vilket gör att man kan få vänta i veckor och kanske månader om man beställer udda produkter eller sådana med brist, eller inte få nått alls...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Häv köpet, varför ska man vänta i 2 veckor om det fanns i lager? oseriöst att dom inte ens bemödat sig att svara det säger ju allt. Nä handla från dom kända aktörerna kanske lite dyrare men du får du hjälp ifall nåt strular och slipper huvudvärken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Häv köpet, varför ska man vänta i 2 veckor om det fanns i lager? oseriöst att dom inte ens bemödat sig att svara det säger ju allt. Nä handla från dom kända aktörerna kanske lite dyrare men du får du hjälp ifall nåt strular och slipper huvudvärken..

Geggan blir väl i så fall hur? Svarar dom inte på mail skulle jag inte direkt ha höga förhoppningar på att dom för den delen svarar i 📞

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Geggan blir väl i så fall hur? Svarar dom inte på mail skulle jag inte direkt ha höga förhoppningar på att dom för den delen svarar i 📞

Hade faktiskt ringt konsumentverket och rådfrågat, man ska inte vänta veckor eller längre på att få svar då måste det finnas lagar som skyddar köpare från såna här skojare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Häv köpet, varför ska man vänta i 2 veckor om det fanns i lager? oseriöst att dom inte ens bemödat sig att svara det säger ju allt. Nä handla från dom kända aktörerna kanske lite dyrare men du får du hjälp ifall nåt strular och slipper huvudvärken..

Ursäkta men jag kan inte se i TS post att varan uppgavs finnas i lager vid köpttillfället?

Vid köp accepterade TS köpvillkoren, om TS har kontaktat säljaren enligt instruktionen i köpvillkoren är det som tidigare nämnts läga att ringa. En bra grundregel är att endast handla av en webshoppar som går att kontaka via telefon. Mejl är såklart smidigare och bättre på alla sätt och vis men att som i detta fall är det bra att kunna ringa in.

Det går att spekulera i varför och kan finnas en logisk förklaring. Fel angivna kontaktuppgifter, mail hamnat i spam, inte svarat på säljarens telefonsamtal.

Köpvillkoren https://www.datagrottan.se/pages/terms
Beställningsvara

Varor vi inte lagerför beställs från våra leverantörers lager. Det medför att leveranstid kan bli längre hos beställningsvaror än för lagerförda varor. Normalt kan detta ta upp till 14 dagar.

LEVERANSFÖRSENINGAR

Vid onormal lång leveranstid har konsumenten rätt att kontakta oss och häva köpet genom att svara på den orderbekräftelse som tidigare har skickats till kunden och där skriva att man vill häva köpet Datagrottan kommer då att skicka en bekräftelse på detta att de är möjligt om nu inte paketet är på väg till kunden och datagrottan ska sända ett bevis på detta
Vid eventuell leveransförsening kommer Datagrottan att försöka att kontakta kunden via mail eller telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepherds pie:

Ursäkta men jag kan inte se i TS post att varan uppgavs finnas i lager vid köpttillfället?

Vid köp accepterade TS köpvillkoren, om TS har kontaktat säljaren enligt instruktionen i köpvillkoren är det som tidigare nämnts läga att ringa. En bra grundregel är att endast handla av en webshoppar som går att kontaka via telefon. Mejl är såklart smidigare och bättre på alla sätt och vis men att som i detta fall är det bra att kunna ringa in.

Det går att spekulera i varför och kan finnas en logisk förklaring. Fel angivna kontaktuppgifter, mail hamnat i spam, inte svarat på säljarens telefonsamtal.

Köpvillkoren https://www.datagrottan.se/pages/terms
Beställningsvara

Varor vi inte lagerför beställs från våra leverantörers lager. Det medför att leveranstid kan bli längre hos beställningsvaror än för lagerförda varor. Normalt kan detta ta upp till 14 dagar.

LEVERANSFÖRSENINGAR

Vid onormal lång leveranstid har konsumenten rätt att kontakta oss och häva köpet genom att svara på den orderbekräftelse som tidigare har skickats till kunden och där skriva att man vill häva köpet Datagrottan kommer då att skicka en bekräftelse på detta att de är möjligt om nu inte paketet är på väg till kunden och datagrottan ska sända ett bevis på detta
Vid eventuell leveransförsening kommer Datagrottan att försöka att kontakta kunden via mail eller telefon.

Jo men den fanns i lager. 1-3 dagars leveranstid stog det. Det står också på deras hemsida att varor levereras inom 2-4 dagar. Sen på produkten i sig stog det mer specifikt "1-3 arbetsdagar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Jo men den fanns i lager. 1-3 dagars leveranstid stog det. Det står också på deras hemsida att varor levereras inom 2-4 dagar. Sen på produkten i sig stog det mer specifikt "1-3 arbetsdagar"

Ok då är det ju solklart att du skulle haft sakerna eller en god förklaring nu.
Har du provat att ringa dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepherds pie:

Ok då är det ju solklart att du skulle haft sakerna eller en god förklaring nu.
Har du provat att ringa dem?

Nej, tänkte vänta nån vecka först men det börjar nog bli dags nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Nej, tänkte vänta nån vecka först men det börjar nog bli dags nu.

Prova imorgon, det har gått på tok för lång tid och dom ljuger tydligen om leveranstiderna...