Teknikmagasinet återuppstår som nätbutik

Permalänk
Medlem

Stäng ner helt istället. Ni var populära för många många år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ändå kul för folk som får behålla sina presentkort dom fick i julklapp.

Det jag hade blev värdelöst i en av deras tidigare konkurser...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Typ en Wish eller Temu fast ännu sämre...

Mer troligt att de köper från dem och säljer vidare här med 500% prispåslag, t ex som flera "spelbutiker" säljer retrokonsoler för 500:- här i Sverige som kostar 70-110:- på Temu.... eller som alla X antal så kallade företag på Tradera som sitter och säljer hårddiskar/usb från kina (scam produkter) som är inköpta via aliexpress/wish/temu etc... Finns ju en mängd varor dessa så kallade företag säljer, men just det ovan är vad jag sett mest... även usb kablar i mängder (laddning till mobiler).

Då är ju namnet "Teknikmagasinet" värdefullt då det ger illusionen av att det är hyfsat "skräp" man köper och inte totalt skräp.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Necrophor:

Mer troligt att de köper från dem och säljer vidare här med 500% prispåslag, t ex som flera "spelbutiker" säljer retrokonsoler för 500:- här i Sverige som kostar 70-110:- på Temu.... eller som alla X antal så kallade företag på Tradera som sitter och säljer hårddiskar/usb från kina (scam produkter) som är inköpta via aliexpress/wish/temu etc... Finns ju en mängd varor dessa så kallade företag säljer, men just det ovan är vad jag sett mest... även usb kablar i mängder (laddning till mobiler).

Då är ju namnet "Teknikmagasinet" värdefullt då det ger illusionen av att det är hyfsat "skräp" man köper och inte totalt skräp.

Inte bara det, utan att du har en motpart i Sverige du kan reklamera hos om det inte funkar.

Nu kanske inte Teknikmagasinet är det bästa exemplet på det i verkligheten, de konkar ju med jämna mellanrum och säljs, men i folks ögon så är det tryggt med en stabil part man kan reklamera hos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det kan ju vara så enkelt att de köpt varumärket och kundregistret bara. Att branda om sin befintliga webbshop och knyta en ny domän dit är inte supersvårt, men det kanske kan dra några kunder. Jag hade t.ex. aldrig hört talas om Phonelife, men däremot Teknikmagasinet, och jag hade kanske, om jag inte kände till uppköpet, varit mer benägen att handla något från Teknikmagasinet som är "kända" än Phonelife som jag aldrig hört talas om.

Klart enklare och billigare än att ta över en kedja med fysiska butiker och sånt.

Jag känner till Phonelife. Tror inte jag handlat där dock

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Inte bara det, utan att du har en motpart i Sverige du kan reklamera hos om det inte funkar.

Nu kanske inte Teknikmagasinet är det bästa exemplet på det i verkligheten, de konkar ju med jämna mellanrum och säljs, men i folks ögon så är det tryggt med en stabil part man kan reklamera hos.

Problematiken jag ser där genast är att det endast ger illusionen av att kunna reklamera, om man nu skall gå efter redan "existerande" företag som jag tog upp innan som är väldigt frekventa på just Tradera/Blocket/Facebook Marketplace.

Men då jag inte alls känner till Phonelife tänker jag inte göra något uttalande om dem specifikt, det är möjligt att de endast var ute efter ett mer välkänt varumärke för att driva sitt sortiment online. Men den spontana känslan säger att "dropship" för wish/temu/aliepxress produkter kommer vara dominerande på "nya teknikmagasinet".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Snälla, bara låt butiken dö. Det finns ingen anledning att försöka hålla den vid liv längre.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Har de sagt att de kommer ta emot gamla presentkort? Det är ju annars inget de har krav på att ta över när butiken byter ägare utan något de måste välja att göra.

Jaha, my bad på den, trodde de var nåt sånt upplägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Necrophor:

Problematiken jag ser där genast är att det endast ger illusionen av att kunna reklamera, om man nu skall gå efter redan "existerande" företag som jag tog upp innan som är väldigt frekventa på just Tradera/Blocket/Facebook Marketplace.

Men då jag inte alls känner till Phonelife tänker jag inte göra något uttalande om dem specifikt, det är möjligt att de endast var ute efter ett mer välkänt varumärke för att driva sitt sortiment online. Men den spontana känslan säger att "dropship" för wish/temu/aliepxress produkter kommer vara dominerande på "nya teknikmagasinet".

Absolut, det handlar om illusioner. Men de är också värda pengar

Vi här i den här tråden vet bättre så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Passande nick! Jag har kvar min Kyosho Mini-Z MR-01 med pimpade delar i kolfiber och aluminium

Växte upp med Tamiya och har kvar min gamla Wild Willy från 80-talet.

Saknar Hobbex när de var värda namnet "Riktigt radiostyrt". Tyvärr fick Kyosho hybris och försökte köra egna butiker. I spåren av deras misslyckande så dog även Hobbex för mig.

Har en själv hemma i delar, och en miniz monster klon från iwaver som är ett rullande chassie i stort sett.
Heter iwaver 04, lite bättre mosfet kretsar som klarade av bättre motorer på monster trucken, aluminium dämpartorn från gpm och kullager också.
Har även mr01 klon i delar iwaver 01 som Teknikmagasinet sålde en gång i tiden både Dodge Viper och en Mitsubishi evo 6 tror jag det var ?

De är dock inte mkt att köra med då 27 MHz plockar på sig störningar som kör fullgas in i närmaste vägg tyvärr där jag bor.

Tänkt att plocka över el från en wltoys k989 och pn racing servo board för att 2.4 GHz konvertera miniz monster klonen till sommaren.
Saknar dock servo motor till den än så länge och inte beställt servo kretskortet jag tänkt använda till det.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Piska en död häst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det negativa är att dom köpte upp ett dött märke.

Negativt för vem? Fler aktörer på marknaden är bara positivt för oss konsumenter.

Skrivet av HazZarD:

Man kan handla allt billigare än vad dom nånsin kommer sälja där.. Så förstår inte vitsen egentligen, inte så det blir något unikt utbud där till priser man inte hittar bättre utomlands AGI ?

Vitsen är väl att de sorterar, filtrerar och plockar ut guldkornen från utlandet och presenterar dem till dig, säljer med snabb leverans, svenska köpvillkor, garanti osv. Det finns ett syfte och ett värde i det. Inte för alla, men för många.

Permalänk
Medlem

Phonelife, de säljer mobilskal har nog köpt ett eller två skal där. Har man inte en i(diot) mobil eller från konkurrenten koreansk bloatware så måste man ju handla skal online om man vill ha lite urval och färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Passande nick! Jag har kvar min Kyosho Mini-Z MR-01 med pimpade delar i kolfiber och aluminium

Växte upp med Tamiya och har kvar min gamla Wild Willy från 80-talet.

Saknar Hobbex när de var värda namnet "Riktigt radiostyrt". Tyvärr fick Kyosho hybris och försökte köra egna butiker. I spåren av deras misslyckande så dog även Hobbex för mig.

Kan ju rekommendera Hab.se. Både om man kör el, bensin eller diesel. Bygga eget eller köpa färdiga.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Ibland är de bara bättre att låta saker dö..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

De skulle ha blivit mer av en e-handel för länge sedan. Fast deras "seriösa" sortiment är det ju hur många andra bytiker som helst som har, och billigare, och vill man bara "slösurfa tramsprodukter" så finns Coolstuff, som vid det här laget är ett mycket starkare varumärke. Så jag tror inte det kommer gå vägen den här gången heller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

om jag minns rätt var teknikmagasinet postorder företag imnan dem hade butiker, så dem har gått tillbaka var dem började

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag känner till Phonelife. Tror inte jag handlat där dock

Har köpt lite skal och skärmskydd därifrån, helt ok kvalitet, pris och leveranstid.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Blir inte samma rykte, uppfattning och konsistens på varumärket.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Tror det kan finnas en möjlighet om de fokuserar varumärket. När jag växte upp så vill jag minnas det var lite av en händelse när en ny katalog kom. Många roliga och udda prylar. Kanske skulle det spåret fungera idag också men isåfall får de nog ändå ha någon strategi. kanske udda grejer av HÖG kvalitet och inte ännu ett aliexpress eller temu som säljer mycket udda saker men där mycket är rent skräp.

Permalänk
Medlem

Frågatecken

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Ser fram emot katalogen i postlådan

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag tänker på bilmärket saab av nån konstig anledning. 😁

Men kul att företaget överlever ett tag till. Förhoppningsvis så slipper nån/några själar bli arbetslösa nu när arbetslösheten breder ut sig i Sverige.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Hur kan detta ens få fortgå!?
Tycker det luktar allmänt illa, penningtvätteri...

Skrivet av Nikodemous:

Jag tänker på bilmärket saab av nån konstig anledning. 😁

Ja, verkligen en konstig anledning
Mår du bra annars? Laborera gärna över den tanken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Hur kan detta ens få fortgå!?
Tycker det luktar allmänt illa, penningtvätteri...

Ja, verkligen en konstig anledning
Mår du bra annars? Laborera gärna över den tanken.

Svårt att veta om du är seriös, men Saab drabbades ju också av massor med omstarter och ägarbyten, falska löften som inte infriades. Personbilstillverkningen alltså. Jag kan se likheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag kan se likheter

Då är ni minst två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Hur kan detta ens få fortgå!?
Tycker det luktar allmänt illa, penningtvätteri...

Ja, verkligen en konstig anledning
Mår du bra annars? Laborera gärna över den tanken.

Ja alltså, saab hade också problem med lönsamheten och ansågs ha 9 liv till spiker cars köpte upp dom och körde saab i graven. Lite samma visa som det vi ser nu 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Dö bara XD

Permalänk
Skrivet av darrenj:

Ser fram emot katalogen i postlådan

Där man skulle leta efter en fejk produkt och vinna ett pris klassiker

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag tänker på bilmärket saab av nån konstig anledning. 😁

Men kul att företaget överlever ett tag till. Förhoppningsvis så slipper nån/några själar bli arbetslösa nu när arbetslösheten breder ut sig i Sverige.

Blev inte Saab senare holländsk Spiker? Till och med hade kallats ett F1 stall?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/