Teknikmagasinet återuppstår som nätbutik

Permalänk
Melding Plague

Teknikmagasinet återuppstår som nätbutik

I helgen stängde den konkurssatta kedjan sina sista butiker, men lever nu vidare som e-handelssajt, under nya ägare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Here we go again…

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Teknikmagasinet - ger sig inte i första taget!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

För att de tror att varumärket har ett värde, men inte de fysiska butikerna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nu1mlock:

Alltid lurar det någon.

Permalänk
Medlem

April april!

Permalänk
Medlem

Gött, trevlig butik!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Teknikmagasinet är som alla Marvel filmer.
I slutet så dör fienden och alla är glada, men kollar man vidare efter eftertexterna så återuppstår de igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

För att de tror att varumärket har ett värde, men inte de fysiska butikerna.

Det var menat som en retorisk fråga.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Phonelife sin vinstmarginal lämnar ju en del att önska. Något förvånande att börja sälja grejer som väldigt många andra gör via nätet. Det blir ju ofta prispress och ännu mindre marginal till slut.
Man får ju samma skit från alibeng till en tiondel av priset, men med längre leveranstid som straff.
Jag tror helt enkelt att dom köpt kundregistret. De som har sin mail registrerad kommer nog få ett mail därifrån snart tippar jag.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av marcusOCZ:

Phonelife sin vinstmarginal lämnar ju en del att önska. Något förvånande att börja sälja grejer som väldigt många andra gör via nätet. Det blir ju ofta prispress och ännu mindre marginal till slut.
Man får ju samma skit från alibeng till en tiondel av priset, men med längre leveranstid som straff.
Jag tror helt enkelt att dom köpt kundregistret. De som har sin mail registrerad kommer nog få ett mail därifrån snart tippar jag.

Det kan ju vara så enkelt att de köpt varumärket och kundregistret bara. Att branda om sin befintliga webbshop och knyta en ny domän dit är inte supersvårt, men det kanske kan dra några kunder. Jag hade t.ex. aldrig hört talas om Phonelife, men däremot Teknikmagasinet, och jag hade kanske, om jag inte kände till uppköpet, varit mer benägen att handla något från Teknikmagasinet som är "kända" än Phonelife som jag aldrig hört talas om.

Klart enklare och billigare än att ta över en kedja med fysiska butiker och sånt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Lurar en neceomancer i mossen.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Ändå kul för folk som får behålla sina presentkort dom fick i julklapp.

Permalänk
Medlem

Så en troligen helt orelaterad nätbutik byter logga och domän… känns inte som att det kommer gå så bra i min värld

Permalänk
Medlem

Men alltså, ingen bryr sig om Teknikmagasinet längre. Låt namnet leva vidare i nostalgi i stället.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Alltså varför vill man driva vidare en död kedja ? suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ändå kul för folk som får behålla sina presentkort dom fick i julklapp.

Har de sagt att de kommer ta emot gamla presentkort? Det är ju annars inget de har krav på att ta över när butiken byter ägare utan något de måste välja att göra.

Permalänk
Medlem

Har inget emot att de dyker upp igen, ser gärna att de kör lite radiostyrt igen på butiken liknande Hobbex med lite mer kända märken.
T ex Carisma, Tamiya, Team Losi, Kyosho, HPI, Team Associated etc...

Håller mig till radiostyrt på backen efter att en ca 3 månader gammal quadcopter stack iväg för mig.
Trots att jag stängde av radion så fortsatte den flyga iväg in genom ett par kilometer skog.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Det var min första tanke när jag läste att dom gått i konkurs, någon borde ta över och sälja enbart på nätet. Dom nya ägarna fick säkert ett stort lager med prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det var menat som en retorisk fråga.

Jag fattade att det var modell "suck, låt meningslösheten med livet vila i frid", men det bryr sig nog inte den som övertar varumärket om.

Permalänk
Medlem

Haha väldigt offtopic/ontopic - sista gången jag va på teknikmagasinet va kanske 2008 (?) va ute efter en hårtrimmer men den jag ville ha fanns inte inne så killen som hjälpte mig sa till mig att: ”ta tuben till X, den butiken har den inne” - jag stod där tyst och såg ut som ett fån… jag FATTADE inte vad han menade…Vadå tub? Jag vill ha en hårtrimmer. Efter typ ”3” minuters tystnad så sa jag ”va? Ta vadå? - då förstod han att jag inte förstod. Tunnelbanan….

Det roliga i det hela är att jag är uppvuxen i botkyrka men har aldrig anammat slang. Så där stod jag och såg ut som ett fån. Han måste ha garvat läppen av sig när jag lämna. (Jag ser ut som en hiphoppare men lyssnar på metal så han kanske trodde jag skulle förstå (vad mina syskonbarn säger) -”ortenspråk” (fattar inte hälften av vad de säger idag…) kul minne från teknikmagasinet dock.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Zombien som vägrar dö

Permalänk
Medlem

Så... dropshipping antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Så... dropshipping antagligen.

Typ en Wish eller Temu fast ännu sämre...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Kul att den lever kvar för de som tycker om teknikmagasinets roliga småprylar antar jag? Ser inget negativt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Kul att den lever kvar för de som tycker om teknikmagasinets roliga småprylar antar jag? Ser inget negativt här.

Det negativa är att dom köpte upp ett dött märke. Man kan handla allt billigare än vad dom nånsin kommer sälja där.. Så förstår inte vitsen egentligen, inte så det blir något unikt utbud där till priser man inte hittar bättre utomlands AGI ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Har inget emot att de dyker upp igen, ser gärna att de kör lite radiostyrt igen på butiken liknande Hobbex med lite mer kända märken.
T ex Carisma, Tamiya, Team Losi, Kyosho, HPI, Team Associated etc...

Passande nick! Jag har kvar min Kyosho Mini-Z MR-01 med pimpade delar i kolfiber och aluminium

Växte upp med Tamiya och har kvar min gamla Wild Willy från 80-talet.

Saknar Hobbex när de var värda namnet "Riktigt radiostyrt". Tyvärr fick Kyosho hybris och försökte köra egna butiker. I spåren av deras misslyckande så dog även Hobbex för mig.