W11 och uppspelning i foobar

Permalänk
Medlem

W11 och uppspelning i foobar

Det är ganska nytt för mig med Windows !! och det finns saker som förvånar mig.

1) Om jag markerar 15 låtar i utforskaren kan jag starta spelning i foobar (med tryck på Return) - men inte om jag markerar 16 eller fler. Jag kan däremot starta uppspelning av 1-15 låtar och manuellt (dvs markera och dra till foobars fönster) med hur många låtar som helst. Ett märkligt beteende.
2) Jag installerade W11 på en Samsung 2,5" SSD (efter att ha kompletterat med en TPM 2.0 modul på moderkortet) och det gick alldeles utmärkt. När jag sedan försökte installera W11 på en M2 SSD uppfyllde helt plötsligt min dator inte kraven för W11! Att klona min Samsung-disk till M2:an gick däremot bra, funkar hur bra som helst att köra på den disken. Nästan så jag funderar att gå tillbaka till W10. Jag har provkört C-disken (SSD) från min gamla dator som gav upp andan för ett par månader sedan) och det fungerar alldeles utmärkt.
3) W11 hindrar en för att installera Tor browser. Och kräver att man använder Edge för att kunna utnyttja vissaa funktioner på nätet.

Någon mer med liknande problem i W11?

/ B

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bill50x:

Det är ganska nytt för mig med Windows !! och det finns saker som förvånar mig.

1) Om jag markerar 15 låtar i utforskaren kan jag starta spelning i foobar (med tryck på Return) - men inte om jag markerar 16 eller fler. Jag kan däremot starta uppspelning av 1-15 låtar och manuellt (dvs markera och dra till foobars fönster) med hur många låtar som helst. Ett märkligt beteende.
2) Jag installerade W11 på en Samsung 2,5" SSD (efter att ha kompletterat med en TPM 2.0 modul på moderkortet) och det gick alldeles utmärkt. När jag sedan försökte installera W11 på en M2 SSD uppfyllde helt plötsligt min dator inte kraven för W11! Att klona min Samsung-disk till M2:an gick däremot bra, funkar hur bra som helst att köra på den disken. Nästan så jag funderar att gå tillbaka till W10. Jag har provkört C-disken (SSD) från min gamla dator som gav upp andan för ett par månader sedan) och det fungerar alldeles utmärkt.
3) W11 hindrar en för att installera Tor browser. Och kräver att man använder Edge för att kunna utnyttja vissaa funktioner på nätet.

Någon mer med liknande problem i W11?

/ B

3 Det finns ett filter i säkerhetsinställningarna som ska blockera olämpliga program, Tor kan kanske stoppas av det

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Det är ganska nytt för mig med Windows !! och det finns saker som förvånar mig.

1) Om jag markerar 15 låtar i utforskaren kan jag starta spelning i foobar (med tryck på Return) - men inte om jag markerar 16 eller fler. Jag kan däremot starta uppspelning av 1-15 låtar och manuellt (dvs markera och dra till foobars fönster) med hur många låtar som helst. Ett märkligt beteende.
2) Jag installerade W11 på en Samsung 2,5" SSD (efter att ha kompletterat med en TPM 2.0 modul på moderkortet) och det gick alldeles utmärkt. När jag sedan försökte installera W11 på en M2 SSD uppfyllde helt plötsligt min dator inte kraven för W11! Att klona min Samsung-disk till M2:an gick däremot bra, funkar hur bra som helst att köra på den disken. Nästan så jag funderar att gå tillbaka till W10. Jag har provkört C-disken (SSD) från min gamla dator som gav upp andan för ett par månader sedan) och det fungerar alldeles utmärkt.
3) W11 hindrar en för att installera Tor browser. Och kräver att man använder Edge för att kunna utnyttja vissaa funktioner på nätet.

Någon mer med liknande problem i W11?

/ B

Ingen aning angående 1.

2) Säkert att det inte bara var fel typ av partitionstabell på den nya enheten? Dvs isf MBR istället för GPT?

3) Vad händer specifikt med Tor Browser?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

1# Har tyvärr ingen lösning men kan bekräfta att för mig fungerar det att öppna 50+ filer i foobar direkt från utforskaren.

edit: det verkar som tidigare versioner av windows haft en begräsning av att kunna öppna 15st filer simultant.
https://superuser.com/questions/300911/how-can-i-open-more-th...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ropPop:

1# Har tyvärr ingen lösning men kan bekräfta att för mig fungerar det att öppna 50+ filer i foobar direkt från utforskaren.

edit: det verkar som tidigare versioner av windows haft en begräsning av att kunna öppna 15st filer simultant.
https://superuser.com/questions/300911/how-can-i-open-more-th...

Det var ett tips för W7 men fungerade perfekt för mig med W11. Tack för tipset!

Men märkligt att problemet inte fanns i W10 men sedan dykt upp igen i senare versioner.

/ B