Teknikmagasinet lägger ned officiellt – hittade ingen ny köpare

Permalänk
Melding Plague

Teknikmagasinet lägger ned officiellt – hittade ingen ny köpare

Butikskedjan har undvikt konkurs förr genom att köpas av nya ägare – denna gång fanns inga nya bud.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Men var så sällan man hade anledning att gå in.

Permalänk
Medlem

Känns ganska rimligt när de bytt hand 5 gånger på lika många år. Kommer minnas dem som de var för 20 år sedan

Permalänk
Medlem

Inte oväntat och inget att gråta över då de har absolut inget att sälja som är utav intresse till de flesta. Priserna var inget att hurra för direkt med.

Permalänk
Medlem

Synd för de anställda så klart. Fast ingen personlig saknad direkt. Försökte minnas vad jag köpt där genom tiderna....:

* Batteri till äldre videokamera
* Asus eee901 netbook
* Koss hörlurar
* Schweizerkniv i nyckelrings storlek.

Tror det är allt. Sista inköpet var nog netbooken när det begavs.

Permalänk
Medlem

Mobilskal, usb-minnen, externa hårddiskar är väl utav intresse för de flesta? Kanske inte till konkurrenskraftiga priser nej, men snart har vi bara Amazon. Hursomhelst verkar Kjell och Company tuffa på, vilka säljer delvis samma saker.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Undrar om det blir en utförsäljning av läger...

Permalänk
Medlem

Det enda jag någonsin har köpt hos TM är en universalladdare till en laptop jag hade 2005.

Skrivet av friArsenik:

Undrar om det blir en utförsäljning av läger...

Om det blir utförsäljning är det första gången på väldigt länge som priserna är attraktiva i deras butiker.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Har köpt några kablar, en powerbank och en USB-mikrofon där genom alla år. För det mesta var det andra butiker inom samma segment som hade bättre sortiment, lagerhållning och priser.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Undrar om det blir en utförsäljning av läger...

pågår redan utförsäljning på 50-75% rabatt i deras butiker sedan några veckor tillbaka så det mesta av värde är redan sålt

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Äntligen...

Permalänk
Musikälskare

RIP

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Personligen så köper jag nästan allt på internet, endast matvaror handlas i fysiska butiker.
Tror jag besökt Teknikmagasinet 2-3 gånger och handlat i deras nätbutik 1 gång!
Har alltid hittat det jag söker billigare på andra ställen så denna butik har glömts bort.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Kan inte säga att jag handlat där någon gång senaste typ 15 åren av mitt liv men känns sorgligt. Många minnen från barndomen och tonåren av hur mycket jag älskade Teknikmagasinet.

Permalänk
Medlem

Köpte dubbelhäftande tejp där som tog minst 10 min att få av plasten på.
När jag behövde flera bitar så blev jag sittandes med att försöka pilla av plasten i lång tid.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Var väl väntat när det enbart såldes skräp..
No name tangentbord och möss.
Gosedjur i olika storlekar och teman.
Några sunkiga ljusprylar som man egentligen inte har någon användning av förutom när man provar dom sen samlar dom i en låda i decennier.

etc.

Nä sist jag köpte nåt där var nog min Koss porta pro för typ 500 år sedan.

Många minnen dock, speciellt katalogen med fejkprylen man skulle hitta.

Permalänk
Medlem

Synd, de hade schyssta priser och prylar!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Meningslös butik senaste 10 åren.

Permalänk
Medlem

Ja, det känns lite trist men det är väl mest namnet som är lite nostalgiskt, var länge sedan butiken kändes relevant öht.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Äntligen...

Så dum kommentar.. Hade du varit en av dom 221 anställda som är utan jobb idag.
Hade du jublat av glädje?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Så dum kommentar.. Hade du varit en av dom 221 anställda som är utan jobb idag.
Hade du jublat av glädje?

Så klart är det trist för de anställda. Men verksamheter som inte håller bör inte drivas vidare. Samma som med flygbolaget SAS, som borde ha lagts ner tiotals gånger om, men lik förbannat ges konstgjord andning hela tiden och drivs vidare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Köper allt krims krams på Amazon nu för tiden. Snabb leverans, de har mina uppgifter, bara klicka o beställa hem.

Bästa är man slipper mobilt bankid också, så jävla jobbigt annars.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Köper allt krims krams på Amazon nu för tiden. Snabb leverans, de har mina uppgifter, bara klicka o beställa hem.

Bästa är man slipper mobilt bankid också, så jävla jobbigt annars.

Bästa är väl att inte köpa krims krams alls?

Använder inte gärna dem efter Louis Rossmanns video om saker med 5 stjärnor som är så dåligt gjorda att de går sönder direkt eller när det gällde säkringar inte gick sönder som de skulle vid 2A utan det krävdes 10A och de vägrade ta bort varan eller ens visa hans recension. Alla bra har lämnar Amazon och bara som du säger krims krams kvar nästan.

Inte för teknikmagasinet var så bra kanske. Knappt köpt något där.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Min fundering är att det snart inre finns butiker kvar som kan fylla alla stora köpcenter som vi har i Sverige. Kommer bli som i USA köpcenter dör ut då det inte finns några butiker som kan betala höga hyror.

Så extremt dålig nyhet för alla som inventera i köpcenter.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feist:

Synd för de anställda så klart. Fast ingen personlig saknad direkt. Försökte minnas vad jag köpt där genom tiderna....:

* Batteri till äldre videokamera
* Asus eee901 netbook
* Koss hörlurar
* Schweizerkniv i nyckelrings storlek.

Tror det är allt. Sista inköpet var nog netbooken när det begavs.

Läskigt hur jag köpt 50% (dom två i mitten) av din lista därifrån också... Måste haft bra priser på dom produkterna när det begav sig antar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Läskigt hur jag köpt 50% (dom två i mitten) av din lista därifrån också... Måste haft bra priser på dom produkterna när det begav sig antar jag!

Också köpt Koss lurar där, jag vill minnas de hade väldigt bra priser på Koss sortiment under lång period fram till för några år sen

Annars har de inte haft mycket på sistone, kikat in i butik några gånger, utförsäljning har varit sen några veckor i butiken jag går förbi bland, inget av intreesse har det varit dock vad jag kunnat se , trist, mycket nostalgiska minnen och trist för de som nu blir av med jobbet.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Mitt starkaste minne från Teknikmagasinet kommer helt klart från ungdomens bläddrande i katalogen och spänningen i att försöka hitta den falska produkten som stoppades in årligen.

Permalänk
Medlem

koss porta pro och luftgevär va väl det ända roliga med teknikmagasinet (för 20 år sen)..

Ingen direkt saknad för mig personligen då jag nog bara sätt teknikmagasiner senaste 10 åren som en dyr variant av wish..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

De slutade vara relevanta när nätbutikerna gjorde sitt intåg. Innan dess var deras katalog som en bibel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Trist men jag bidrog inte så mycket, det jag kan minnas att jag köpt där de senaste 10 åren var en G-Shock, ett par hörlurar och en radiostyrd bil.
Man undrar hur det går för Kjell och Co?