Philips 34" QD-OLED 1440p 175Hz 34M2C8600

Permalänk
Medlem

Philips 34" QD-OLED 1440p 175Hz 34M2C8600

Funderar på att sälja min QD-OLED 1440p då 4k lockar.

Inköpt på komplett för 9-10 månader sedan och har sedan dess köpt ny dator. Kvitto och originallåda finns. Skärmen är likvärdig med Samsungs G8-motsvarighet.
Har försökt köra pixel refresh efter ungefär varannan spelsession, vilket brukar bli att den går mellan fyra till sex timmar mellan pixel refresh. Enstaka fall har den gått längre.
Skulle säga att den är sparsamt använd för jag spelar bara några timmar per gång och ungefär 3 gånger i veckan i snitt. Uppskattninigsvis runt 500 timmar.

Jag är jättenöjd med skärmen i övrigt och jag vill helst ha kvar 21:9-formatet men det lär jag inte hitta en OLED 4k.

Enda negativa jag skulle säga om skärmen är att efter 4 timmar kommer en liten inforuta upp om pixel refresh, sen kommer den varannan timme upp till 16 timmar då den tvångskörs. Tar man för vana att stänga av skärmen efter sin session (efter första rutan kommit upp) kör den pixel refresh av sig själv. Pixel refresh ska gå att stänga av i inställningarna men inget jag valt att göra då en viss rädsla för inbränning funnits.

Jag ser helst att den hämtas på plats då man kan göra en egen bedömning av skick, burn in och varför inte prova den. Jag slipper helst att skicka den. Jag rör mig dock en del i Skåne och ska till Göteborg om ett par veckor, så vi kan kanske komma överens om att få den hemkörd eller mötas upp.

För lite extra info:
https://www.komplett.se/product/1225085/gaming/spelutrustning...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tja!
Hur e det med döda pixlar?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Tja!
Hur e det med döda pixlar?

Jag gjorde nyss en check efter döda pixlar och hittade inga (https://lcdtech.info/en/tests/dead.pixel.htm)
Försökte även se om jag kunde se någon burn in igen men inte heller det såg jag några tendenser till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PajN:

Jag gjorde nyss en check efter döda pixlar och hittade inga (https://lcdtech.info/en/tests/dead.pixel.htm)
Försökte även se om jag kunde se någon burn in igen men inte heller det såg jag några tendenser till.

👍
Å tillbehör, kablar låda? Komplett?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

👍
Å tillbehör, kablar låda? Komplett?

HDMI, DP-kabel och fot finns, lika så VESA-adapter som jag använder idag.
Den enda kabel jag inte hittar just nu är USB-C-kabeln. Ska ta ett ryck igen och leta efter den, såg den för någon månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

👍
Å tillbehör, kablar låda? Komplett?

Hittade USB-C kabeln och en USB-A till USB-B finns också.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad