Trasigt nätaggregat? psu felsökning.

Permalänk
Medlem

Trasigt nätaggregat? psu felsökning.

Hej

Skärmen blev svart när jag var inne i diablo4.
Försökte starta om och alla fläktar lampor lyser i datorn men svart skärm. Bytte displayport till moderkortet funka inte drog ur 1 ramsticka funka inte då återstår moderkort eller nätverksaggregat.

Har nätverksaggregatet smält? De vita? Dock ligger det damm på så måste ha hänt tidigare.
Märke silverstone Sst-st45sf
.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Svårt att se pga damm. Kan du blåsa rent med tryckluft?
Här är en refensbild på hur det ska se ut
Har du möjligtvis ett annat nätagg att testa för att köra uteslutningsmodellen?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Det vita är lim för att hålla saker på plats. Snabbkoll på bilderna så ser jag inget uppenbart fel

Var försiktig när du tar isär nätagg, de kan innehålla farlig spänning även efter du kopplat ur dem från väggen

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Peta inte där inne, peta absolut inte med strömförande saker. Kondensatorerna kan ha tillräckligt med laddning för att bokstavligen döda dig

Permalänk
Medlem

Hej
tack för svar!
Har inget liggande agg att felsöka med. Vad är mest troligt har slutat fungera? Det enda jag kan se att jag inte hade ström fram till tangentbordet men kan bero på att moderkortet inte drar igång för tillräcklig ström?

Kan jag inte felsöka mer så är alternativ 1 köp nytt nätaggregat alternativ 2 uppdateringapacket moderkort CPU och ram.