Permalänk
Medlem

Köpråd 1440p

Tjena! Detta är en djungel har jag märkt... Vilken hade ni köpt av dessa 5 och varför? Jag vill så klart inte betala mer än nödvändigt

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5729459,5812361,5652...

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga att jag inte spelar "competetive" utan mest slöspelar (typ Witcher 3..) och kollar youtube..

Permalänk
Medlem

Hej,

LG 27GP850 är ett säkert kort och ligger rankad #1 på Prisjakt av en anledning. Det betyder inte att den är bäst utan säljer / klickas mest men finns mycket tester som indikerar att det är en bra balanserad skärm.

Då jag även äger den själv kan jag varmt rekommendera modellen!

Med det sagt tror jag att övriga skärmar också är bra då de har liknande specs. I praktiken lär det vara ganska små skillnader, det är om du är ute efter någon specifik funktion eller särskilda krav på fot eller att kunna tilta skärmen. Där kan jag bara hänvisa till tester och recensioner och det är inte alltid säkert att sådant finns på varenda enskild modell.

Recension LG UltraGear 27GP850 27" Gaming QHD IPS:
https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/27gp850-b-27gp83b-b

Permalänk
Medlem

Beror lite på varifrån du tänker handla? Jag föredrar butiker som tillåter att man öppnar och testar med fortsatt full returrätt. Det kan vara värt några hundringar för att faktiskt bli nöjd.

Hade annars känts som säkrare kort att gå på LG eller Samsung, tror en kompis till mig har den där Samsung-skärmen (dock är det ju en djungel som du säger så kan vara nån annan med samma specs) och den funkar riktigt bra på alla sorters spel (och i Windows)

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Samsung då jag personligen tycker att det är skönare färgåtergivning på deras paneler. Ahar aldig provat Acers Nitro, och vet inte vilka paneler dom använder.
Ska man ha OLED dock så är det endast LG och Sony som jag siktar på (sony använder LG's paneler i deras nyare OLEDs), men sony brykar ha mindre kanter tjocklek fast också dyrare. Detta kan ha ändrats såklart sedan jag jagade ny skärm förra gången.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Tack grabbar! Ska kika närmare en gång till