Webhallen får ny vd – efter bara två år

Permalänk
Melding Plague

Webhallen får ny vd – efter bara två år

Den norske företagsledaren blev rekryterad internt och lovar att bli en mer 'operativ vd'.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske inte ska utfasa produkter ur sortimentet så jädrans kvickt, är inte produkterna där så säljs dem inte.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

kanske öppna butik i hbg igen inom snar framtid? dom får minst en kund tillbaka hehe.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Tycker webhallen borde banta rejält sitt hela sortiment, dom har satsat på för många olika kategorier.... Fokus borde vara spel och hårdvara typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tycker webhallen borde banta rejält sitt hela sortiment, dom har satsat på för många olika kategorier.... Fokus borde vara spel och hårdvara typ.

Tycker tvärtom. Jag gillar när det finns ett brett sortiment, men Webhallen har ju snarare behållit de flesta produktkategorier medan utbudet inom varje kategori minskat. Jag menar, det är ju smidigt att kunna köpa både nytt modermodem och en ny dammsugare från samma ställe.

Får se vad det betyder att vara "operativ VD". Jag litar inte på folk som inte kan vara tydliga med vad de menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Tycker tvärtom. Jag gillar när det finns ett brett sortiment, men Webhallen har ju snarare behållit de flesta produktkategorier medan utbudet inom varje kategori minskat. Jag menar, det är ju smidigt att kunna köpa både nytt modermodem och en ny dammsugare från samma ställe.

Får se vad det betyder att vara "operativ VD". Jag litar inte på folk som inte kan vara tydliga med vad de menar.

Jaså ? lite som när cdon började med böcker och nu är som amazon... snacka om värdelöst... webhallens grej borde vara det dom började med, inte köpa hushållsprodukter om jag vill göra det en dag vänder jag mig inte till webhallen direkt, och när dom hade butiker i malmö så hade dom knappast såna saker i lager ändå, så återigen vad är vitsen ? Då går jag hellre till ett ställe som har mer kunskap om såna produkter för det förväntar jag mig inte att en säljare som jobbar bakom disken på webhallen har nån kunskap eller kan ge goda råd lite som när jag vill fråga nåt om datorer så har jag inet butiken i malmö för just såna frågor då deras grej är just datorer och hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jaså ? lite som när cdon började med böcker och nu är som amazon... snacka om värdelöst... webhallens grej borde vara det dom började med, inte köpa hushållsprodukter om jag vill göra det en dag vänder jag mig inte till webhallen direkt, och när dom hade butiker i malmö så hade dom knappast såna saker i lager ändå, så återigen vad är vitsen ? Då går jag hellre till ett ställe som har mer kunskap om såna produkter för det förväntar jag mig inte att en säljare som jobbar bakom disken på webhallen har nån kunskap eller kan ge goda råd lite som när jag vill fråga nåt om datorer så har jag inet butiken i malmö för just såna frågor då deras grej är just datorer och hårdvara.

Fast CDON blev ju en marketplace? Anser du Webhallen vara det?

Permalänk
Medlem

För brett sortiment för höga priser.

Beställt EN SAK där de senaste 10 åren och det var ett chassi för att ingen annan hade det i lager.

Prisjakt/pricerunner varje gång och det är aldrig webhallen som är lägst eller så håller de samma priser som inet där jag hellre beställer mina datordelar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Webhallen blir bara sämre och sämre sedan Komplett köpte upp dem. Om de snackar omstrukturering får de nog sluta vara en kopia av Komplett och försöka vara sin egen butik med eget sortiment och mer fokuserad på en viss produktkategori. Ser inte hur det skulle fungera i längden annars.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Musikälskare

Öppna butik i Malmö igen så det blir någon ordning herr VD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

"bolaget ska genomgå en rad förändringar där bland annat ska företagets kommersiella- och inköpsgrenar centraliseras mer i Norden"

Det betyder väl bara en sak, att Komplett blir de som bestämmer fullt ut.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Det enda jag använder Webhallen till är lite mer "Limited Edition" produkter som de flesta butiker aldrig tar in i lager, t.ex. Spider-Man Covers som kom till PS5.

Jag hade förbokat Xenoblade amiibo Noah & Mio på Amazon för 449kr och Webhallen vill ha 549kr, varför skulle jag välja Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av towhatend:

Fast CDON blev ju en marketplace? Anser du Webhallen vara det?

Nä menade bara lite snabbt hur dom expanderade vad för saker dom säljer, som webhallen har gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Öppna butik i Malmö igen så det blir någon ordning herr VD

Dom hade ju två men stängde ? Antar dom flesta använde butikerna för upphämtning bara som dom köpt online ändå..

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av HazZarD:

Dom hade ju två men stängde ? Antar dom flesta använde butikerna för upphämtning bara som dom köpt online ändå..

Ja dom stängde ner allt, öppna upphämtningsbutiker med ett mindre lager kanske kan vara något

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Gillade webhallen väldigt mycket förut, men känns som de går ner sig och blir dyrare. Var t.ex. en grej jag ville köpa men som av någon anledning var typ 500kr dyrare på webhallen jämfört med deras konkurrenter (NoN, inet, etc) gick till butiken och tänkte att de borde väl prismatcha det då men det var var bara fet nope direkt, verkar vara något internt där. Många levererar nu samma dag t.o.m. så finns absolut ingen anledning att handla i butik känns det som, och då blir det alltid lägsta pris som gäller.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Webhallen blir bara sämre och sämre sedan Komplett köpte upp dem. Om de snackar omstrukturering får de nog sluta vara en kopia av just Komplett och försöka vara sin egen butik med eget sortiment och mer fokuserad på en viss produktkategori. Ser inte hur det skulle fungera i längden annars.

Instämmer helt. Det är ett Webhallen före komplett och ett annat efter. Inte på det bra sättet..

Webhallens fyndhörna t.ex var sjukt bra förr. Nuförtiden är den rätt kass. Länge sedan jag gjorde ett bra fynd där.

Permalänk
Medlem

Jag slutade handla på Komplett efter att deras utlämningsställe försvann i Stockholm City. Nu när Webhallen försvunnit i min närhet (läs Liljeholmen), så kommer fler beställningar göras från främst Inet.

Är ingen storkund, men lägger kanske 30 000 SEK exkl. moms på datorprylar per år genom konsultbolaget. Av dessa förlorade Webhallen hälften i mellandagarna till Inet pga dålig lagerhållning i samtliga butiker i Stockholm.

I år kommer antagligen alla inköp ske via Inet eller Dustin istället.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara ändra namnet till komplett på alla butiker? möjligen webbhallen/komplett under en begränsad tid.
Det är ju ändå samma bolag numera, och har troligen gemensamma inköp.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Webhallen blir bara sämre och sämre sedan Komplett köpte upp dem. Om de snackar omstrukturering får de nog sluta vara en kopia av just Komplett och försöka vara sin egen butik med eget sortiment och mer fokuserad på en viss produktkategori. Ser inte hur det skulle fungera i längden annars.

Fast det var värre när Pixmania var ägare. Mycket värre.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Instämmer helt. Det är ett Webhallen före komplett och ett annat efter. Inte på det bra sättet..

Webhallens fyndhörna t.ex var sjukt bra förr. Nuförtiden är den rätt kass. Länge sedan jag gjorde ett bra fynd där.

Även supporten har blivit sämre tyvärr. Komplett har också börjat tappa en hel del. Det är inte samma butiker som de en gång var.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det enda jag använder Webhallen till är lite mer "Limited Edition" produkter som de flesta butiker aldrig tar in i lager, t.ex. Spider-Man Covers som kom till PS5.

Jag hade förbokat Xenoblade amiibo Noah & Mio på Amazon för 449kr och Webhallen vill ha 549kr, varför skulle jag välja Webhallen?

Tja de som jämför Webhallen med den Amazon som inte bryr sig om vettiga arbetsvilkor och ändå inte är billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-earl:

Tja de som jämför Webhallen med den Amazon som inte bryr sig om vettiga arbetsvilkor och ändå inte är billigast.

Ok, kunde köpt på Elgiganten också för 449kr men de vill ha betalat för frakt, samma sak där då Webhallen fortfarande blir dyrare.

Vad får man för de extra pengarna på Webhallen? Inte är det support iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Även supporten har blivit sämre tyvärr. Komplett har också börjat tappa en hel del. Det är inte samma butiker som de en gång var.

Haha, nej supporten ska vi inte ens tala om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Instämmer helt. Det är ett Webhallen före komplett och ett annat efter. Inte på det bra sättet..

Webhallens fyndhörna t.ex var sjukt bra förr. Nuförtiden är den rätt kass. Länge sedan jag gjorde ett bra fynd där.

Men kan Du skylla detta på Webhallen? Fyndhörnan är ju produker som blivit returnerade. De kan ju inte påvärka kunderna vilka varor so blir återlämnade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Fast det var värre när Pixmania var ägare. Mycket värre.

Det verkar som om många har glömt av Pixmania-perioden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Ok, kunde köpt på Elgiganten också för 449kr men de vill ha betalat för frakt, samma sak där då Webhallen fortfarande blir dyrare.

Vad får man för de extra pengarna på Webhallen? Inte är det support iaf.

Jag tycker jag har fått bra support, men ok jag har VIP support så behöver inte vänta länge.
Fördelen är att ha en butik i närheten enklare med returen och personal som kan något im IT i motsats till Elgiganten och Power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-earl:

Men kan Du skylla detta på Webhallen? Fyndhörnan är ju produker som blivit returnerade. De kan ju inte påvärka kunderna vilka varor so blir återlämnade.

Jag syftar såklart på att de verkar ha en helt annan prisfilosfi kring fyndvarorna. Förr kunde man göra riktigt sjuka fynd. Vilka produkter som dyker upp kan Webhallen självklart inte påverka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag syftar såklart på att de verkar ha en helt annan prisfilosfi kring fyndvarorna. Förr kunde man göra riktigt sjuka fynd. Vilka produkter som dyker upp kan Webhallen självklart inte påverka.

Jo det stämmer, har förr också hittat bra fynd och innan kunde jag också få 8 procent extra rabatt på fynd.

Permalänk
Medlem

Webhallen är långt ifrån de första av butiker jag kollar på när jag köper något. Varit kund sedan tidigt 00-tal men tycker verkligen inte de hänger med konkurrenterna, speciellt sett till prissättning. Alltid ett rejält påslag hos Webhallen jämfört med exempelvis Inet. Handlar nog överlag mer från Komplett än Webhallen i dagsläget och blir det ens Webhallen så behöver de ha rea dessutom.

Fler eller färre fysiska butiker kvittar för mig då de inte etablerar butiker där jag bor, läs Norrland.

Webhallen börjar snabbt hamna där exempelvis CDON redan hamnat för mig, en butik som var riktigt bra förr men mer eller mindre tappat det helt på senare år och jag helt slutar handla med. Tyvärr.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...