Webhallen får ny vd – efter bara två år

Permalänk
Medlem

Hoppas han tar fram trevligare personal, rabatt förmånerna benify, sänkta priser på fynd artiklar, slopar max 1 per kund osv osv, så kanske möjligheten finns att jag börjar handla där igen

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

slopar max 1 per kund osv osv,

Har de haft denna begränsningen på något mer än grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ja dom stängde ner allt, öppna upphämtningsbutiker med ett mindre lager kanske kan vara något

du menar som ett postombud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Hoppas han tar fram trevligare personal, rabatt förmånerna benify, sänkta priser på fynd artiklar, slopar max 1 per kund osv osv, så kanske möjligheten finns att jag börjar handla där igen

Tro mig.

Att ha massa konstiga rabattklubbar och "fyndhörnor" brukar sällan vara bra för företag.
Fyndhörnan läggs ju ut efter "medlemsnivå" så det kan vara att du inte hinner klippa de bra fynden. Och det är väl rätt naturligt när det är ett företag med rätt många kunder. Samma med Lidl. Är man itne där måndag morgon får man inte bästa urvalet.

Det handlar väl generellt om att hela ehandeln går sämre då teknik gått upp i inköpspris (speciellt med en krona som gått ner 25%) samtidigt som folk snålar.

Om alla bara jagar reor och fynd blir servicen sämre. Det är inte reorna som kommer bekosta den där butiken i Helsingtorg eller malmö.

Butiker i det här marknadssegmentet har alltid varit trubbigt. De flesta har nog undrat sig hur fan webbis har klarat sig där knappt den lokala "datagrottan" gjort det. Svaret är. Webbis klarade sig inte heller.

Borde återgå till EN butik i Sthlm/bredden och bra ehandel/service.

Minns när de var på St Eriksgatan/frihemsplan och därefter Flemminggatan. Det var tider det

Permalänk
Medlem

Och som sagt. Raset började med Pixmania. Komplett kom bara in och försökte städa.

Alternativet hade nog varit vägen "vi är var vi heter" Expert tog

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Det gav mig en idé

Man borde kunna sammanställa historiskt, kanske 1 eller 2 gånger per år senaste årtiondena:
- vilka kort/processorer som fanns att köpa
- två gånger före/efter vid år med större lanseringar
- dagspris på något datum (och i dagens halvkronor)
- ungefärlig prestanda jämfört med mer moderna låg/mellan/topp-klasserna

En sida kan vara typ 4 april 2009, strax efter release av Phenom 2. Vad fick man för pengarna, vad kostade ett moderkort, vilken prestanda hade ett GTX295 i dagens mått? Hur mycket RAM fick man för en tusenlapp? Vilka latenser (ns) var populära då? Och så vidare

En form av historieberättande om några dagar under Sweclockers historia
@enviro

Ingen dum idé! Kan kika om vi kan ta det vidare på något sätt.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av AppendixSE:

du menar som ett postombud?

postombud har inga lager dock vore smidigt att kunna beställa och bara gå och hämta än att behöva vänta på posten etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?