Stabila gamingbord som inte wobblar/vinglar vid rörelse?

Permalänk
Medlem

Stabila gamingbord som inte wobblar/vinglar vid rörelse?

Hej!

Jag är ute efter riktigt bra och stilrena gamingbord som inte vinglar vid rörelse.
Helst så lite "Star Trek" som möjligt. Har kollat på Arozzi Gaming, men det är ganska många - framförallt på Inet - som klagar på att den vinglar. Men samtidigt har den ju fått väldigt bra betyg overall. Kan det vara slarv med att skruva till muttrarna kanske?

Vad har ni?

Permalänk
Medlem

"Gamingbord".
Kolla på "riktiga" kontorsbord istället om du vill ha kvalitet
Ikea har en mängd olika, gör ett besök och känn efter själv om det duger.
Och vill du har riktigt stadigt så är det 4 ben som gäller.
Bäst brukar det bli med en solid skiva och valfria ben under.
Då kan du få exakt mått du behöver plus att det står stadigt som urberget.

Permalänk
Medlem

Har et IKEA bekant. Wobblar som fan. Skulle kört en bänkskiva på två Ikea Alex om jag byggde idag . Billigt snygg bra

Permalänk

Har ett Arozzi Arena Gaming. Är stabilt så det räcker för mig men kanske inget jag skulle fästa en force feedback ratt i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

"Gamingbord".
Kolla på "riktiga" kontorsbord istället om du vill ha kvalitet
Ikea har en mängd olika, gör ett besök och känn efter själv om det duger.
Och vill du har riktigt stadigt så är det 4 ben som gäller.
Bäst brukar det bli med en solid skiva och valfria ben under.
Då kan du få exakt mått du behöver plus att det står stadigt som urberget.

Ikeas bord är ju tyvärr veka och vingliga.

Permalänk

Jag köpte denna https://www.ikea.com/se/sv/p/saeljan-baenkskiva-ekmoenstrad-l... tillsammans med en Alex hurts och 3 ben, kör två ben på sidan och ett i bakkant, samt hurtsen på sidan. Funkar fint.

Uppdaterade till rätt IKEA produkt (186cm inte 2.4m).
Permalänk
Medlem

Ett alternativ om man vill ha maximal stabilitet borde ju annars vara att dra fast det i väggen. Sätt en list där bak, eller kör konsoler. Då ska det ju inte röra sig om det sitter ordentligt.

Alternativt får man leta såna där pjäser från barndomen, skrivbord i massivt trä med hurts. De rörde knappt på sig ens när man försökte flytta på dem.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Skrivet av shodiaq:

Hej!

Jag är ute efter riktigt bra och stilrena gamingbord som inte vinglar vid rörelse.
Helst så lite "Star Trek" som möjligt. Har kollat på Arozzi Gaming, men det är ganska många - framförallt på Inet - som klagar på att den vinglar. Men samtidigt har den ju fått väldigt bra betyg overall. Kan det vara slarv med att skruva till muttrarna kanske?

Vad har ni?

Rekommenderar även att kolla likvideringsauktioner där de säljer schyssta kontorsbord och stolar för löjliga priser.