MSI jobbar redan på nya modeller av Claw

Permalänk
Melding Plague

MSI jobbar redan på nya modeller av Claw

Den handhållna speldatorn Claw från MSI ser inte ut att bli någon engångsföreteelse. Företaget utvecklar redan version 2, 3 och 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj är versioner 3 och 4 redan i pipline? MSI satsar hårt. Kul att kategorin växer. Själv är jag nöjd med min gamla Steam Deck LCD tills vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Oj är versioner 3 och 4 redan i pipline? MSI satsar hårt. Kul att kategorin växer. Själv är jag nöjd med min gamla Steam Deck LCD tills vidare

Japp känner inte heller nått behov att uppgradera. Det skulle vara en Steam Deck oled så fall men jag höll mig från frestelsen och väntar på nån Steam Deck 2 eller liknande.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Och därmed kanske man kan dra slutsatsen att de inte kommer supporta gamla versioner i nån större mån utan bara pumpa ut nya modeller varje år, typ som alla andra sydkoreanska bolag, Asus etc.

Permalänk
Hedersmedlem

Om några år kanske vi kan se MSI komma med en spelkonsoll med inbyggt AI-fusk, precis som deras andra produkter.

Permalänk
Medlem

Hur står sig den här mot Steam Deck? Bättre eller sämre? Jaha, den har inte kommit ut ännu.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Lite som att köpa grisen i säcken om dom ska spotta ut en ny version varannan månad.. inte alls bra för miljön....

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det segmentet behöver är dessa strömmar med nya varianter utan något som är bra nog och säljs i stor skala, typ vår tids gameboy advance.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Om några år kanske vi kan se MSI komma med en spelkonsoll med inbyggt AI-fusk, precis som deras andra produkter.

Exakt så, AI'n i skärmen snackar med AI'n i musen och helt plötsligt så har vi normaliserat aimbot och ESP.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mad_troll:

Exakt så, AI'n i skärmen snackar med AI'n i musen och helt plötsligt så har vi normaliserat aimbot och ESP.

I framtiden behöver ingen spela dataspel, det gör gamingprylarna åt dig.

Permalänk
Medlem

Tanken med steam deck och den kategorin var väl att det skulle vara ett stabilt system som utvecklare ska våga satsa på, inte nya varianter varje år. Oh well.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Lite som att köpa grisen i säcken om dom ska spotta ut en ny version varannan månad.. inte alls bra för miljön....

Kanske missförstår men, läste du ens artikeln? Varannat år är ju en väldigt lång period i teknikvärlden. Numera går det återvinna väldigt mycket per enhet sett i procent.
"MSI har planerat för en framtid där nya Claw-modeller släpps med jämna mellanrum vartannat eller var tredje år."

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Tror inte att deras val av intel som plattform kommer betala sig, i alla fall inte om man ska se på senaste årens effektivitet

Själv hoppas jag på:
Steam Deck 2
OLED 120Hz VRR
HDMI-ut med 4K120Hz (adapter är ok)
Två USB-C
Möjligen en ARM64-processor med översättning

Permalänk

Hmm.. var det bara jag, eller var artikeln lite... underligt formulerad? jag fick läsa om den 2 gånger, kändes inte alls som tidigare artiklar man läst

Kan inte sätta fingret på det, men texten tog mig lite off-guard

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti