AI i fokus för Samsung Galaxy S24-serien

Permalänk
Melding Plague

AI i fokus för Samsung Galaxy S24-serien

Nya algoritmer och artificiell intelligens ska underlätta foto- och flerspråkiga samtal på Samsung S24.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Börjar det inte bli lite väl många kameralinser nu? Ser ju nästan ut som en överkörd spindel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Börjar det inte bli lite väl många kameralinser nu? Ser ju nästan ut som en överkörd spindel.

Det är väl (jag har inte googlat, så kan definitivt ha fel) lika många som S21 Ultra, S22 Ultra och S23 Ultra, eller?

Permalänk
Medlem

Plus och Ultra har ju verkligen dragit iväg fullständigt i prissättningen. Tur att de generösa rabatterna kommer så fort.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

"En nyhet är att Galaxy S24 och S24 Plus blir båda större med en tum var och står nu på 6,2 respektive 6,7 tum."

S24 tycks väl hålla i stort sett identisk storlek som S23 (och S22), aningen mindre än S21? Men med aningen bättre screen to body ratio.

För egen del är jag nöjd med den storleken, vill inte ha direkt större telefon (även om jag såklart glatt skulle ta emot en S24 Ultra om jag fick den för lågt pris), märkligt nog är Samsungs modell-linje full av stora mobiler numera, S-seriens minsting (S21-S24) är typ de minsta de har om man inte räknar riktigt sopiga telefoner som inte ens säljs i Sverige.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Plus och Ultra har ju verkligen dragit iväg fullständigt i prissättningen. Tur att de generösa rabatterna kommer så fort.

Lust att dela vilka rabatter du menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styler:

Lust att dela vilka rabatter vilka du menar

Är det inte alltid väldigt attraktiva erbjudanden när samsung släpper nya telefoner. Gratis hörlurar, mer lagring etc. Kanske inte är rabatter rakt av men de skickar med massa extra skit iaf.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Kommer huvuddelen av lagringen i form av ett SD-kort eller varför är det två siffror?

Permalänk
Medlem

Är så nöjd med min S22 ultra. Ska bli kul att se vad de säger om S24 ultra.

Permalänk
Medlem

Man kunde köpa en Fold5 1TB från Samsung för 14k under Black Friday och mellandagsrean, hiskeliga priser för en Ultra. Samtidigt är priset där för att man tror att många kommer betala det, så det är vårt egna fel.

Skrivet av trudelutt:

Kommer huvuddelen av lagringen i form av ett SD-kort eller varför är det två siffror?

<Uppladdad bildlänk>

Skulle tro att det är minne / lagring men jag vet inte.

Skrivet av Styler:

Lust att dela vilka rabatter vilka du menar

Redan nu finns det rabatt för mer lagring, dvs köp 512GB för priset av 256GB, 1TB för 512GB osv, för samtliga S24-modeller.

Permalänk
Medlem

Känns som att det händer ganska lite på telefonerna nu för tiden. När jag bytade till s21 för knappt 3 år sen kände jag att det inte var så stor skillnad. Nu när jag funderar på att byta till s24 känns det som att det inte kommer bli så stor skillnad heller. Enda anledningen jag funderar på det är att vi får byta med vissa intervall på jobbet.

När jag fick s21 så var det prat om att de skulle lyckas med under display kamera på framsidan snart. Verkar ju inte gå så bra med det. Batteriet är typ samma också. Kameran är jag nöjd med.

Om man vill klämma och känna på den, får man ge sig till tåls till 23e januari då, eller kommer det finnas visningsex tidigare?

Permalänk

Jag trodde de skulle prata lite om Ai funktioner, så fel jag hade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Börjar det inte bli lite väl många kameralinser nu? Ser ju nästan ut som en överkörd spindel.

Jag hoppas på att det inom kort blir standard med en lång rad linser med två ultrawide längst ut i varje ände (ca 65 mm ifrån varandra) för att spela in VR180 (eller VR170 kanske, för man vill ju inte att själva glaset på linsen sticker ut!).

Permalänk
Medlem

Rent utsagt vidriga priser för telefonerna.

20k så kan man köpa en 85" TV och en PS5.
Finns ingenting som motiverar den prissättningen på luren.

Nog för att jag har en S23 Ultra 512GB, men den köpte jag för ~11k vid release istället för "vanliga" priset som var 19k.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas en enda mobil i vettig storlek på horisonten. Hela marknaden är absurd. Får fan köpa en knapptelefon 2024.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Kommer huvuddelen av lagringen i form av ett SD-kort eller varför är det två siffror?

<Uppladdad bildlänk>

Det är väl de olika konfigurationerna modellerna kommer i. 8GB RAM + 128GB lagringsutrymme eller 8GB RAM + 256GB lagring för S24 t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Rent utsagt vidriga priser för telefonerna.

20k så kan man köpa en 85" TV och en PS5.
Finns ingenting som motiverar den prissättningen på luren.

Nog för att jag har en S23 Ultra 512GB, men den köpte jag för ~11k vid release istället för "vanliga" priset som var 19k.

Det kommer ju av alla företagskunder som inte bryr sig och får dra av momsen. Aldrig att jag skulle köpa en samsung toppmodell privat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styler:

Lust att dela vilka rabatter du menar

Fanns fler, via Samsung Members:

Permalänk
Medlem

Känner mig otroligt nöjd med att jag köpte en nästan ny S23 för en tredjedel av pengen av S24, härom veckan.

S24 har inga nyheter man särskilt begär.

Permalänk

Har redan beställt en 1TB men nu när jag såg Mr.Beast blir jag tveksam..

Permalänk
Medlem

När Samsung börjar ta med youtubers då vet man att S24 kommer vara riktigt medioker.
Stängde av streamen.

Det är verkligen skillnad på Apple events och Samsung events.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av trudelutt:

Kommer huvuddelen av lagringen i form av ett SD-kort eller varför är det två siffror?

<Uppladdad bildlänk>

RAM + NAND-lagring

Skrivet av qwertylol1:

När Samsung börjar ta med youtubers då vet man att S24 kommer vara riktigt medioker.
Stängde av streamen.

Det är verkligen skillnad på Apple events och Samsung events.

Är det först nu du reagera på Samsung's event?
PS: Han är ju inte bara youtuber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Börjar det inte bli lite väl många kameralinser nu? Ser ju nästan ut som en överkörd spindel.

Samsung har kört med 5 kameror sedan 2021 borde bli dags för en till snart.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Spännande hur s24 plus och s24 står sig mot oneplus 12 som lanseras denna månad den 23 januari. Min iphone 8 plus börjar blit lite trött nu.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Väntade på releasen men blev bara besviken på s24 lineup. Blir nog en pixel istället

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

RAM + NAND-lagring

Är det först nu du reagera på Samsung's event?
PS: Han är ju inte bara youtuber

Vad är han mer?

Tävlingsarrangör?
Restaurangägare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Känner mig otroligt nöjd med att jag köpte en nästan ny S23 för en tredjedel av pengen av S24, härom veckan.

S24 har inga nyheter man särskilt begär.

Jag tror en europeisk S24 är långsammare (och/eller mindre energieffektiv) än en S23. Exynos är väl mer än ett år efter Snapdragon?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av qwertylol1:

Vad är han mer?

Tävlingsarrangör?
Restaurangägare?

Entreprenör och filantrop enk. Wiki, medskapare till teamtrees och teamseas som jobbar för miljön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

Väntade på releasen men blev bara besviken på s24 lineup. Blir nog en pixel istället

Tycker du att pixel är bättre av någon anledning, eller handlar det om att den är mer prisvärd?

Permalänk

Måste ha en Samsung S24, vart fixar man ett sms-lån snabbast?

Nej, det var en förväntad presentation angående få hårdvarunyheter. Det blir intressant att se hur försäljningen blir. Telefonerna var på inget sätt dåliga, men den absolut enklaste som hade dugit åt mig kostar 16 000kr. Och det var inte många år sedan jag klagade på att den enklaste iPhonen som dög för mig kostade 12500kr.

Men många idag lägger pengarna på mobiler och de köper ej dyra desktops och laptops som oss, sedan kombinerar de detta med att köpa mobilen med abonnemang och avbetalning.