SweClockers bästa viking vinner 23 000 kronor i proffsgrafik från PNY

Permalänk
Melding Plague

SweClockers bästa viking vinner 23 000 kronor i proffsgrafik från PNY

Vem lyckades bäst med att transportera SweClockers-gubben till vikingatiden? Nu är det äntligen dags att presentera det vinnande bidraget!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad svårt, grymma bidrag allihopa!

Permalänk
Medlem

Här var flera riktigt bra, svårt att välja, skulle vilja markera några till. Riktiga konstverk.

Permalänk
Medlem

För mig stod det mellan två, men jag insåg sen att de ju måste vara från samma person, så...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Bidrag 11 definitivt. Manligaste bidraget utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Bidrag 11 måste ta hem det här, fenomenal!

Permalänk
Medlem

Bidrag 3 var den som vann i mitt tycke ☺️

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem

11 ❤️

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Texten gjorde allt på Bidrag 6

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Shit vilka grymma medlemmar vi har i denna community!
Stod lite i valet & kvalet mellan att gå mot antingen snyggare grafik och detaljer ELLER mest genomtänkt innehåll och min röst föll på det sistnämnda och valde därav bidrag 4.
Lycka till!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

6an. Drogs först åt 3an med dom sprakande färgerna

Permalänk
Medlem

11 var lite för mycket hår på bröstet, så det fick bli nr 4 även om miljön påminner om Asterix & Obelix.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

11 var lite för mycket hår på bröstet, så det fick bli nr 4 även om miljön påminner om Asterix & Obelix.

Håret är en vinnare!

Permalänk
Medlem

Bidrag 4, gillade den bäst när det kommer till storytelling.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra bidrag! Svårt att välja, men blir nog nr.3!

Mitt bidrag kom tydligen inte med i omröstningen, ren miss eller har man missat något regel tro?

Permalänk
Medlem

Var det inte förbud mot att använda AI-genererade bilder i tävlingen? Bidrag 9 har ju massor av typiska Midjourney-artefakter. Vad är det här ens?

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte019:

Riktigt bra bidrag! Svårt att välja, men blir nog nr.3!

Mitt bidrag kom tydligen inte med i omröstningen, ren miss eller har man missat något regel tro?

Undrade också varför ditt inte var med.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av KTZN:

Var det inte förbud mot att använda AI-genererade bilder i tävlingen? Bidrag 9 har ju massor av typiska Midjourney-artefakter. Vad är det här ens? https://i.imgur.com/iiyXdEq.png

Vi kommer att begära in originalfilerna från vinnaren och är det någon som har fuffens för sig så går priset till nästa person i omröstningen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Om alla röstar som jag, så vinner rätt bidrag!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi kommer att begära in originalfilerna från vinnaren och är det någon som har fuffens för sig så går priset till nästa person i omröstningen.

Det är såklart bra att ni kontrollerar det. Tycker bara det är synd att ett sånt uppenbart fall av gen ai har möjligheten att stjäla röster från dom som faktiskt gör jobbet på riktigt

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk

6 för mig. Swe-n.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTZN:

Det är såklart bra att ni kontrollerar det. Tycker bara det är synd att ett sånt uppenbart fall av gen ai har möjligheten att stjäla röster från dom som faktiskt gör jobbet på riktigt

Mm, det hade nog varit vettigare att begära in filerna och granska innan man släpper fram till omröstning.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Mm, det hade nog varit vettigare att begära in filerna och granska innan man släpper fram till omröstning.

Ja för de rösterna hade ju inte hamnat alla på samma bidrag som nu blir fallet ifall bidrag 9 diskas, utan de rösterna hade förmodligen spridits ut bland de andra bidragen om inte 9an varit där, och det kan ju potentiellt ändra tävlingsresultatet helt beroende på hur jämnt det är.

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

Vafan? Bidrag 2 såklart! Så mycket detaljer folk verkar missa.!!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Undrade också varför ditt inte var med.

Jättekonstigt, fick bara till svar att det antingen inte gick att ladda ner eller att der var för dåligt för att komma med i finalen... Trist när man lagt ner en massa tid.

Permalänk
Medlem

Den första såg AI-generad ut så den föll bort direkt för mig.

Jag gillade verkligen nummer 3 så den fick det bli.

Tar tillbaka det överstrukna påståendet.
Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Den första såg AI-generad ut så den förr bort direkt för mig.

Jag gillade verkligen nummer 3 så den fick det bli.

Tror bestämt att det dolde sig liten star wars referens på 3an också, ser ut som två AT-AT i snö där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Tror bestämt att det dolde sig liten star wars referens på 3an också, ser ut som två AT-AT i snö där.

Såg det i efterhand. Gulligt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Den första såg AI-generad ut så den förr bort direkt för mig.

Jag gillade verkligen nummer 3 så den fick det bli.

Vet ej om jag ska ta det som en komplimang eller inte

Här är några progress pics för den nyfikne iallafall. Skapat av mig (svär jag är inte en AI)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedo:

Vet ej om jag ska ta det som en komplimang eller inte

Här är några progress pics för den nyfikne iallafall. Skapat av mig (svär jag är inte en AI)

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Då ber jag om ursäkt och tar tillbaka mitt påstående.
Kul att se hur det såg ut bakom kulisserna! <3

Visa signatur

På Internet sedan 1997.