Tänkte skaffa en soundbar med 5.1 ljud

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa en soundbar med 5.1 ljud

Som rubriken låter men har telias android tv box kan adda den på sätt då.
Har kollat på denna :
Sony HT-S40R 5.1 Home Cinema soundbar

Eller köra Telias Play app i min Sony tv kanske.
I telia play app finns inte disney plus.

Någon som har bra förslag eller som skrev köra den i sonys android systemet kanske
Hittade en manual till den nämner och
https://www.sony.com/electronics/support/res/manuals/5022/b07b57d3337f0cc8cb43239389395bb2/50222745M.pdf
punkt 2
antingen JA eller Nej
Har eARC

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Som rubriken låter men har telias android tv box kan adda den på sätt då.
Har kollat på denna :
Sony HT-S40R 5.1 Home Cinema soundbar

Eller köra Telias Play app i min Sony tv kanske.
I telia play app finns inte disney plus.

Någon som har bra förslag eller som skrev köra den i sonys android systemet kanske
Hittade en manual till den nämner och
https://www.sony.com/electronics/support/res/manuals/5022/b07b57d3337f0cc8cb43239389395bb2/50222745M.pdf
punkt 2
antingen JA eller Nej
Har eARC

Ska väl gå installera Disney + appen på TV:n. Har för att jag fick installera SVT Play appen på min Panasonic TV (2019 modell å ingen Android TV). Kör själv Disney + (4K abb) på 4K Apple TV å på en sällan använd 4K Chromecast Google TV (Android). Vet inte om du får med en HDMI kabel om du köper 'brölimpan" men kör själv med Nördic:s certifierade Ultra High Speed HDMI kablar.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ska väl gå installera Disney + appen på TV:n. Har för att jag fick installera SVT Play appen på min Panasonic TV (2019 modell å ingen Android TV). Kör själv Disney + (4K abb) på 4K Apple TV å på en sällan använd 4K Chromecast Google TV (Android). Vet inte om du får med en HDMI kabel om du köper 'brölimpan" men kör själv med Nördic:s certifierade Ultra High Speed HDMI kablar.

jo det går har testat lägga till de appar har via telia boxen har som hbomax och netflix då skulle det gå använda den soundbar från sony.
Skall kolla lite på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ska väl gå installera Disney + appen på TV:n. Har för att jag fick installera SVT Play appen på min Panasonic TV (2019 modell å ingen Android TV). Kör själv Disney + (4K abb) på 4K Apple TV å på en sällan använd 4K Chromecast Google TV (Android). Vet inte om du får med en HDMI kabel om du köper 'brölimpan" men kör själv med Nördic:s certifierade Ultra High Speed HDMI kablar.

Kollar på dessa
Sony HT-S40R 5.1 Home Cinema soundbar
Komplett 3490 kr(ordinarie 4399 kr)

Här kan ha min tv som kör android

Denon DHT-S517
Hifiklubben 4398 kr

Denna har extra hdmi typ koppla in min telia hub box

Voxicon Soundbar Dolby Atmos
Dustinhome 4995 kr plus frakt 399 kr 5394 kr

Denna har två extra hdmi utöver ingången eARC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Kollar på dessa
Sony HT-S40R 5.1 Home Cinema soundbar
Komplett 3490 kr(ordinarie 4399 kr)

Här kan ha min tv som kör android

Denon DHT-S517
Hifiklubben 4398 kr

Denna har extra hdmi typ koppla in min telia hub box

Voxicon Soundbar Dolby Atmos
Dustinhome 4995 kr plus frakt 399 kr 5394 kr

Denna har två extra hdmi utöver ingången eARC.

Nåt att tänka på om du köper en soundbar med Atmos stöd, så måste du ha Netflix premium (4K) å Disney + 4K abb. Angående soundbars, så är ju en extra HDMI port aldrig helt fel. ARC/eARC porten kopplas till TV:ns ARC/eARC (ljudet skickas ju tillbaka i samma kabel till soundbaren). ARC = Audio Return Channel), Telia boxen tar en HDMI port på soundbaren. Man måste även ha aktiverat CEC (Consumer Eletronic Control*) om man kunna starta/stänga av TV å Soundbar, öka/,miska volymen med TV:ns eller Soundbarens fjärr. Jag startar/stänger av bl.a ATV:n, recievern å TV:n med en fjärr (funkar med ATV:ns/den vanliga TV:ns fjärr för mig).* = Kan vara felstavat.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Nåt att tänka på om du köper en soundbar med Atmos stöd, så måste du ha Netflix premium (4K) å Disney + 4K abb. Angående soundbars, så är ju en extra HDMI port aldrig helt fel. ARC/eARC porten kopplas till TV:ns ARC/eARC (ljudet skickas ju tillbaka i samma kabel till soundbaren, ARC = Audio Return Channel), Telia boxen tar en HDMI port på soundbaren. Man måste även ha aktiverat CEC (Consumer Eletronic Control*) om man kunna starta/stänga av TV å Soundbar, öka/,miska volymen med TV:ns eller Soundbarens fjärr. Jag startar/stänger av bl.a ATV:n, recievern å TV:n med en fjärr (funkar med ATV:ns/den vanliga TV:ns fjärr för mig).* = Kan vara felstavat.

varför fundera på en soundbar är har ett ljudsystem YAMAHA YHT-1840 5.1 HEMMABIOSYSTEM MED AV-MOTTAGARE
Det något konstigt med hdmi till Telias Hub play box får stänga av den par gång trodde var kabeln men provat byta inte hjälpt.
Var samband en uppdatering som innan julas sen har strulat men fundera återställa se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

varför fundera på en soundbar är har ett ljudsystem YAMAHA YHT-1840 5.1 HEMMABIOSYSTEM MED AV-MOTTAGARE
Det något konstigt med hdmi till Telias Hub play box får stänga av den par gång trodde var kabeln men provat byta inte hjälpt.
Var samband en uppdatering som innan julas sen har strulat men fundera återställa se om det hjälper.

Verkar som Yaman bara har ARC, så du vet det. HDMI CEC är tyvärr ingen standard.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.