Xiaomi Poco X3 Pro, åsikter och feedback.

Permalänk
Medlem

Xiaomi Poco X3 Pro, åsikter och feedback.

Ser att Webhallen har ett erbjudande på Xiaomi Poco X3 Pro, 6GB, 128GB.

https://www.webhallen.com/se/product/335227-Xiaomi-Poco-X3-Pr...

Tittar man på YT så hittar man nästan bara positiva reviews men jag lyckades även hitta följande.

https://www.youtube.com/watch?v=wh_Iv_HVbWI

https://www.youtube.com/watch?v=-wMqm3WRU8k

1890kr känns som ett bra pris men jag undrar helt enkelt ni som äger den här mobil hur har er upplevelse varit samt vad har ni för åsikter om den?

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Jaha finns tydligen ingen som äger en Xiaomi Poco X3 Pro här på Sweclockers.

Sitter på en OnePlus 6 just nu och frågan är ifall det är en värt att slå till på Poco X3 Pro.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Jag har ägt två styck xiaomi telefoner. Mi5 och pocophone f1.
Gick över till Samsungs galaxy s21.
Ingen hit. Laggar i spel som jag även spelade laggfritt på min poco f1.

Den gick sönder när jag tappade den på jobbet.
Skulle jag inte haft min s21:a så skulle jag lätt kunna köpa poco x3 pro.
Rekommenderar budget telefoner från poco och xiaomi.
Tror att märket poco blev ett separat märke.
Lycka till med beslutet.

Permalänk
Medlem

@TheBDZ Tackar för feedbacken.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Jag har en Poco X3 126GB , är hur nöjd som helst...det är annat mot min skit Samsung som jag har på jobbet. Bara att köpa o bli nöjd ! :).

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

har ingen poco men för priset är det nog rätt svårslaget sett till prestanda/pris.. förvänta dig inte mirakel av kameran, det är mer en spelmobil än ta foto med även om den duger gott i dagsljus. så kan du leva med lite ads och miui gränssnitt så är det säkert en bra telefon, lite tung bara 215gram xd.

Permalänk

Jag köpte varianten med 8GB RAM+256GB storage från Amazon.de under black friday för 2000kr
Väldigt nöjd med den gällande prestanda, skärm och kameran är helt okej. Det där med ads är bullshit för det kan du stänga av hur lätt som helst. Jag kör stock rom, MiUi Global 12.5.4 icke rootad och ser aldrig några ads.
För mig personligen är dock ett minus att den är så jävla stor men det gäller ju alla telefoner med samma skärmyta. Jag hade hellre haft en mindre storlek men i den här prisklassen så är poco x3 pro överlägset allt annat i prestanda så den fick det bli.
Nått att se upp för är "ghost touch" som flera rapporterat om. Vi får väl se men so far so good.

Permalänk
Medlem

@grimmoire

Hmm 2000kr för 8GB RAM + 256GB varianten låter som ett ännu bättre erbjudande lite synd att dessa deals inte finns kvar.

Hade nog föredragit 8GB Ram varianten då min nuvarande OnePlus 6 har 8GB Ram, men ok det kanske inte gör någon större skillnad när man ändå inte är en tung surfare.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

du har dock minneskortplats så det är ju alltid nåt.

Permalänk

Köpte en på Webhallen för något år sedan för 1790kr och det är den mest prisvärda tel jag haft.
Min flyter på klockrent och man vänjer sig vid Miui. Du kan få upp reklam efter tex nedladdning av en app från playstore, men det är enkelt att stänga av, finns oändligt med inställningar jämför med vanilla och ir-sändaren andvänds dagligen.
Håller än idag trots 2st ofrivilliga bad och får Android 12 och miui 13 när som helst, finns att ladda ner men väntar på ota. Mvh
Edit, kan tillägga att kameran blir bättre med en portning från pixel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Köpte en på Webhallen för något år sedan för 1790kr och det är den mest prisvärda tel jag haft.
Min flyter på klockrent och man vänjer sig vid Miui. Du kan få upp reklam efter tex nedladdning av en app från playstore, men det är enkelt att stänga av, finns oändligt med inställningar jämför med vanilla och ir-sändaren andvänds dagligen.
Håller än idag trots 2st ofrivilliga bad och får Android 12 och miui 13 när som helst, finns att ladda ner men väntar på ota. Mvh
Edit, kan tillägga att kameran blir bättre med en portning från pixel.

Kan bara instämma min fungerar kanon bra fortfarande!!

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Jag är helt övertygad om att det var ett bra köp. Telefonen är snabb, har en bra skärm och kamera, och den har många funktioner som jag uppskattar, till exempel IR-sändaren och den anpassningsbara menyn.