Vad har ni för sidoinkomster?

Permalänk

Hade tänkt att tjäna lite mer till företaget genom att jobba mera, kanske ett till uppdrag. Men orkar inte, efter covid och annat är jag slut efter 9 timmars arbetsdag. Nja ska jag tjäna mera pengar på nått måste det ske smartare inte jobbigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Många skämtar här i tråden om Onlyfans, men... Onlyfans. ~25k per månad netto.

Som man eller kvinna?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

"Musiker och musikproduktion" skrev jag som bisyssla till min arbetsgivare.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Bara småsaker vid sidan, och gör inte dessa för pengarna. Sitter i Brf-styrelsen och jobbar som testledare på högskoleprovet. Utöver det så har jag ett par styrelseuppdrag, men dessa kommer liksom på köpet med mitt vanliga jobb.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Tittar på mitt sparkonto och konstaterar att min hittills insamlade ränta är högre än dagen innan.

Plockar ut coop-checkar lite då och då.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Gör appar, och driver en affiliatesida.
Snittar väl runt 150-200 kronor per dag i ad revenue.
Sedan lyckas man ibland värva någon via sidan. Då kan det ge allt från 50 kr till 5000 kr per sale.
Dock är dom oftast värda 100-200 kr per värvning.

Värvar kanske 10 personer i månaden till olika företag(finans).
Sedan skatt på det.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Skrivet av AllMessedUp:

Gör appar, och driver en affiliatesida.
Snittar väl runt 150-200 kronor per dag i ad revenue.
Sedan lyckas man ibland värva någon via sidan. Då kan det ge allt från 50 kr till 5000 kr per sale.
Dock är dom oftast värda 100-200 kr per värvning.

Värvar kanske 10 personer i månaden till olika företag(finans).
Sedan skatt på det.

Hur många visningar har du per dag ungefär? 10x fler än din dagliga inkomst? Dvs, 1.500-2.000 besökare per dag? Är det till din site, eller till dina appar?

Permalänk
Medlem

Hyr ut sommarstugan, gör det inte lika mycket nu som när jag var yngre.
Det blir väl så när man skaffar familj att man vill ju själv vara där nere när det är sommar
Men det blir ändå 10.000 kr per vecka under högsäsongen så 2-3 veckor brukar bli lagom för alla räkningar under året samt underhåll.

Permalänk
Medlem

Är kontaktperson åt två personer vid sidan om jobbet. Är som en betald kompis åt någon inom lss, brukar typ fika, bowla, käka pizza, baka, gå promenader eller någon annan aktivitet.
Blir ca 1500-2000 per person och då är hälften tänkt att täcka eventuella utgifter man kan ha som biokostnad, bowlingkostnad etc man betalar då endast för sin egen del och brukaren betalar med sina egna pengar för sin del.

Permalänk

Det trillar ibland in Stim-pengar för låtar jag skrivit, samt småskalig aktiehandel (vilket kan vara sidoutgifter likaväl).

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Är kontaktperson åt två personer vid sidan om jobbet. Är som en betald kompis åt någon inom lss, brukar typ fika, bowla, käka pizza, baka, gå promenader eller någon annan aktivitet.
Blir ca 1500-2000 per person och då är hälften tänkt att täcka eventuella utgifter man kan ha som biokostnad, bowlingkostnad etc man betalar då endast för sin egen del och brukaren betalar med sina egna pengar för sin del.

Bästa bisysslan i denna tråd, det här behöver flera ta efter och lära sig av.
Det finns så många där ute som sitter helt ensamma och isolerade, utan några vänner alls. Det räcker ofta med att bjuda hem personen på lite mat eller gå på fiket, prata i nån timme, se en film tillsammans, ta en sväng med bilen, lägga pussel tillsammans, besöka muséet, kanske hjälpa till att fixa saker som bank-id eller fylla i nån blankett som kan vara oerhört krångligt för den som inte vet hur man gör, men det räcker oftast med att bara finnas där för att bryta ensamheten. Så lite kan göra så mycket för personer som sitter helt ensamma och saknar förmåga att själva ordna ett eget kontaktnät. Det handlar sällan om gravt förståndshandikappade eller så, de flesta ser ut och fungerar som vem som helst, de har bara inte den sociala förmågan.

Permalänk
Officiell jultomte

Lagar grafikkort, bygger hemsidor, affiliate/marknadsföring, köp/sälj. Så långt tiden räcker till med barnfamilj.
Som sagt tidigare, fritid är lite högre prioritet nu förtiden.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Skrivet av izzie:

Loggar in på Lysa-appen två gånger om dagen ungefär. Börjar bli lite slitigt.

Hela poängen med Lysa är ju att slippa logga in?

Permalänk
Medlem

Har vart diverse genom åren, såsom en spelblogg, bygga datorer, lödning/elektronik, köp/sälj av retrospel på tradera etc.

Inga större summor dock, det mesta faller nog under "hobbyverksamhet" på skattsedeln...
Nu gör jag det mest för att det är kul, vilket kanske är definitionen av hobbyverksamhet när jag tänker efter

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Proffsmoddare

Köp aktier i Nvidia och Arm, fortsätt sedan spela

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Säljer kopparskrot. Jobbar inom el och kommer över elapparater och kabel som annars skulle gått som blandskrot. Jag har fått godkänt att göra detta, så det är inget fuffens.

Inga enorma summor, blir väl några tusenlappar per år.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Får 2-3000kr per månad på mods från nexusmods

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Fick in 177kr förra året för min musik så man kan nog säga att det snart är dags att säga upp sig från kneget!

Det räcker ju till några trisslotter, så du är ju praktiskt taget redan mångmiljonär fram tills att du skrapat lotterna.🙄

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnaq:

Utdelningsportfölj 🙂

Hur mycket mer skulle du säga att man får över tid jämfört med globala indexfonder?

Permalänk

Deltidsbrandman, beredskap var fjärde vecka.
Drar in runt 60.000 per år efter skatt.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

Inget speciellt egentligen... Bygger högtalare och annat ibland, hjälper till med renoveringar eller reparerar elektronik. Men är mest småpengar.. Mycket är för skojs skull, snarare än inkomst.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Har inget side gig tyvärr. Funderat på o sälja utskrifter från 3D skrivare då jag är konstruktör och ritar 3D, men marknaden är redan fylld med det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Styrelsearbete i bostadsrättsföreningen. Fick ut 12053 kr totalt 2023.

En del jobb men tycker det känns ganska givande och är kul att engagera sig lite, ha koll på vad som händer och ha möjlighet att påverka.

Permalänk

Jag säljer enstaka legobitar på Bricklink.com

En liten butik men drar in en 2-3k i månaden.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Hur mycket mer skulle du säga att man får över tid jämfört med globala indexfonder?

Forskning säger väl att 90% (kommer inte ihåg exakta siffran) av aktivt förvaltade fonder inte slår index. Så om man tror att man är bättre än 10% av de som lever på att göra så bra ifrån sig som möjligt på börsen och att förvalta andras pengar så kan man nog tjäna en slant jämfört med indexfonder.

Permalänk
Medlem

Jobbar som röstmottagare/valarbetare när det är val. Blir ju inte så ofta eller mycket pengar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Forskning säger väl att 90% (kommer inte ihåg exakta siffran) av aktivt förvaltade fonder inte slår index. Så om man tror att man är bättre än 10% av de som lever på att göra så bra ifrån sig som möjligt på börsen och att förvalta andras pengar så kan man nog tjäna en slant jämfört med indexfonder.

Well, handlar ju lite om risktagningen också.. Aktivt förvaltade fonder ska fortfarande i regel ha extremt låg risk, vilket leder till lägre avkastning. Som privatperson kanske du dock kan tänka dig högre risk och fördela ditt kapital på 10-15 olika värdepapper istället.

För att ta ett exempel så avkastar Investor betydligt bättre i snitt än indexfonderna. Så iaf statisktisk skulle det vara bättre att enbart köpa Investor för pengarna än en indexfond. (högre risk dock)

Permalänk
Medlem

Jobbar på ett sådant sätt att det blir svårt att få den kontinuitet som behövs i ett seriöst sidoknäck. Är också typen som tycker saker är skitkul några år, sen är de inte kul längre. Tror det är svårt för mig att hitta något att vara så passionerad kring över tid att jag vill spendera annars ledig tid på det.

Skrivet av Adnerhill:

Har inget side gig tyvärr. Funderat på o sälja utskrifter från 3D skrivare då jag är konstruktör och ritar 3D, men marknaden är redan fylld med det.

Funderat på den också. Tror den största grejen det skulle falla på är att ens målgrupp kommer vara folk som inte har någon som helst pejl på konstruktion och 3D-printing, och därmed vara väldigt besvärliga kunder varesig de vill eller inte. Det skulle i sådana fall vara om man tog betalt för färdiga modeller, inget kundanpassat, och därmed också slapp all hantering kring att printning, utskick, och ev returer. Det blir väldigt skalbart så också.

Tror dock fortfarande 3D-printing är för mycket av en nischpryl fortfarande, marknaden är inte stor nog. När det nått nivån där man bara trycker play, och det står en 3D-printer i varenda hem, är marknaden mogen. Dvs typ inte under min livstid i alla fall.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Aktier och kattuppfödning. Varje kull ger 65-70k i snitt.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Bästa bisysslan i denna tråd, det här behöver flera ta efter och lära sig av.
Det finns så många där ute som sitter helt ensamma och isolerade, utan några vänner alls. Det räcker ofta med att bjuda hem personen på lite mat eller gå på fiket, prata i nån timme, se en film tillsammans, ta en sväng med bilen, lägga pussel tillsammans, besöka muséet, kanske hjälpa till att fixa saker som bank-id eller fylla i nån blankett som kan vara oerhört krångligt för den som inte vet hur man gör, men det räcker oftast med att bara finnas där för att bryta ensamheten. Så lite kan göra så mycket för personer som sitter helt ensamma och saknar förmåga att själva ordna ett eget kontaktnät. Det handlar sällan om gravt förståndshandikappade eller så, de flesta ser ut och fungerar som vem som helst, de har bara inte den sociala förmågan.

Vi va kontaktfamilj ett tag åt en tvååring. Som att ha ett extra barn varannan-var tredje helg. Vi hade turen att få ett uppdrag där föräldern va ungefär det du beskriver ovan, har man ett uppdrag där man vet att man lämnar tillbaka barnet i misär är det nog inte lika angenämt. Sen var det ju inget man blev rik av, men ett par tusen netto varje månad är ju mer än noll.