Helgsnack: Vad ser du fram emot under 2024?

Permalänk
Medlem

Gammal gubbe med artros i samtliga leder rör sig inte så fort och orkar inte så mycket fysiskt, men jag hoppas kunna röja ur gamla teknikprylar från garage och förråd, det står bara och tar plats. T.ex rackskåp, 50-tals radiogrammofon, stora bilhögtalare, datorer och sånt.

Permalänk
Hedersmedlem

Alla nya skrivbords-OLED som släpps, snart kan man uppgradera skärmen på riktigt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Inget särskilt just nu. Många saker som hänger i luften som jag inte riktigt vet vilken riktning de kan ta. Vill inte ta ut något i förskott så är lite avvaktande på vad framtiden kan ge. Jag hoppas bara att den lille fatalisten i mig inte får rätt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Alla nya skrivbords-OLED som släpps, snart kan man uppgradera skärmen på riktigt.

Fick för en sekund bilden av en oled-panel nedsänkt i skrivbordsskivan men insåg sedan vad du förstås menade. Nu vill jag ha bägge.

Minns inte om det var ett koncept eller en faktisk produkt men har för mig jag sett något sådant visats men förmodligen LCD i det fallet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Ska gifta mig i augusti

Dont do it man...just dont. Finns inga fördelar bara nackdelar med det när saker tar slut. Och tyvärr gör dom det förr eller senare med dagens kvinnor.

Permalänk
Medlem

ser fram emot en monster minibike med 212cc gräsklipparmotor! På datorsidan så byggde jag redan en x99 18core xeon system med delar från 2014, skitkul. Inget nytt upphetsar direkt pga priserna.

Permalänk
Avstängd

Att bli ännu biffigare, och uppnå min vikt som jag har ett mål för.

Permalänk
Medlem

Vad gäller spel och sånt hoppas jag egentligen mest kunna få mer tid till det. Har peak casual gamer-rigg (i mitt tycke) med Ryzen 3600 och RTX3080 med vettig 1440p-skärm. Hade kanske uppgraderat CPU:n om det känts motiverat. Några tips till AM4?

Annars hoppas jag på borgerlig vigsel i maj och att familjens första pajiga charterresa därpå blir lyckad.

Önskar alla ett bra 2024!

Permalänk
Medlem

Inom närtid, så är det våran Thailandsemester, som jag ser fram emot. 4veckor utan snö,kyla och elände. 😎. Drar om 14 dagar.

Permalänk
Medlem

Fred på jorden. Annars får det väl duga med förståndet i behåll och lite kärlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotte456:

Fred på jorden. Annars får det väl duga med förståndet i behåll och lite kärlek.

Preach brother

Permalänk
Medlem

Billigare hårdvara.
Köpa hårdvara.
Fler nyheter kring Risc-V.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Super spänd på Avowed blir årets förväntning för mig.
Förhoppningsvis även något nysläppt Oblivion och att det blir rätt.
Fallout London.
"Skyblivion"

Uppdatering med fler funktioner från applikation till elbilen, för det är under all kritik... (Skoda Enyaq 80x, 2023)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

En ny MC vore skoj.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Gammal gubbe med artros i samtliga leder rör sig inte så fort och orkar inte så mycket fysiskt, men jag hoppas kunna röja ur gamla teknikprylar från garage och förråd, det står bara och tar plats. T.ex rackskåp, 50-tals radiogrammofon, stora bilhögtalare, datorer och sånt.

Jag städade ur huset i 2022, förråd, garage och allt. (Är man gammal vid 50+ ?) men kände mig rätt så gammal med allt det samlarskrot omkring. Det har varit många år med samlande, 80 tals datorer, konsoler, elektronik, prylar, antikviteter och ett tag var det ganska kult att äga allt man inte hade råd med som barn, eller saknade.

Sen inser man att livet är för kort, och att alla grejor bara ger hjärnan för mycket att fokusera kring, och bara ligger där och inte servar nån funktion alls, just "nice to look at", tills det blir för mycket att titta på. Gränsen var nådd när jag körde foten med lilltån rakt in i nån 30kg förstärkare och mosade nageln helt, då var det "UT MED SKITEN".

Sen 2022 har jag inte saknat nåt, faktisk så är det riktig lugnande för själen och sinnen att gå runt i ett hus som numera känns som ett praktisk o städat hotell vart regeln "har du inte använt det dom senaste 2 åren, så ska det ut" finns.

Jag tittat fortfarande entusiastisk på folk som samlar och älskar deras hobbyer, men saknar absolut inget, jag undras bara varför det gick så HÄR lång tid innan jag insåg vad som verkligen betyder nåt (i.af. för mig). Vänner, livet, somrar, naturen.

Och on topic: Jag ser fram emot Våren, min absolut favorit tid på året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Jag städade ur huset i 2022, förråd, garage och allt. (Är man gammal vid 50+ ?) men kände mig rätt så gammal med allt det samlarskrot omkring. Det har varit många år med samlande, 80 tals datorer, konsoler, elektronik, prylar, antikviteter och ett tag var det ganska kult att äga allt man inte hade råd med som barn, eller saknade.

Sen inser man att livet är för kort, och att alla grejor bara ger hjärnan för mycket att fokusera kring, och bara ligger där och inte servar nån funktion alls, just "nice to look at", tills det blir för mycket att titta på. Gränsen var nådd när jag körde foten med lilltån rakt in i nån 30kg förstärkare och mosade nageln helt, då var det "UT MED SKITEN".

Sen 2022 har jag inte saknat nåt, faktisk så är det riktig lugnande för själen och sinnen att gå runt i ett hus som numera känns som ett praktisk o städat hotell vart regeln "har du inte använt det dom senaste 2 åren, så ska det ut" finns.

Jag tittat fortfarande entusiastisk på folk som samlar och älskar deras hobbyer, men saknar absolut inget, jag undras bara varför det gick så HÄR lång tid innan jag insåg vad som verkligen betyder nåt (i.af. för mig). Vänner, livet, somrar, naturen.

Och on topic: Jag ser fram emot Våren, min absolut favorit tid på året.

Tack för ditt inlägg! Väldigt fint och motiverande! Jag känner att jag själv är på väg att minska min samling prylar något också, mest på grund av andra orelaterade svårigheter i familjen som gör att jag också inser att relationerna betyder mest - och precis som du skriver att mycket annat mest ger för mycket att tänka på i onödan. Funderar också på att prioritera ned prylar för att ge mer tid till musiken, som känns lättare att dela med de närmaste, för att inte tala om att musicerande är mer varigt än specifik kunskap om olika komponenter (varför vet jag t.ex. skillnaderna mellan AMD A520/B550/X570?).
För många intressen generellt, med datorer, musik och foto, medan frun föredrar friluftsliv, så det är sunt på många plan att omprioritera för min del här känner jag.
Nu blir det annonser! Fortfarande mycket blandat kvar, men de sista månaderna har jag hittills gått ned från 7 till 4 datorer. Wish me luck!

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooskar:

Funderar också på att prioritera ned prylar för att ge mer tid till musiken, som känns lättare att dela med de närmaste, för att inte tala om att musicerande är mer varigt än specifik kunskap om olika komponenter (varför vet jag t.ex. skillnaderna mellan AMD A520/B550/X570?).

Haha, är du mig?

Musik prylarna var också det jag behöll:

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis en rysk total kapitulation och tillbakadragande från hela Ukraina.
Även många roliga bröllop jag ska på i sommar.
I datorväg nya processorer och grafikkort mot slutet av året.
Nya DLC till Total War Warhammer 3, Core Keeper 1.0 och att beta av lite spel jag har i backloggen.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Hoppas uppgradera grafikkort för att göra mitt nya VR-headset rättvisa, fyndade det billigt ("trasigt") på blocket. I övrigt ska all inkomst styras om till bilen; har en bandag bokad i Tyskland till hösten och då ska allt vara i tipptopp skick.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Ser fram mot slutet på äckliga vintern. Lite töligt med pollensäsong under vårkvisten, men det är att föredra.
Sen ser jag mycket fram mot sommarn! Samt resa till Spanien i Juni

Det kan eventuellt bli en ny skärm, samt nytt grafikkort beroende på vad som lanseras i år!

Permalänk
Skrivet av Kotte456:

Fred på jorden.

Instämmer helt. Det får mig annars tänka på detta gamla klassiska klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=WB1KE5zQhFc

Permalänk
Medlem

OLED 32” 4K 240hz och förhoppningsvis RTX 5090.

Permalänk
Musikälskare

Fred på jorden och fri ost

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Få igenom sjukersättningen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av flashen:

Fred på jorden och fri ost

Slår också ett slag för fri ost!

Permalänk

Frieri i sommar när det nalkas tre år med min fantastiska partner och mitt första, hälsosamma längre förhållande

Blir lite pirrig och nervös när jag tänker på det men det kommer bli helt magiskt 💕

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - Cooler Master H500 - ASUS ROG Ryujin II 240 -

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Antimatter:

Frieri i sommar när det nalkas tre år med min fantastiska partner och mitt första, hälsosamma längre förhållande

Blir lite pirrig och nervös när jag tänker på det men det kommer bli helt magiskt 💕

Fan, ändå fint och läsa om alla som ska gifta sig! Grattis!

Permalänk
Medlem

Att få min nya bil som ska levereras i mars

(snodd bild från internet men den färgen och modellen)

väntat sen september förra året.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Fick reda på i förmiddags att jag fick jobbet jag sökte och att de vill ha ombord mig redan runt lunch imorgon. Så det är något jag ser fram emot.

På teknikfronten ser jag fram emot Zen 5 och RDNA 4, Arc Battlemage, Intel Arrow Lake och även GeForce 5000 (om den nu lanseras i år). Inte för att jag kommer köpa något utan mest för att nya grejer är spännande.

Funderar och funderar, är säkert något mer jag ser fram emot men kommer inte på det nu, 2024 har ju just börjat.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.