Vad har er IT på jobbet för standard?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kommer med det lilla udda:
Vi i hårdvaruteamet får beställa dator av inköpande chef eller plocka ihop delar själv och bygga/montera själv (eller be t ex Inet bygga ihop). Vi kör nästan uteslutande desktops för utvecklingsteam (SW+HW), SW brukar få färdiga desktops av microATX-size från Dell eller HP eller något sådant. Några admin/chefer kör laptops i stället, några kör desktops, några kör båda.

Utrustning för skärmar/möss/tangentbord/headsets etc är efter krav och önskemål. Inom rimlighetens gränser.
Jag fick byta bort min kassa Philips 1440p-skärm för den hade coil-whine. Blev 2st likadana HP med 1440p eller 4k att välja mellan, valde 1440p.

De flesta är rätt enkla med utrustning men underlättar något önskemål arbetet så är det inte många som sätter emot.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fullt tillräcklig. Två 24" eller ultra wide 32" nånting. ANC lurar av medelklass eller något Jabra evolve, mx master 3, iPhone SE eller motsvarande. Har man något specifikt behov som kan motiveras kan det diskuteras.

Ingenjör/Kontor inom tillverkningsindustri/energi.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Det som finns i utbudet primärt. Vid behov kan man specialbeställa men är väldigt sällan.
Oftast är utbudet mellanklass, varken kasst eller bäst.

När det gäller tangentbord och mus tex är det helt fritt att välja om det handlar om ergonomi.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.