App för att samla all streaming och filer i ett interface

Permalänk
Medlem

App för att samla all streaming och filer i ett interface

Min tanke är att försöka samla allt i en autostartande app. T.ex. för Android. Vet inte om det finns något därute?

Önskemål:

Allt-i-ett interface. Liknande Netflix fast med innehåll från samtliga valda streaming tjänster plus lokala (usb/nas) filer.
Möjligheten att helt gömma titlar
Stöd för flera profiler
Ingen reklam eller länkar till betal-media
Gärna med möjligheten för att banta ner interfacet för valda profiler

Har sett att JustWatch uppfyller en del av önskemålen. Tyvärr är det en prenumeration som gäller om man vill kunna gömma titlar.

Hjälp?

Permalänk
Medlem

Plex kanske funkar för dig? Ska gå att koppla flera steamingtjänster, men har inte testat det själv

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Föreslår också Plex tror jag, där samlar de många streamingtjänster men oklart atm om det kräver Plex Pass och om du har möjlighet att dölja titlar från dessa. Däremot i ditt egna bibliotek kan du göra mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Plex kanske funkar för dig? Ska gå att koppla flera steamingtjänster, men har inte testat det själv

Skrivet av tcntad:

Föreslår också Plex tror jag

Tack! Tittade på Kodi men missade Flex då Kodi alltid var min go-to tidigare. Verkar vara en beta men ska testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Min tanke är att försöka samla allt i en autostartande app. T.ex. för Android. Vet inte om det finns något därute?

Önskemål:

Allt-i-ett interface. Liknande Netflix fast med innehåll från samtliga valda streaming tjänster plus lokala (usb/nas) filer.
Möjligheten att helt gömma titlar
Stöd för flera profiler
Ingen reklam eller länkar till betal-media
Gärna med möjligheten för att banta ner interfacet för valda profiler

Har sett att JustWatch uppfyller en del av önskemålen. Tyvärr är det en prenumeration som gäller om man vill kunna gömma titlar.

Hjälp?

Jag har inte testat skälv! Men kanske Movies anywhere är det du söker?
https://moviesanywhere.com/welcome

Kanske inte fungerar i Sverige dock 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jag har inte testat skälv! Men kanske Movies anywhere är det du söker?
https://moviesanywhere.com/welcome

Kanske inte fungerar i Sverige dock 🤔

Ser inte ut så (US, 13+) tyvärr. Verkar som moviesanywhere inte heller ta med lokala filer/bibliotek. Är nog mer en konkurrent till JustWatch/Reelgood m.fl. Men tack ändå! Börjar bli desperat

Plex är nästan där! Samlar tjänsterna fint (man väljer själv vilka) men sedan tar dom ändå (!?) med förslag på sin egen skit såsom "on Plex" och ännu värre - kanaler som man inte har/måste hyra. Som en extra "tjänst". Detta verkar inte ha gått hem hos Plex användarna men frågan är om dom backar på detta. Är nog pengarna som styr.

Vill helst inte hålla på och blocka/hacka. Kanske addons har bättre lösningar. Sökandet fortsätter...

Permalänk
Medlem

Google TV
Såg att den appen samlar några av de vanliga tjänster vi har. Och man kunde välja mellan vilka på mobilen.
Hur mycket mer som går att göra vet jag inte.

Edit. Den värkar dock lägga till för tjänster man inte har med. I alla fall i början.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jellyfin är ett Plex alternativ (åtminstone för lokal media).

Något som börjar låta som vad du vill ha (jag själv har aldrig testat) är typ Stremio med addons.
Dock inga profiler i den bemärkelsen afaik

Permalänk
Medlem

Apple TV löse det galant för mig

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3