Permalänk

Är xbox s för gammal?

Jag tjänar inte så jättemycket så har inte mycket pengar att gå runt med, men jag saknar verkligen att spela spel. Dom spel jag skulle vilja kunna spela just nu är Red Dead Redemption , hogwarts legacy och last of us bland annat. Har tittat på Nintendo switch light, men den är begränsad på vad den kan spela? Hittade xbox one s för 2000 refurbished på cdon. https://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-one-s-1to-all-di...

Är xbox one s för gammalt eller är det värt att köpa? Jag bryr mig inte i att den inte har cd läsare och är begagnad.

Permalänk
Medlem

Ja, köp istället ett Series S för 1500. Finns på Blocket och inte omöjligt att hitta för mellan 1500-2000 kr

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

2000kr låter dyrt, säljs ju för strax över 1000 på blocket. Om något är värt att köpa är individuellt, värde är subjektivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Jag tjänar inte så jättemycket så har inte mycket pengar att gå runt med, men jag saknar verkligen att spela spel. Dom spel jag skulle vilja kunna spela just nu är Red Dead Redemption , hogwarts legacy och last of us bland annat. Har tittat på Nintendo switch light, men den är begränsad på vad den kan spela? Hittade xbox one s för 2000 refurbished på cdon. https://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-one-s-1to-all-di...

Är xbox one s för gammalt eller är det värt att köpa? Jag bryr mig inte i att den inte har cd läsare och är begagnad.

Om det är äldre konsol du anser mer värt så försök hitta One X eller Ps4 Pro varianterna för bäst upplevelse anser jag.

Permalänk
Medlem

Hade hellre köpt en konsoll som kan ta fysisk media så du kan köpa (och sälja) begagnade spel.

The Last of Us finns inte på Xbox så du får kolla på Playstation (eller PC) då.

Hade kollat Tradera efter beggade PS4or kanske. Fler o fler dumpar sina PS4or pga PS5.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Köp då istället en series S för samma pris begagnad!
Superbra konsol som är väldigt prisvärd för spel i 1080p samt 1440.
Hittar du ingen S för 2000kr så får du köpa min! Har inte orkat lägga ut annons. Har 2st på landet men de används inte och är som nya 🤩

Permalänk
Medlem

Håller med om series s, annars finns red dead redemption bland spelen som är optimerade för series x som måste finnas överkomligt begagnat.
Men så fort du tittar på nyare spel eller uppdaterade multiplayer vinner nog series s trots mycket sämre gpukraft

Permalänk
Medlem

One X brukar gå för runt 1000 på tradera annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Jag tjänar inte så jättemycket så har inte mycket pengar att gå runt med, men jag saknar verkligen att spela spel. Dom spel jag skulle vilja kunna spela just nu är Red Dead Redemption , hogwarts legacy och last of us bland annat. Har tittat på Nintendo switch light, men den är begränsad på vad den kan spela? Hittade xbox one s för 2000 refurbished på cdon. https://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-one-s-1to-all-di...

Är xbox one s för gammalt eller är det värt att köpa? Jag bryr mig inte i att den inte har cd läsare och är begagnad.

Ville du spela The Last Of Us så är det en begagnad PS4 som gäller! Det spelet finns inte på x-box.

Hade letat efter en med spelet redan på skiva (är det digitalt så är det låst till förra användarens konto som spelet köpptes till , så du tänker på det. ) Med skiva så äger DU spelet.

Till exempel Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Playstation 4 Slim 500gb https://www.blocket.se/annons/skane/playstation_4_slim_500gb/...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

För last of us räcker iofs ps3, dom svämmar över på tradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

För last of us räcker iofs ps3, dom svämmar över på tradera

Jo men inte riktigt för de andra spelen, Red Dead Redemption och framför allt hogwarts legacy
Sedan så kanske TS även vill köra efterföljarna med

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jo men inte riktigt för de andra spelen, Red Dead Redemption och framför allt hogwarts legacy
Sedan så kanske TS även vill köra efterföljarna med

Red Dead Redemption finns till PS3, dock inte Red Dead Redemption 2 som du säger.

Permalänk

Väldigt sent svar, men läste allt och glömde svara. Min första konsoll var en xbox och har efter det fastnat på att det måste vara xbox, men jag bryter det mönstret nu och kör på en Playstation 4. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Väldigt sent svar, men läste allt och glömde svara. Min första konsoll var en xbox och har efter det fastnat på att det måste vara xbox, men jag bryter det mönstret nu och kör på en Playstation 4. Tack!

Det låter bra - Playstation 4 är ingen dålig maskin. Spring bara inte och köp något "refurbished" exemplar för över tretusen spänn. Ett begagnat Playstation 4 med Red Dead Redemption och Last of Us borde du kunna hitta på Blocket för 1500-1700 spänn. Folk sätter hejdlösa överpriser på sina gamla konsoler, så leta upp nån annons som legat ett par veckor med pris över tvåtusen och så prutar du en femhundring. Lycka till!

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Skrivet av timpeltoniem:

Väldigt sent svar, men läste allt och glömde svara. Min första konsoll var en xbox och har efter det fastnat på att det måste vara xbox, men jag bryter det mönstret nu och kör på en Playstation 4. Tack!

Jag har ett exemplar av RDR 2 för PS4 liggandes. En kompis lånade det för flera år sedan och sa att det inte funkade på hans PS4. Har ingen nytta av det själv och kommer inte vilja sälja det om jag inte är säker på att det funkar men du kan få det om du vill så kan du se om du får igång det. Är det intressant kan du ju skicka ett DM med din adress så drar jag iväg det när jag kan.

Permalänk
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det låter bra - Playstation 4 är ingen dålig maskin. Spring bara inte och köp något "refurbished" exemplar för över tretusen spänn. Ett begagnat Playstation 4 med Red Dead Redemption och Last of Us borde du kunna hitta på Blocket för 1500-1700 spänn. Folk sätter hejdlösa överpriser på sina gamla konsoler, så leta upp nån annons som legat ett par veckor med pris över tvåtusen och så prutar du en femhundring. Lycka till!

Nej insåg det misstaget med det här inlägget, lyckades få en på tradera för 1300 med last of us

Permalänk
Skrivet av kristofferf:

Jag har ett exemplar av RDR 2 för PS4 liggandes. En kompis lånade det för flera år sedan och sa att det inte funkade på hans PS4. Har ingen nytta av det själv och kommer inte vilja sälja det om jag inte är säker på att det funkar men du kan få det om du vill så kan du se om du får igång det. Är det intressant kan du ju skicka ett DM med din adress så drar jag iväg det när jag kan.

Hyvens! Tack skickar på dm

Permalänk
Skrivet av timpeltoniem:

Hyvens! Tack skickar på dm

Vilken ålder pratar vi om? Är du studerande?

Permalänk

Äger en Xbox Series S och en X, supernöjd med båda och lär hålla ett tag.

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast