Hur gammal är du samt spelar du?

Permalänk
Medlem

40, inte haft tid och ork till spel på några år och har en rejäl backlog.
Haft ett arbete som tagit för mycket tid och energi, kombinerat med en del andra projekt och annat man behövt göra.
Även tidigare spelat i perioder, ibland intensivt under en tid och sen paus i veckor el t o m månader. Beroende på tid och inte minst hur aktuell hårdvara man haft.
Får se när det blir läge att köra igen..

Permalänk
Medlem

35 år, blivit allt mer sällan i och med man har barn. Är lite av en periodare också om jag hittar ett roligt spel. Nu har jag fått mersmak på Zelda och hittat lite luckor i schemat. Försöker plöja igenom senaste Zelda till Switch, det har bara legat och dammat sen jag köpte det när det släpptes eftersom jag inte haft tid.

Annars blir det lite häng med gamla grabbarna när vi spelar LoL eller CS. Men det blir max en kväll i veckan för min del.

Sen spelar jag ju en del med barnen också, Minecraft, Mario Kart och Roblox. Är rätt kul, men inte spelen jag skulle sitta och spela själv

Permalänk
Medlem

50 år, testade konsolspel typ Duckhunt med pistol slutet 70-tal, egen konsol början på 80-tal (Philips G7000 om någon minns dem ) Köpte en C64 tillsammans med storebrorsan efter en sommars jordgubbsplockande, de var dyra i början, tror vi betalade närmare 6000kr med bandstation och en joystick Sedan spelade jag inget förrän 97 då jag fick en gammal Cad station från brorsans jobb och installerade Q2, har varit någon form av quake sedan dess, tror jag spelat en del med/mot Bael när en bodde i Lund, fast det kanske fanns mer än en

Glhf!

Permalänk
Medlem

33, spelade hela min uppväxt. Varav beroende av WOW från release t.om. 2017.
Därefter ingenting. Jag stimuleras inte längre av spel av någon anledning. Riktigt avtrubbad.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

41 år och varit gamer hela livet och kommer aldrig sluta. Två barn, jobb, fru, hund och gård stoppar mig generellt inte men spelar nästan aldrig då barnen är uppe. Spelar normalt på kvällar då barnen sover eller senare på helger. Spelar sällan själv dvs nästan uteslutande med vänner och i princip bara FPS & Battle royal (OW, CoD eller andra). Har även PS5, VR och Nintendo som barnen spelar på där vi även gemensamt spelar.

Men visst….energin finns kanske inte alltid där på fredagskvällarna

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem

48, började genom att dela ut tidningar när jag var 12 så jag kunde köpa en C64 med bandspelare. Har alltid spelat sen dess och har nu en dotter på 26 och son på 20 som älskar att spela. De har avverkat PS3-4, Switch och har varsin gaming PC. Frugan följde med på tåget också.

När jag lade ner mest tid hade vi ett WoW gille med +200 spelare som raidade. Nu blir det lite sporadiskt men har precis byggt en ny stationär...den tidigare var en i7 3770K, så nu sitter jag med introt i Cyberpunk. Har hänt lite

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem

54 år, spelar enbart simracing någon gång vecka och något mobilspel.

Permalänk
Medlem

41år, spelar främst på PC, mycket single player, lite multiplayer med mina brorsdöttrar och en hel del VR. En salig blandning av olika speltyper. Men RPG/Äventyr ligger högt på listan.

Har spelat spel sedan 1986.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

59 år och spelar några gånger i veckan.
Mest BF4
Sen spelar jag WRC och Asserto Corsa Competizione på simriggen.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

49 år. Inga barn eller övriga åtaganden. Spelar enbart PC-spel. Uteslutande Single-player RPG och A-RPG. Av egen piska blir det inget spelande under veckodagar med arbete, bara helger och övriga helgdagar.

Permalänk
Medlem

Nästan 40, spelat sedan 1989-91 någonstans, lite osäker på exakt när det började men hela livet snudd på. Primärt PC sedan millennieskiftet. Single player föredras men spelar det mesta som lockar. Största problemet är hur mycket bra spel som släppts under alla år, fortsätter komma ut (2023 var ett kanonår spelmässigt) men också hur många spel man också vill återuppleva.

Livet är lite för kort för allt spelvärlden faktiskt har att erbjuda men tacksam för den tid jag ändå kan lägga på det.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

29 år (well snart 30) har väl inte spelat mycket jämfört med folket här...
lirat CS:GO & Fortnite competitive vunnit runt 4500$ i Fortnite (& spenderat ca. 1100 ), peakade runt 2019
hade igång Fortnite i början av April, med undantag för några timmar i Starfield, har jag inte lirat sen dess
kan testa nåt spel nån timme här & där, men kanske 0-3 timmar i veckan

iofs varje dag på iPad (vid toabesök), tidigare Clash of Clans... kom med i en top 15 grupp i Sverige, många hoppade av så jag var plötsligt ledare... orkade inte med folks ständigt tjatande så raderade skiten. Numera enklare liknande Candycrush

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Folk under 18 spelar nog oxå och flera jag känner som är över 79 spelar. Dessutom tycker jag att rubriken kräver ett alternativ "Nej, jag spelar aldrig" (och kanske ett "Spelar väldigt sällan")

Själv spelar jag väldigt sällan och då jag gör det är det alltid på datorn. Är 78 år ung (gammal?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Folk under 18 spelar nog oxå och flera jag känner som är över 79 spelar. Dessutom tycker jag att rubriken kräver ett alternativ "Nej, jag spelar aldrig" (och kanske ett "Spelar väldigt sällan")

Själv spelar jag väldigt sällan och då jag gör det är det alltid på datorn. Är 78 år ung (gammal?).

Kan tyvärr inte ändra alternativen så här långt i efterhand. @sweclockers kanske kan hjälpa till:) ?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Kan tyvärr inte ändra alternativen så här långt i efterhand. @sweclockers kanske kan hjälpa till:) ?

Behövs inte. Jag passade bara på att klaga (när möjligheten fanns). Dessutom skulle en hel del folk vilja ändra sina val. Det blev nog väldigt komplicerat.

Permalänk
Medlem

31 år, spelat sen 96 mer eller mindre Framförallt CS och WoW. Typ längsta break jag haft där jag inte spelat ett enda spel är ca 3 år, annars har det alltid varit något typ av spel.

Just nu är det CS2 som gäller. Försöker hålla mig på Faceit 10 bara för att bevisa för kidsen att gamlingar kan spela också

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

46 och blivit lite bf längs åren men på senaste har det blivit mer sim om man kan kalla logitech g29/g920 för sim

byggt en simulator av en inredning från en BMW 318i med mjukvara som aktiverar mätartavlorna till lillgrabben som jag lånar ibland.
ska bygga en som är för enbart formel 1 till mig o den stora grabben

Visa signatur
Permalänk
Medlem

33. Jag har inte spelat på rätt länge. Jag kännde efter många års spelande att jag var klar och ville använda min tid för saker jag tyckte var mer utvecklande och givande. Även om många spel som finns nu ser roliga ut.

Skulle kunna tänka mig att ta upp datorspelande igen senare i livet