Nu kan du gömma dina skamspel på Steam

Permalänk
Melding Plague

Nu kan du gömma dina skamspel på Steam

Valve har släppt en ny betaversion av Steam som lägger till möjligheten att märka enskilda spel som privata så att inga andra kan se att du äger dem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hentai Simulator

Kan dom lägga till så jag kan ta bort spel?

Permalänk
Medlem

Haha jag vet nog varför denna funktion finns. 😂

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

”Enviro spelar just nu: privat”

Permalänk

Jag är riktigt imponerad på att man ej har kunnat göra detta före nu och det har varit så lite diskussion kring detta.

Permalänk
Medlem

Funkar tills det inte funkar och Valve läcker ditt "privata" bibliotek till hackare eller skickar det i ett nyhetsbrev till dina "vänner".

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fattat syftet. Finns det alltså porrspel, eller handlar det om att folk skäms för att de spelar "barnsliga" spel?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Har fortfarande inte fattat syftet. Finns det alltså porrspel, eller handlar det om att folk skäms för att de spelar "barnsliga" spel?

Det första finns... och det är nog främst därför.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Har fortfarande inte fattat syftet. Finns det alltså porrspel, eller handlar det om att folk skäms för att de spelar "barnsliga" spel?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Har fortfarande inte fattat syftet. Finns det alltså porrspel, eller handlar det om att folk skäms för att de spelar "barnsliga" spel?

Rättgång, bevisningen haltar, åklagaren bevisar att man brukar spela GTA6 och man är rökt. *skämt*
Nej, default borde vara att ens spelbibliotek är dold, sedan kan man välja att visa alla spel som standard eller bara några. Det är så det ska gå till.

Permalänk
Medlem

Funkar dock inte med family share.

Permalänk
Medlem

Ska man ha xxx spel så är det väll bättre att bara ha ett separat konto som innan. Då kan de inte råkas stängas av och man får inte massa oförklarligas achievements + man vågar att ens kompis/barn bläddrar igenom ens spel bibliotek

Permalänk
Avstängd

Äntligen, nu kan jag spela Sims och My Little Pony spelen 😭 utan att bli mobbad av polarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlanBean:

Äntligen, nu kan jag spela Sims och My Little Pony spelen 😭 utan att bli mobbad av polarna

Sims är ju kung! Inte utan sacrificial och basemental mods dock.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Hentai Simulator

Kan dom lägga till så jag kan ta bort spel?

De la dom till för 5-6 år sedan vill du ta bort ett spel gå till support, support sidan för spelet och där har du ett alternativ att radera det för gott.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

De la dom till för 5-6 år sedan vill du ta bort ett spel gå till support, support sidan för spelet och där har du ett alternativ att radera det för gott.

Fan va nice, det visste jag inte att de lagt till, är ett par år sedan jag kontaktade support ang. att ta bort spel. Nu ska det rensas på skit från Humble Bundle.

Permalänk
Medlem

Lättare att inte lägga till folk på steam om man skäms för sin "smak".

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Steam måste vara en av de största marknaderna för spel med vuxet tema så lite förvånande att det ändå tog så pass lång tid. Bra tycker jag, för de som av olika anledningar känner att de behöver dölja det. Tycker nog ändå Steam (och GOG, som också har en del) gör rätt som idag tillåter spel med mycket fokus på sex. Inte för att starta någon debatt men när man ändå tillåter extremt våldsamma spel så kan jag ändå tycka att ett sexfokuserat spel bör vara minst lika acceptabelt. Ingen som tvingar någon att spela. Och personligen tycker jag bägge spelformerna bör få finnas.

Hoppas för övrigt ingen skäms över vad de spelar, om det är spel som jag sätt nämnas i spelet som The Sims (vill nog hävda att orginalet borde omlanseras i en komplett utgåva, gärna på GOG) eller spel som HuniePop, visuella noveller och liknande. Humble Bundeln med HoneyPop och massa andra liknande spel från samma utvecklare/utgivare sålde rätt bra vad jag kan minnas.

Finns betydligt uddare spel på sex-temat på Steam. Speljuntan har pratat om "Sex with Hitler" blandannat när de gjorde något slags dyk i utbudet tidigare i år (eller om det nu var förra året).

Mången PC-gamer har väl försökt få igång Hot Coffe till GTA: San Andreas kan jag tänka mig. Alla mods till framförallt Skyrim som finns. Eller ha sex med en shapeshiftad björn i BG3, för att nämna något.

Japp, jag tror jag kom av mig på vägen. Men något åt det hållet om nu någon läser så här långt. Bra av Valve även om det borde gjorts tidigare. Men att man inte bör behöva skämmas. Sexualiteten och intresset för den får ju ändå anses vara en ganska grundläggande del i att människan överlevt under alla år.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Har fortfarande inte fattat syftet. Finns det alltså porrspel, eller handlar det om att folk skäms för att de spelar "barnsliga" spel?

Du spelar helylle och låtsas vara ny på internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

De la dom till för 5-6 år sedan vill du ta bort ett spel gå till support, support sidan för spelet och där har du ett alternativ att radera det för gott.

Skrivet av LeVvE:

Fan va nice, det visste jag inte att de lagt till, är ett par år sedan jag kontaktade support ang. att ta bort spel. Nu ska det rensas på skit från Humble Bundle.

Satan vad bra! Jag har också massor som jag vill radera permanent, men senast jag hörde av mig till deras support var det omöjligt.

****

Angående den nya funktionen tycker jag att det låter toppen. Jag tycker generellt inte om nör tjänster delar information om mig, oavsett vad det gäller. Vill en polare veta vad jag spelar boenden fråga mig, inte fråga Steam.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Om man bortser från det självklara användningområdet, så är jag väldigt nöjd då det händer att jag vill spela något för mig själv som jag vet att någon vän eller kollega vill spela också. Så nu kan jag sätta det spelet på private och slippa gå offline (som fortfarande visar spelhistoriken på din profil) eller annars att slippa skada någons känslor genom att neka att spela tillsammans när de frågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jspider:

Du spelar helylle och låtsas vara ny på internet

Verkligen inte. Jag har bara aldrig sett några porrspel och kan inte ens föreställa mig vad de skulle gå ut på.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Verkligen inte. Jag har bara aldrig sett några porrspel och kan inte ens föreställa mig vad de skulle gå ut på.

Lite in, lite ut

Stora saker som skvalpar fram och tillbaka

Enligt ryktet såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Verkligen inte. Jag har bara aldrig sett några porrspel och kan inte ens föreställa mig vad de skulle gå ut på.

Det hör du på namnet vad de går ut på.

OT: För mig är skamspel sådana jag ångrat att jag köpt på grund av dålig kvalitét och de har jag länge kunnat gömma så att jag själv slipper se dem. Men fint med lite fokus på integritet från Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Fan va nice, det visste jag inte att de lagt till, är ett par år sedan jag kontaktade support ang. att ta bort spel. Nu ska det rensas på skit från Humble Bundle.

Du behöver inte radera spel.
Du kan även göra dom osynliga för dig i din lista, så att du bara kan se de om du söker på det.

Då behåller du licenserna på ditt konto om du någonsin ångrar dig 😉

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Det hör du på namnet vad de går ut på.

Nä, det är det jag inte gör. Annars hade jag inte skrivit så. Men jaja, jag ska inte göra nån stor grej av det. Jag bara kunde inte föreställa mig porr i spelform.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Nä, det är det jag inte gör. Annars hade jag inte skrivit så. Men jaja, jag ska inte göra nån stor grej av det. Jag bara kunde inte föreställa mig porr i spelform.

Det finns ju som tidigare nämnt en hel del moddar till spel som lägger in både naket och sex, så intresse finns ju uppenbarligen. Och spel som t.ex. Witcher 3 är ju inte så blygsamt redan i basutförande även om det inte är ren porr.

Spelet nedan är ju ett av de mer "seriösa" xxx-spelen skulle jag gissa. Det finns på Steam om du känner att du vill utforska spelformen något djupare. 😋

https://www.fz.se/nyhet/279699-kinky-sci-fi-rollspel-siktar-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

... har pratat om "Sex with Hitler" blandannat när de ....

Höll på att dö när jag läste det där. Jag måste kolla vad det där är för spel...

Edit: Herregud ... nu vet jag vad jag ska köpa till alla vänner i julklapp!!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Höll på att dö när jag läste det där. Jag måste kolla vad det där är för spel...

Edit: Herregud ... nu vet jag vad jag ska köpa till alla vänner i julklapp!!

Hahaha!

"Klassikern" Genital Jousting kan nog vara värd att tipsa om med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Nej nej, man gömmer sina vanliga spel istället.
Sen ber man sina vänner att hitta något spel man kan spela tillsammans och tar fram popcorn. :3