Veckans fråga: Hur mycket pengar har du lagt på julklappar?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Hur mycket pengar har du lagt på julklappar?

På söndag är det julafton och förhoppningsvis är du ute i god tid med julklapparna i år. Hur mycket har du spenderat?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Obs! Julklappar till dig själv räknas också. Ouch, då blire dyrt, är generös mot mig själv!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

97% sonen, lego, …

Tror det är över 3000kr nu, men inte vågat räkna. Antagligen får det rinna över till födelsedagar och annat för överskådlig framtid

Permalänk
Medlem

207.-

Permalänk
Snusfri

4190:- på en Samsung Galaxy TAB S9 FE.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Begagnat dyplo till brorsonen - 150kr Ett nytt underställ till tjejen 680kr. Ingen julklapp till mig själv! Brukar hamna på max 1000kr totalt för julklappar.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Till släktens julklappslek - Ca. 350-400:- (8 diverse lättglögg från Drufvenkrooks, 2 Marabou, 2 påsar chips, 2 burkar pepparkakor)

Till kombon (den enda som får "riktiga" julklappar") - Ca. 2000:- (2 st 40k Sisters of Battle Immolators, Super Mario Wonder till Switch och min begagnade gamla sekundärskärm, en 27" 1080p 60 Hz VA-historia.)

Ligger dock lite självintresse i mina julklappar åt kombon: Kommer låna hans 40k-armé, kommer spela Mario Wonder, och anledningen till att han fick min gamla skärm var för att jag köpt en ny åt mig själv samtidigt som jag vet han skulle behöva byta ut sin glappiga, 13 år gamla 23" BenQ-historia.
2 flugor i en smäll och allt det där.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

15k ca, väntar inte lite saker för mellandagsrean. Men något ska ju ligga under granen också.

Permalänk

Inte ett skit. Jag har slutat köpa julklappar utan handlar efter jul på mellandagsrean.
Det finns inget heller speciellt jag har planerat att köpa på mellandagsrean. Men hittar väl förhoppningsvis något fynd.

Permalänk
Medlem

0 Kr. Har slutat helt med julklappar, otroligt skönt att slippa jaga presenter till hela familjen bara för att man måste ge något trots att det inte finns någon sådan där uppenbar "rätt" present.

Nä, bättre att ge något till födelsedagar och fokusera på trevlig stämning och god mat till julen istället.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

0:-

Lägger pengarna på julmat.

Permalänk
Medlem

För hellskotta.. "julklappar till dig själv räknas också", då blev mitt alternativ lite fel 😅

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

0 kronor och 0 öre

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Blir julklappsspel med familjen, lägger max 200kr.

Permalänk
Medlem

Inte ett öre än så länge. Blir på fredag och lördag. Mest till mig själv 😂

Klappar till mig själv.

  • Ett set med vintage järnklubbor (12 klubbor)

  • Evercade VS eller så blir det ett Xbox One S om jag kan hitta ett billigt beggat.

  • Golflektioner

Permalänk
Medlem

Skulle lagt "massor" men när man väl funderar på om det är nyttiga och behövliga saker så reduceras det snabbt till ett par hundralappar.

Jag köper inget till mig själv, det skall väl andra göra!?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ca 1500kr till sambon.

Sen om det räknas eller inte så köpte vi en kattunge som kommer till mellandagarna. Det blev ju en hel del pengar kan man ju säga men jag valde att inte räkna som julklapp då det är en levande varelse.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Musikälskare

Hmm kanske 2000-3000kr till familjen + flickvän och hennes dotter

Vi brukar inte ge varandra så dyra saker, tanken som räknas etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sambon blev dyr i år, men å andra sidan är det sånt man hade köpt till vardags ändå.
Handmixer med tillbehör, för den gamla har gått sönder.
Airtags med nyckelringar, för hon förlägger alltid sina nycklar.
Värmeväst, för hon är alltid frusen och som barnskötare är hon mycket ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Obs! Julklappar till dig själv räknas också. Ouch, då blire dyrt, är generös mot mig själv!

Ah, nej... det missade jag när jag röstade... för same...

500 för "dyr" och 100 för "billig" julklapp till "julklappsspel" med familjen
300 typ till sambon
16k i "julklappar" till mig själv pjäxor och en ny Fanatec-ratt

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Gissar vilt, kring 3000 lägger vi som familj internt i familjen. 1500 externt kanske, då vi firar jul tillsammans med släkt som också har barn osv.

Jag förväntar mig inga dyra klappar, inte min fru heller, hon har skaffat en prisvärd mobil under Black Week, jag såg en Inet-stream och råkade köpa en 8TB SSD - inte för skojs skull utan för stor nyttoeffekt såklart. Sedan kastade Elgiganten en Amiga 500 mini åt mig också, så på sätt och vis kanske den är en julklapp; den står här oöppnad på skrivbordet.

Ledighet från jobbet kostar egentligen mer än julklapparna, men man vill ju vara ledig över jul till barnens skolstart.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Har lagt, eller kommer att lägga?
Om alternativ ett, 0 kronor!
Alternativ två, 400 kronor (100kr julklappsspel och 300kr systerdotter)

Edit: Missade att man skulle räkna in julklappar till sig själv också. I så fall, alternativ ett, 0 kronor. Alternativ två, 400 kronor.

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Sambon blev dyr i år, men å andra sidan är det sånt man hade köpt till vardags ändå.
Handmixer med tillbehör, för den gamla har gått sönder.
Airtags med nyckelringar, för hon förlägger alltid sina nycklar.
Värmeväst, för hon är alltid frusen och som barnskötare är hon mycket ute.

Det är ju meningen att du ska värma henne inte värmevästen!

Permalänk
Medlem

2200:-
Vi brukar inte handla så mycket, men köpte en dyr tempur kudde till sambon.
Resten till ena dottern, blir att vi inte köper så mycket till hon eftersom alla andra köper som galningar ( Första barnbarnet )

Permalänk
Medlem

Hittills 300 kr när jag digitaliserat ett VHS-band med barndomsminnen och en nyårstallrik till sambon och mig för 500 kr.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

0 kr, inga presenter till tjejen då vi firar lite andra grejer i närtid istället.
0 kr till syskonen, de är vuxna nu.
0 kr till päronen.

Däremot kanske jag köper med mig lite gott att äta/dricka till kvällen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

0 kronor, kanske blir choklad till mor.

Permalänk
Medlem

Ungefär 1000kr men då räknar jag med vad frun spenderat eftersom vi har gemensam ekonomi. Det är för leksaker till barnen och den traditionsenliga fotokalandern till mamma med bilder på barnen under året för de olika månaderna. Inga dyra grejer denna jul för ekonomin tillåter inte det. Mest jag lagt var nog 2021 när jag köpte flera macbooks (begagnade) till familjemedlemmar. Sådana pengar finns inte längre.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

115:- för 3st men har 2 kvar att fixa.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Drygt 10k till mina fyra barn. Sen blev det en https://arcdroidcnc.com/ till mig själv

Så, totalt cirka 50k.