GOG kör sin Winter Sale just nu

Permalänk
Medlem

GOG kör sin Winter Sale just nu

GOG Winter Sale är igång nu (13/12-4/1).

Själv har jag väl inte direkt hittat nåt, än, men man vet ju aldrig. Sen så får man ju hålla utkik efter om nåt av dom gratisspel som dom ger ut är av intresse. Just nu är det Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager.

Är det nåt speciellt ni andra hade tänkt att köpa (eller redan har köpt)? Det kan ju vara nåt man har missat.

Permalänk
Medlem

Jag har kört fast i Starfield så jag har tagit en paus och såg att Fallout 4 fanns för en hundring så den tog vi. Intressant koncept för en annan som använt Steam i 20 år typ. Att man äger spelen, precis som på den gamla goda CDROM-tiden. Och tydligen utan DRM-trams också.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag har kört fast i Starfield så jag har tagit en paus och såg att Fallout 4 fanns för en hundring så den tog vi. Intressant koncept för en annan som använt Steam i 20 år typ. Att man äger spelen, precis som på den gamla goda CDROM-tiden. Och tydligen utan DRM-trams också.

Det är ett bra pris om det är inklusive all DLC. Bland det billigaste jag sett det för. Har det dock redan själv (på Steam) och jag betalade lite mer än så här, säkert närmare det dubbla. Har börjat spela det flera gånger, men har aldrig spelat igenom hela. Måste ta mig i kragen och göra det vid nåt tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag har kört fast i Starfield så jag har tagit en paus och såg att Fallout 4 fanns för en hundring så den tog vi. Intressant koncept för en annan som använt Steam i 20 år typ. Att man äger spelen, precis som på den gamla goda CDROM-tiden. Och tydligen utan DRM-trams också.

Det är därför jag alltid kollar om spelet jag vill spela finns på GOG först. Jag älskar konceptet av att kunna ladda ner spelet och installera/spela det vart jag än vill, oavsett om jag är kopplad till internet eller inte. Nu är jag alltid uppkopplad, men det är själva principen jag gillar!

Fast vissa spel är tyvärr inte 100% DRM-fria. Vissa spel kräver någon form av DRM för att spela multiplayer-delen av spelet. Det finns alltså inte alltid så att man kan skapa en egen dedikerad server som på den gamla goda tiden :/

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Det är ett bra pris om det är inklusive all DLC. Bland det billigaste jag sett det för. Har det dock redan själv (på Steam) och jag betalade lite mer än så här, säkert närmare det dubbla. Har börjat spela det flera gånger, men har aldrig spelat igenom hela. Måste ta mig i kragen och göra det vid nåt tillfälle.

Ja, det var inklusive all DLC vad det verkar.

Skrivet av Xyze:

Det är därför jag alltid kollar om spelet jag vill spela finns på GOG först. Jag älskar konceptet av att kunna ladda ner spelet och installera/spela det vart jag än vill, oavsett om jag är kopplad till internet eller inte. Nu är jag alltid uppkopplad, men det är själva principen jag gillar!

Fast vissa spel är tyvärr inte 100% DRM-fria. Vissa spel kräver någon form av DRM för att spela multiplayer-delen av spelet. Det finns alltså inte alltid så att man kan skapa en egen dedikerad server som på den gamla goda tiden :/

Det ska jag också göra till en vana från och med nu.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Tycker personligen det är trist att det verkar ha tagit stopp med att få loss fler gamla spel för att sälja på GOG. De "enkla" spelen har ju redan dykt upp och många spel fastnar på olika ställen på vägen, vem äger rätten till ett 20-30 år gammalt spel? Utgivaren/utvecklaren vill inte eller, om jag nu inte minns fel från någon intervju nyligen, advokater sätter stopp. GOG's lösning är på många vis den bästa, speciellt i bevarandesynpunkt men också att låta konsumenten faktiskt äga rätten till att spela det spel de betalat för.

Köper rätt lite spel på GOG idag då jag oftast redan har spelet när de väl dyker upp där och jag ser ingen större vits med att köpa om spel jag redan har för att säkra åtkomst ifall Steam skulle försvinna en dag. Vissa spel jag vill ha snabbt åtkomligt utan internetåtkomst på en laptop med oklara internetmöjligheter åsido.

Days Gone för 149,2kr vill jag iallafall lyfta. Ett underskattat spel som jag själv köpte till PS4 när det kom 2018, köpte om när det släpptes på PC 2021 och har spelat igenom 3 gånger (PS4, PS5, PC) och har tänkt klämma in en fjärde genomspelning vid tillfälle. Detta spel tilltalar mig mycket på olika plan, det är inte perfekt (huvudkaraktären är rätt tröttsam att lyssna på speciellt inledningsvis) men i övrigt flätar spelet ihop spelvärld och story rätt bra för att vara en openworld titel.

Finns viss risk att jag köper GOG-utgåvan förr eller senare, ser det mer som ännu ett sålt spel i statistiken vilket kanske ökar möjligheten att Sony någon gång accepterar att en uppföljare görs. Days Gone var ett ganska långt och dyrt projekt att slutföra (7 års utveckling, frågan om spelet någonsin gick plus försäljningsmässigt på Playstation).

https://www.gog.com/en/game/days_gone

Kompletta utgåvan av Kingdom Come: Deliverance för 95,4kr vill jag slå ett slag för med. Nu har jag inte spelat igenom grundspelet helt men med de 120-130 timmar jag har på Steam så gick väldigt mycket tid åt för mig att tjuvjaga och sälja illegalt kött. Vettefan vad det var som tilltalade mig med just detta då jag i verkligheten dessutom är vegeterian. Bågskyttsbiten, att man kan bli påkommen med sina brott i skogen, att bli överfallen på väg till att sälja av sitt gods och så... något som nog tilltalade antar jag. Var ett par år sedan jag senast spelade trots allt.

https://www.gog.com/en/game/kingdom_come_deliverance_royal_ed...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Måste rekommendera dessa två:
https://www.gog.com/en/game/dragon_age_origins - 4 € superbra RPG. Lite Game of Thrones still över det med inspiration av Baldur's gate.

https://www.gog.com/en/game/faster_than_light - 2.5 € Ett underbart pixligt Roguelike i rymden. Kombinerat med Captain's edition moddet så finns det riktigt mycket underhållning här.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB