Permalänk
Medlem

Hjälp med CPU+Moderkort

Hej

Ska hjälpa min syster att hitta delar till min systersons dator och där han nu behöver ny CPU och moderkort. Det va så länge sen jag byggde dator själv så jag tänkte att det var lika bra att fråga om hjälp här inne.

Han har precis fått ett Geforce GTX 1080, har bra RAM och lagring. Så CPU och moderkort som är kvar nu.

Det mest krävande spelat han vill använda datorn till just nu är FC24, vad jag vet, och skulle gärna hamna på pris kring 3000kr om det det är möjligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tror detta kan vara passande, FC24 verkar inte krävande så man kan komma undan med det mesta. Lagt till ram minne också för jag vet inte om RAM stickorna du har är DDR4.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta ser bra ut! Men en fråga bara, kollade lite snabbt och är det värt den extra kostnaden och istället köpa AMD Ryzen 5 5600X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hopefull:

Detta ser bra ut! Men en fråga bara, kollade lite snabbt och är det värt den extra kostnaden och istället köpa AMD Ryzen 5 5600X?

5600X är bara pyttelite snabbare så jag hade kört på 5600.

Permalänk
Medlem

Valde själv mellan just 5600 och 5600x men tyckte det var onödigt att lägga de extra pengar på X. Min 5600 med +200mhz auto oc och -30 all core CO
Bostar till 4650mhz.

Det följer med samma kylare till 5600 och 5600x

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapex:

Valde själv mellan just 5600 och 5600x men tyckte det var onödigt att lägga de extra pengar på X. Min 5600 med +200mhz auto oc och -30 all core CO
Bostar till 4650mhz.

Det följer med samma kylare till 5600 och 5600x

Just det, 5600X ju inkluderar en kylare. Redigerade mitt inlägg.