PS5 hänger/fryser/kraschar

Permalänk

PS5 hänger/fryser/kraschar

Hej

Har en sparsamt använd PS5a ca 2.5 år gammal som börjat strula.
Spelen hänger sig eller kraschar med ojämna mellanrum. Ibland kan man spela 1 minut, ibland 30 minuter innan det händer.
Kraschar spelen så blir det med ett "Hoppas, det hände något, vill du skicka en felrapport"-meddelande, men oftast bara fryser spelet och man får hoppa ut i menyn och stänga spelet.

Tror jag provat det mesta som föreslås, senast ominstallerade jag hela konsolen från USB-minne, men samma sak.

Någon som har någon annan ide?
Lönt att reparera eller bara bita i det sura äpplet och köpa en ny?
En tanke var att öppna och kolla/byta ev kylpasta, men samtidigt känns det inte som ett överhettningsproblem, det kan hända 1 minut efter att man startat den och bara spelat något väldet "okrävande" spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av highscore:

En tanke var att öppna och kolla/byta ev kylpasta, men samtidigt känns det inte som ett överhettningsproblem, det kan hända 1 minut efter att man startat den och bara spelat något väldet "okrävande" spel...

Det är flytande metall och inte pasta.
3 års reklmationsrätt, pröva det först.

Permalänk
Medlem

Reparation av databas i felsäkerhetsmenyn?
Men då du installerat om hela systemet så hjälper nog inte det.

Låter nästan som samma problem som jag har på min NAS just nu, och enligt supporten så är det minnes problem på min NAS.
Hade det gått att byta lagring så hade jag rekommenderat det. Men det går ju inte riktigt. Så bara lämna in den innan din reklamations tid går ut.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Försök reklamera om det går.

Permalänk

Ok, får prova reklamera...