Gruppering av "Följda trådar"

Permalänk
Officiell jultomte

Gruppering av "Följda trådar"

Hej,

Har ett tips/fundering om man på något sätt kan skapa egna grupperingar under "Följda trådar".
Som exempel så svarar jag på en del trådar i forumet angående köpråd, felsökning osv. och försöker hålla koll om någon har svarat (vilket många inte gör genom citat).
Sen följer jag många stora trådar som dagligen har nya kommentarer (Diskussionstråden dagens fynd, Home assistant, VäxtClockers och liknande), samt olika artiklar från swec.

Hade varit nice om man kunde skapa som "Bevakningslistor" eller hur man ska kalla det, med flikar man döper.

Exempel:

Mvh

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Hej,

Har ett tips/fundering om man på något sätt kan skapa egna grupperingar under "Följda trådar".
Som exempel så svarar jag på en del trådar i forumet angående köpråd, felsökning osv. och försöker hålla koll om någon har svarat (vilket många inte gör genom citat).
Sen följer jag många stora trådar som dagligen har nya kommentarer (Diskussionstråden dagens fynd, Home assistant, VäxtClockers och liknande), samt olika artiklar från swec.

Hade varit nice om man kunde skapa som "Bevakningslistor" eller hur man ska kalla det, med flikar man döper.

Exempel:
https://i.imgur.com/Nbd3hty.png
https://i.imgur.com/uTYoMC9.png

Mvh

Hade varit nice om man också kunde markera flera och sluta följa dom man markerat.

//Mvh en som insåg att jag hade 20+ följda trådar jag ej brydde mig om.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av draanexle:

Hade varit nice om man också kunde markera flera och sluta följa dom man markerat.

//Mvh en som insåg att jag hade 20+ följda trådar jag ej brydde mig om.

Det kan du göra. Eller missar jag något?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av draanexle:

Hade varit nice om man också kunde markera flera och sluta följa dom man markerat.

//Mvh en som insåg att jag hade 20+ följda trådar jag ej brydde mig om.

Det kan man

Inne på sidan för följda trådar har du checkboxar längst ut till höger. Kryssa i dom du vill avfölja, gå längst ner på sidan och klicka i "Sluta följa valda" i dropdown-menyn

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Det kan du göra. Eller missar jag något?

Skrivet av Klorixx:

Det kan man

Inne på sidan för följda trådar har du checkboxar längst ut till höger. Kryssa i dom du vill avfölja, gå längst ner på sidan och klicka i "Sluta följa valda" i dropdown-menyn
<Uppladdad bildlänk>

Ouf. Aja, då missade jag den biten bara:-( Tur att det bara var mindre än en sida som jag slutade följa manuellt då :')

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Känns ju spontant att vi borde presentera dem grupperad per forumkategori. För tror inte man kommer att sitta och sortera dem, inget jag skulle orka med i varje fall. Följda trådar och citat behöver lite kärlek.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av jreklund:

Känns ju spontant att vi borde presentera dem grupperad per forumkategori. För tror inte man kommer att sitta och sortera dem, inget jag skulle orka med i varje fall. Följda trådar och citat behöver lite kärlek.

Ja det skulle nog fungera om man får välja vilka man vill "Visa" och vilka man kanske vill lägga under övrigt istället (många småkategorier osv. som man kan samla).

Tänker dock att det blir svårt med samlingstrådar då dessa ofta ligger i respektive kategori och hade varit skönt att samla dessa under samma tak.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Magkänslan säger väl lite; Automatiskt kategorisering och sedan kan man lägga till favoriter och det är de som hamnar på "startsidan". Blir helt klart en workshop på när den byggs om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Känns ju spontant att vi borde presentera dem grupperad per forumkategori. För tror inte man kommer att sitta och sortera dem, inget jag skulle orka med i varje fall. Följda trådar och citat behöver lite kärlek.

Baserat på ett dataurval av... mig, är forumkategorier rätt irrelevant. Man kommenterar på det man är intresserad av, men det är sällan man som användare håller sig inom en kategori. Bättre isåfall med en favoritlista som sorteras på nyast inlägg.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av jreklund:

Magkänslan säger väl lite; Automatiskt kategorisering och sedan kan man lägga till favoriter och det är de som hamnar på "startsidan". Blir helt klart en workshop på när den byggs om.

Favorit-kategorier? Ja det skulle absolut vara ett alternativ. Något sånt skulle iaf underlätta så man kan hålla koll på hur många köpråd man följer och hur många man kan släppa osv. utan att behöva skrolla igenom alla samlingstrådar.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset