SweClockers hårdvarukalender 2023 – tävlingar och erbjudanden fram till jul

Permalänk
Medlem

Då förstår jag. Tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

149kr per fläkt enligt dagens lucka, men klickar man på länken säljer inet dessa för 179.

Måste man logga in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thebelfry:

149kr per fläkt enligt dagens lucka, men klickar man på länken säljer inet dessa för 179.

Måste man logga in?

Du måste vara inloggad, och ha ditt Inet-konto kopplat till ditt SweClockers-konto. Någon rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naitos:

Du måste vara inloggad, och ha ditt Inet-konto kopplat till ditt SweClockers-konto. Någon rätta mig om jag har fel

Det går inte längre att länka till sweclockers, så den delen behövs inte

Permalänk
Medlem

ingen lucka 12?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

ingen lucka 12?

Du var en minut för tidig, och sweclockers var 11 minuter sena:
https://www.sweclockers.com/artikel/37794-lucka-12-taktil-har...

Permalänk

Är röda brytare bra? Tänk om man inte är nöjd med känslan av röda mx-cherrys? Kör för närvarande blå men de låter väldigt mycket. Är reds bättre än reds silent?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Dinkefing:

Är röda brytare bra? Tänk om man inte är nöjd med känslan av röda mx-cherrys? Kör för närvarande blå men de låter väldigt mycket. Är reds bättre än reds silent?

Cherry MX Red är linjära och har inget tydligt klick som blå brytare. Huruvida det ger "rätt" känsla blir ju väldigt personligt, men många verkar uppskatta röda brytare för spel.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är röda brytare bra? Tänk om man inte är nöjd med känslan av röda mx-cherrys? Kör för närvarande blå men de låter väldigt mycket. Är reds bättre än reds silent?

Alla gillar ju olika, jag själv gillar röda mer än reds silent.
Det blir visserligen lite tystare med reds silent men det själva känslan är lite svampig tycker jag jämfört med vanliga röda brytare.

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag MX Red bäst av Cherrys, men en kombination av MX Red, MX Brown och Razer Yellow i en och samma brytare, finns det på marknaden tack 😅

Permalänk
Medlem

Ingen lucka idag? Eller är det alltid fördröjning på mobilen?

Permalänk
Medlem

Varmilo VEA88M V2 Moonlight TKL

Verkar vara ett juste tangentbord
och jag gillar Cherry MX Brown, som var ena alternativet.
(Rabatt erbjudandet i lucka 12)
och det verkar som att det fortfarande går att beställa till det lägre priset, med nackdelen att man får vänta på nästa leverans.

Men undrar om det hade varit ett vettigt köp för mig.

Jag skulle vilja ha ett tangentbord som fungerar med USB 2.0 type A port.
Det finns väl USB A <-> C adaptrar, så att rent mekaniskt koppla i ett USB C tangentbord i en USB A port går att lösa.

Men jag antar att detta tangentbord har någon form av power delivery eller dylikt att det kan dra mer än de 5V 500mA som är standard för USB 2.0 ?

Som tangentbordet jag skriver på nu exempelvis har USB Type A, men använder dubbla Type A kontakter.
Jag tror anledningen är för att det ska kunna dra mer ström för belysningen.
Tangentbordet jag skriver på nu är kopplat direkt till datorn och datorn har tillräckligt med USB portar att det inte är något problem om det använder 2st.

Men jag har en annan plats med KVM switch där det är 1st USB 2.0 port för tangentbord.
Jag tror det jag vill ha är ett tangentbord utan belysning så det klarar sig inom 5V 500mA,
men som fortfarande är ett tangentbord med bra kvalitet och som inte kostar uppåt 2000kr eller mer.

Finns det sådana ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är röda brytare bra? Tänk om man inte är nöjd med känslan av röda mx-cherrys? Kör för närvarande blå men de låter väldigt mycket. Är reds bättre än reds silent?

Man vänjer sig. Röda är ju tystare, men inte alls samma känsla av taktil feedback.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Ingen lucka idag? Eller är det alltid fördröjning på mobilen?

https://www.sweclockers.com/artikel/37796-lucka-13-vintergami...

Se till att ni inte har annonsblockerare installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Ingen lucka idag? Eller är det alltid fördröjning på mobilen?

Lucka 13: Vintergaming på språng med självaste mörkrets riddare

ROG Phone 6 Batman Edition till 45% rabatt
ROG Phone 6 till 35% rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är röda brytare bra? Tänk om man inte är nöjd med känslan av röda mx-cherrys? Kör för närvarande blå men de låter väldigt mycket. Är reds bättre än reds silent?

Bruna har liknande känsla som blåa men inget klick-ljud

Tror det är de du är ute efter

Permalänk
Medlem

Det är typ 800 spänn billigare att beställa Batman-varianten.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Det är typ 800 spänn billigare att beställa Batman-varianten.
<Uppladdad bildlänk>

Men en spec skillnad väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Varmilo VEA88M V2 Moonlight TKL

Verkar vara ett juste tangentbord
och jag gillar Cherry MX Brown, som var ena alternativet.
(Rabatt erbjudandet i lucka 12)
och

...

Idag
13:37
Beställde jag ett
Swedish/Finnish Filco Majestouch-2, Tenkeyless

Hoppas det kommer vara leet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Men en spec skillnad väl?

Ja, batman har "bara" 12GB ram samt 256GB lagring, medan ROG icke-batman har 16GB ram samt 512GB lagring. Du får lull-lull med batman, men lite "sämre" prestanda. Tror inte prestandaskillnaden är direkt påtaglig, men jag gissar bara.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ja, batman har "bara" 12GB ram samt 256GB lagring, medan ROG icke-batman har 16GB ram samt 512GB lagring. Du får lull-lull med batman, men lite "sämre" prestanda. Tror inte prestandaskillnaden är direkt påtaglig, men jag gissar bara.

Tänker processorn också.. Ingen direkt koll på dem men traditionellt sett väljer man väl nästan alltid Snapdragon?

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Tänker processorn också.. Ingen direkt koll på dem men traditionellt sett väljer man väl nästan alltid Snapdragon?

Mediatek är en nedgradering enligt benchmarks(cpu peak perf är dock vassare i mediateken, resten är sämre), om det märks i praktiken låter jag vara osagt. har själv en Rog 6a 16/512 med snapdragon 8+ gen 1 och den är snabb nog för det mesta kan jag tänka mig.

Funkar bra till bankID och skicka sms

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Åhhh, så nära att vara exakt det jag letade efter i dagens lucka. Exakt de där minnena fast utan RGB stod som nästa inköp på listan

Vet att många pratar om att högre hastighet inte spelar så stor roll, men jag fick en otrolig FPS-boost i CPU-intensiva spel när jag gick från 5600 till 6400. Nu har jag flyttat över mina 6400 till sonens CS2-dator och hade siktet inställt på just dessa Corsair-minnen

(RGB-versionen får inte plats i min build)

Permalänk
Medlem

Inga erbjudanden för amd ? 🤨

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Åhhh, så nära att vara exakt det jag letade efter i dagens lucka. Exakt de där minnena fast utan RGB stod som nästa inköp på listan

Vet att många pratar om att högre hastighet inte spelar så stor roll, men jag fick en otrolig FPS-boost i CPU-intensiva spel när jag gick från 5600 till 6400. Nu har jag flyttat över mina 6400 till sonens CS2-dator och hade siktet inställt på just dessa Corsair-minnen

(RGB-versionen får inte plats i min build)

vilket kit kör du med just nu samt vilka timings?

6000mhz cl30 kitet från corsair utan rgb är nästan samma pris, sparar 100kr i kassan
https://www.amazon.se/CORSAIR-VENGEANCE-6000MHz-Kompatibelt-D...

Skrivet av Oskar99:

Inga erbjudanden för amd ? 🤨

kitet borde fortf funka fint för AMD, bara att det ej är garanterart att XMP kommer funka på ditt moderkort. Vidare så kommer du troligtvis behöva justera MHZ och timings manuellt (finns många safe-settings att gå efter om du t.ex kikar på Actually Hardcore Overclocking, buildzoid) för ddr4 o ddr5.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk

Hur länge håller ett erbjudande?
Andra gången jag vill köpa något på inet och inte får upp rätt pris. (Ja jag är inloggad)

Permalänk
Inet
Skrivet av thebelfry:

Hur länge håller ett erbjudande?
Andra gången jag vill köpa något på inet och inte får upp rätt pris. (Ja jag är inloggad)

Psst... Vi har förlängt priset tills nu klockan 12:00 ifall du fortfarande är sugen!

Allt gott,
Olsson

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Geeks
SweClockers

Här kommer ett gäng lyckliga vinnare i hårdvarukalenderns tävlingar, och för er som inte vann, det kommer givetvis fler tävlingar i kalendern under de närmaste dagarna. Passa på att vara med!

Lucka 2: Fractal Design North, Ion2+ Platinum, Lumen S28 RGB
Vinnare: @LogicLogicLogic

Lucka 3: MSI MAG B650 TOMAHAWK Wifi
Vinnare: @elwyndaz

Lucka 9: Philips Evnia 27M1C5200W/00
Vinnare: @Nakiwarai

Lucka 10: Allied Gaming ALLIED Patriot-A
Vinnare: @thebaldeaglee

Stort grattis! Tävlingsvinsterna kommer på posten inom kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Här kommer ett gäng lyckliga vinnare i hårdvarukalenderns tävlingar, och för er som inte vann, det kommer givetvis fler tävlingar i kalendern under de närmaste dagarna. Passa på att vara med!

Lucka 2: Fractal Design North, Ion2+ Platinum, Lumen S28 RGB
Vinnare: @LogicLogicLogic

Lucka 3: MSI MAG B650 TOMAHAWK Wifi
Vinnare: @elwyndaz

Lucka 9: Philips Evnia
Vinnare: @Nakiwarai

Lucka 10: Allied Gaming ALLIED Patriot-A
Vinnare: @thebaldeaglee

Stort grattis! Tävlingsvinsterna kommer på posten inom kort.

Vore roligt att få läsa de vinnande bidragen! Grattis rattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chukkolatte:

Vore roligt att få läsa de vinnande bidragen! Grattis rattis!

Håller med, det är ju behållningen för oss som inte vann.